A MobilBónusz használatához a felhasználóknak a szolgáltatás weboldalán először regisztrálnia kell magát. E regisztráció folyamán a csatlakozni kívánó Westel, Westel 0660, Pannon GSM vagy Vodafone előfizető mobiltelefon számára kiküld a Voxline rendszere egy SMS-t, amelyben egy azonosítószám található, és csak ennek begépelése után lehetséges csatlakozni a MobilBónuszhoz (idegen telefonszám beírása tehát kizárva).
A regisztráció folyamán a lakhely irányítószámán, illetve a telefonszámon kívül semmiféle személyes adatot nem kell megadnia a felhasználóknak, csupán az érdeklődési körének megfelelő témákat kell kijelölni. A későbbiekben a kijelölt témáknak megfelelő reklámokat kap majd a felhasználó rövid szöveges üzenetben, azonban a regisztráció után bármikor módosítható az érdeklődési kör, és ha a felhasználó nem kíván többé SMS-reklámokat fogadni, törölheti is magát a rendszerből.
No de mit kap cserébe a felhasználó az SMS reklámok fogadásáért? A sikeres regisztrációt követően először is 100 kreditponttal lesz gazdagabb, kreditjeinek száma pedig minden sikeresen fogadott reklámüzenet után 10 ponttal gyarapodik. A kreditpontokat a MobilBónusznál lehet beváltani, többek között egy hónapos SMS moziajánló szolgáltatásra, kéthetes napi horoszkópküldésre, SMS-ben érkező foci- és sporteredményekre, vagy választási hírcsomagra (500 kredit). 1000 bónuszpontért Mobilbónusz pólóhoz, kulcstartóhoz vagy bögréhez is hozzájuthat a felhasználó, aki automatikusan részt vesz a márciustól rendszeres időközönként megrendezésre kerülő sorsolásokon, amelyen például mobiltelefonokat lehet megnyerni.
Ha a felhasználó 15 napnál tovább nem képes SMS-ek fogadására, szolgáltatását ideiglenesen felfüggeszti, 60 nap után pedig végleg megszünteti a Voxline. A mobil marketing szolgáltatás kifejlesztője egyébként nagy sikert jósol a MobilBónusznak, mivel az lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy percnyi pontosságú időzítéssel küldhessék reklámjaikat (tehát például péntek este egy aznapi partira vagy egyéb programra hívják fel a figyelmet), ráadásul lakóhely (irányítószám) és egyéb jellemzők (kor, nem, családi állapot, iskolai végzettség ) szerint kiválasztott célcsoportnak, amelyet valószínűleg érdekel is a kapott információ.