Connect with us

technokrata

Nokia: a fogyasztók készen állnak a mobil marketingre

Kütyük

Nokia: a fogyasztók készen állnak a mobil marketingre

Egy, a Nokia megbízásából készített felmérés szerint a fogyasztók készen állnak a mobiltelefonokon zajló m-marketingre.

A HPI Research Group 2001. júniusában világszerte több mint 3300 embert kérdezett meg az alábbi tizenegy kulcsfontosságú piacon: Brazíliában, Dániában, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Szingapúrban, Spanyolországban, Svédországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban.

A válaszadókat arról kérdezték, hogyan fogadnák az SMS reklámüzenetek formájában érkező m-marketinget. A megkérdezettek 88 százaléka pozitívan reagálna arra az m-marketingfogásra, ha egy közeli üzletben beváltható elektronikus vásárlási utalványt kapna mobiltelefonjára. A válaszadóknak majdnem a harmada (31 százalék) még lelkesebbnek mutatkozott, hozzátéve, hogy örömmel fogadna ilyen reklámot.

A tanulmány az m-marketing fogyasztói elfogadottsága szempontjából négy kulcsfontosságú tényezőt emelt ki:

– választási lehetőség – a fogyasztó dönthesse el, hogy akar-e üzeneteket kapni vagy sem
– irányítás a fogyasztó kezében – a fogyasztó könnyen mondhassa le az m-marketing üzenetszolgáltatást
– személyre szabottság – a fogyasztó képes legyen meghatározni, milyen típusú üzeneteket szeretne kapni
– kölcsönös haszon – a fogyasztó kapjon valamit cserébe, például a szolgáltatás díjának csökkentését

A tanulmány egy része a mobil vizuális szórakoztatás iránt érdeklődő fogyasztókkal foglalkozott. Több mint háromnegyed részük (76 százalék) elfogadhatónak találná, ha az általuk megtekintett programokat nagyon rövid reklámok szakítanák meg.

A válaszadóknak valamivel több, mint a fele (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a reklámokat a televízióban már megszokott módon helyezik el, akkor nem tekintenék a hirdetéseket zaklatásnak.

A válaszadókat ezen kívül arról is megkérdezték, hogy elfogadhatónak tartanának-e “bizonyos mennyiségű hirdetést” telefonjukon, amennyiben ez hozzájárulna a mobilszolgáltatás költségeinek csökkentéséhez. Tíz interjúalany közül majdnem kilenc (86 százalék) igennel válaszolt, ami arra utal, hogy az m-marketing még szélesebb körben elfogadottá válhatna, ha a végfelhasználó számára is haszonnal járhat.

Continue Reading
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek