Connect with us

technokrata

Természetesen az Audi sem hagyja ki az osztrák GP Ice Race versenyt

Audi RS 5 DTM, Audi e-tron FE04

Garázs

Természetesen az Audi sem hagyja ki az osztrák GP Ice Race versenyt

Természetesen az Audi sem hagyja ki az osztrák GP Ice Race versenyt

Még soha nem állt rajthoz téli körülmények között annyi különböző versenyautó az Audi Motorsporttól, mint a GP Ice Race-en, amelyet Zell am See-ben rendeznek 2019. január 20-án.

Az osztrák településen többek között Daniel Abt egy teljesen elektromos Audi e-tron FE04 típusú modellel driftel majd egy jégpályán, a DTM bajnok René Rast pedig egy Audi RS5-ös volánja mögött lesz látható, továbbá klasszikus modellek is feltűnnek a futamokon.

               

GP Ice Race néven egy 45 évvel ezelőtti hagyományt idéznek fel újra Ausztriában: Ferdinand Porsche és Greger Vinzenz vezetésével ismét megrendezik Zell am See-ben azt a téli autóversenyt, amelyet 1937-1973 között szerveztek évről-évre az osztrák településen. A különleges autós futamok nem csak az autóssportok szerelmeseit vonzották a helyszínre annak idején, de a legjobb versenyzők is itt találkoztak. A főszervezők ezt a hagyományt kívánják újrateremteni, az Audi Tradition pedig ennek apropóján motorsport múltját és jövőjét mutatja be a helyszínen. Így az új autók mellett történelmi kiállítással is készül az Audi, kiállítják többek között azt az Auto Union C-modellt, amellyel 1938-ban Hans Stuck megnyerte a Zell am See-től nem messze rendezett Großglockner hegyi felfutó versenyt, továbbá a helyszínen látható lesz minden idők leglátványosabb rallyautója, az Audi Sport Quattro S1 is.

René Rast egy RS5-ös Audi volánja mögött ül majd, és szinte garantált, hogy a nézőknek nagyon hangos és gyors élményben lesz részük a DTM bajnok pilótának köszönhetően, aki már izgatottan várja, hogyan teljesít a jeges pályán a szöges gumikkal szerelt, 500 lóerőnél erősebb modell. „Egyszer már gokartversenyeztem Nico Rosberg ellen jeges pályán, szöges gumikkal, valamint részt vettem az Audi svédországi Driving Experience programján is” – mondta a 32 éves versenyző. „Egyértelműen a jég jelenti a legnagyobb kihívást minden versenyző számára, és bár úgy tűnik, hogy minden lassított felvételben történik, mégis nagyon kell koncentrálnunk. Egyrészt élmény, másrészt viszont saját határaink feszegetése. Már most nagyon izgatott vagyok.”

A bajor Allgäu régióból származó Daniel Abt a nyitott vezetőfülkéjű autójában még közelebb lesz a jégkristályokhoz, ő ugyanis egy Audi e-tron FE04-es autót fog vezetni a GP Ice Race-en – ugyanazt, amivel megnyerte az idei Formula E sorozatot Berlinben. Az elektromos versenyautót szintén szöges abroncsokkal szerelik fel, hogy így biztosítsák a nagyobb tapadást.

„Jégen az egyszemélyes versenyautómban – micsoda párosítás – Korábban már indultam egyszer egy jeges gokartversenyen, valamint volt alkalmam utasként átélni Mattias Ekström rallycross Audijában a jeges száguldást, de még sosem vezettem versenyautót ilyen terepen. Biztos vagyok benne, hogy jó szórakozás lesz, és csak remélni tudom, hogy nem kell majd jégkaparó a bukósisakomhoz.” 

– nyilatkozta a 26 éves Audi pilóta.

További Garázs

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom