Connect with us

technokrata

Önvezető autózás jelenéről és jövőjéről szólt leginkább az idei Innovation Day

mvmp_drivingcamp

Garázs

Önvezető autózás jelenéről és jövőjéről szólt leginkább az idei Innovation Day

Önvezető autózás jelenéről és jövőjéről szólt leginkább az idei Innovation Day

Immáron harmadik alkalommal találkozott Zsámbékon, a drivingcamp vezetéstechnikai- és rendezvényközpontban az autózás és a legújabb technológiák iránt elkötelezett közönség. A május 23-i innovációs nap az autonóm autózás különböző szintjeinek és a fejlődés lehetséges irányainak témáját járta körül.

A megnyitón Reinhard Platzer, a drivingcamp vezérigazgatója köszöntötte a vendégeket, aki beszédében kihangsúlyozta, tevékenységük során különös figyelmet fordítanak az innovációra, elkötelezett hívei az e-mobilitás fejlődésének. Ennek jegyében, a programsorozat az MVM Partner Zrt. villámtöltőjének ünnepélyes átadásával vette kezdetét, amely nem csak a drivingcamp vendégei, hanem bárki számára elérhető mostantól, aki igénybe szeretné venni.

mvmp_drivingcamp_1

Az MVM Partner Zrt. képviseletében Szilágyi Zoltán elmondta, az elektromobilitás és az önvezetés első hallásra két teljesen eltérő témakörnek tűnhet, a fenntartható közlekedés jövőjében azonban mindkettőnek alapvető szerepe lesz. Az MVM Partner Zrt. az ország egyik legnagyobb energiakereskedőjeként kiemelt stratégiai céljának tartja, hogy komplex e-mobilitás szolgáltatást nyújtson az elektromos autós társadalom számára, ennek jegyében tovább fogja fejleszteni infrastruktúráját is, további töltőállomások telepítésével országszerte.

Az esemény szakmai partnereként, az AVL képviseletében Bíró Dávid Emisszió-csökkentés, predektív kontrollal címmel tartott előadást. Az AVL, mint a világ legnagyobb független belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztésével foglalkozó vállalatcsoportja, jelenleg olyan szoftver fejlesztésén dolgozik, amely a hibrid járművek energiamenedzsment-rendszerét optimalizálja. Az optimalizálás előfeltétele a belső égésű és az elektromos motor működésének összehangolása. A szoftvert jelenleg szimulációs környezetben teszteleik, az eredmények pedig azt mutatják, a rendszernek köszönhetően közel 7%-kal csökken a károsanyag-kibocsájtás.

Erich Ramschak, az AVL AD és ADAS-rendszerekkel foglalkozó senior termékmenedzsere elmondta, a vállalat innovatív megoldásainak és technológiáinak köszönhetően kiemelkedő szerepet vállal a különböző asszisztens-rendszerek tesztelésében és validálásában, ám emellett a vevői elégedettség feltérképezésében, azaz a biztonság- és komfortérzet mérésében is fontos szerepet játszik, ami az értékesítés és alapvetően az asszisztens-rendszerek elfogadásának egyik kulcsfeltétele.

A vendégek a Mercedes-Benz legújabb telematika-generációjáról Csordás Balázs előadásában hallhattak. A cég 2018 januárjában Las Vegasban, a CES2018 kiállításon mutatta be a Mercedes-Benz User Experience-t (MBUX), ami korszakváltást jelent az autók multimédia-rendszerében. Az eddig ismert rendszerek „csupán” kiszolgálták az igényeinket (navigáció, média, telefonálás stb.), az új – mesterséges intelligencián alapuló – szisztéma azonban mobil személyi asszisztensként támogatja az autóban töltött időnket. Összehangoltan alkalmazkodik a vezetési stílusunkhoz (hangulatvilágítással, menürendszer különböző stílusaival, menetdinamika üzemmódokkal stb.), valamint feltérképezi és megjegyzi szokásainkat, vezetési stílusunkat és azok alapján ajánl lehetőségeket – pl. amikor reggel indulunk a munkahelyünkre, az autó automatikusan felajánlja a navigációt, természetesen az aktuális forgalmat figyelembe véve, a leggyorsabb útvonallal.

mvmp_drivingcamp_2

A nemrég bemutatott, kecskeméti gyártású új A-osztályról – ami az S-osztály asszisztens-rendszereit kapta meg – elmondható, hogy magasabb szintre emeli a kompakt szegmens technológiai tudását, ezzel is egy lépéssel közelebb kerülve a teljesen autonóm közlekedéshez.

A Porsche Hungaria előadásából kiderült, az önvezető autózás elengedhetetlen feltétele a tűpontos (vagyis centiméterpontos) navigáció és a felhő alapú információk, ugyanis az autóknak naprakész adatokkal kell dolgozniuk ahhoz, hogy biztonságban legyünk. Az autógyárakra vár a feladat, hogy a járművek érzékelőit tökélyre fejlesszék és az is, hogy olyan szoftverekkel lássák el őket, amelyek akár napi 4 TB adatot is képesek feldolgozni. Papp László előadásban arra is felhívta a figyelmet, a technológiai fejlesztéssel párhuzamosan a legfontosabb a jogi környezet tisztázása, ugyanis arra nézve még nincs hivatalos állásfoglalás, hogy egy esetleges balesetben a sofőr vagy a gyártó a hibás.  A Porsche Hungaria által forgalmazott márkák közül az Audi most megjelent A8-as modellje 3-as kategóriájú önvezetést tud nyújtani, a Volkswagen Touareg legújabb modelljében pedig a 22 asszisztens-rendszer tükrözi a technika mai állását.

A konferenciával párhuzamosan a vendégek olyan innovatív autókat tesztelhettek Európa egyik legmodernebb pályakomplexumán, mint a Volkswagen Arteon R-line, Volkswagen POLO Beats 1.0 TSI, Mercedes e-Smart, Mercedes C 350e, Nissan Leaf vagy a Jaguar e-pace. A napot mind-control játékok és az InnoRobot-X csapatának robotika bemutatója tette teljessé. A rendezvényen a Sixt jóvoltából egy egész hétvégére szóló Nissan Leaf tesztvezetést lehetett nyerni.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek