Connect with us

technokrata

Az Audi már 2025-ben gondolkodik

Static photo
Colour: Volcano Red

Garázs

Az Audi már 2025-ben gondolkodik

Az Audi már 2025-ben gondolkodik

Haladás, digitalizáció, fenntarthatóság, központban az ügyfél.

Prémium digitális autóipari vállalattá (Premium Digital Car Company) alakulásának útján az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el, amelynek eredményeképpen a márka minden értelemben digitalizáltan és fenntartható módon működik majd, valósággal újra feltalálva a nagyvárosi mobilitást.

 

Audi A8: Production at Audi Neckarsulm

A negyedik ipari forradalom alapvetően diszruptív, így a piac minden résztvevője számára elkerülhetetlen a teljes megújulás. Ennek hiányában a lemaradás veszélye fenyeget a piaci versenyben, nem utolsósorban olyan vállalatok mögött, akik csupán nemrég, ám merőben új megközelítésekkel, szolgáltatásokkal és ötletekkel jelentek meg a mobilitás piacán.

Barcelonában jól érzékelhető, hogy az Audi lelkesen áll e kihívás elé, mivel az pontosan megfelel a vállalat és dolgozói személyiségének. A haladás az Audi génjeibe van írva, a vállalat azon hozzáállását jelezve, amellyel mindig is folytatta tevékenységét. Segítségével az Audi a jövőben is olyan meghatározó megoldásokkal kíván szolgálni ügyfeleinek, amelyek előnyt biztosítanak számára.

quattro, könnyűszerkezetes építés, TFSI – az immár csaknem közmondásos „Haladás technikája” klasszikus bizonyítékai. A barcelonai fő termékpremier, az új Audi A8 ismét mércéül szolgálhat e tekintetben. Azt pedig, hogy ez az előny jóval többet jelent a puszta technikánál, jól bizonyítják az Audi A8 fejlesztései.

Interior

Az Audi – akár egy startup-cég – gyorsan és a hagyományoktól eltérően jelenik meg új üzleti területeken, új termékformákat vezet be és alapjaiban változtatja meg a nagyvárosi mobilitást. Az előny – egyfajta ígéretként – mindvégig azon elkötelezettséghez kötődik, hogy sose elégedjünk meg a jelenlegi helyzettel, hanem újra és újra jobb megoldásokat kutatva elemezzük azt. Az Audi számára ugyanis az előny több, mint csupán az élen járni – annak igényét is jelenti egyben, hogy még nagyobb szabadságot kínáljon ügyfeleinek.

E stratégia három fő súlyponti elem köré szerveződik, amelyek egyaránt megjelennek Barcelonában – az „Audi. A haladás. 2025.” mindig digitális, fenntartható és városi.

Cockpit

Digitális

Elérkezett a digitalizáció korszaka, a tárgyak internete révén egy csapásra adatok milliárdjai állnak rendelkezésünkre. Az intelligens algoritmusok, az öntanuló gépek és a mesterséges intelligencia immár önállóan értékelik ki a „Big Data” kínálta információkat, előnyök új dimenzióját nyitva az ügyfelek számára.

A virtuális valóság eszközeivel az érdeklődők immár interaktív módon állíthatják össze igényeik szerinti autójukat. Az „Audi, amikor és ahol csak szeretném” mottó szellemében az Audi 2020-ig 15 piacon egészíti ki igény szerinti (on-demand) megoldásokkal az egyéni mobilitást. A tervek szerint új digitális platform szolgál majd információkkal, szórakozással és további előnyökkel az Audi modellekben úton lévők számára.

A holnap termelése szintén fejlett internetes hálózatokba szervezve működik majd. Az okosgyár (Smart Factory) a gyártás minden fázisát digitális úton hangolja össze, miközben az autógyártás modulrendszerű termelési eljárások, mesterséges intelligencia és ember-robot együttműködés nyomán válik még rugalmasabbá, illetve kíméli hatékonyabban a természeti erőforrásokat.

Static photo Colour: terragrey

Fenntartható

A posztmodern és az Upper Liberals trendformálói a fenntartható életmód követői – egyben az Audi fő vásárlói célcsoportja – akik e téren kivívott előnyét az elkövetkező évek során további társadalmi körök is kiépítik majd. E hosszú távú fenntarthatóság jellemezte társadalomban az Audi kellő felelősségvállalással vesz részt.

Az értékteremtés láncolata mentén újabb és újabb „zöld fejlesztések” („greenovation”) és technikai vívmányok jelennek meg, amelyek egyaránt a környezet és a klíma védelmében alkalmazhatók. Az Audi környezetvédelmi alapítványa ezen greenovation-fejlesztések felkutatása, illetve alkalmazása érdekében tevékenykedik.

A jövőért folytatott versenyben az elektromos mobilitás az Audi hajtásrendszere: 2020-ra már három intenzív formavilágú és nagyteljesítményű elektromos autó szerepel majd kínálatában. A „Tiszta autók tiszta gyárakból” mottó szellemében az Audi jelenleg az Audi e-tron brüsszeli gyártását alakítja ki szén-dioxid-semleges módon. Az Audi a belsőégésű motorok világában is egyértelműen a szén-dioxid-semleges mobilitásra összpontosít. Szintetikus üzemanyagok, hálózatról tölthető (plug-in) és mild-hibrid hajtásrendszerű modellek, illetve fejlett aerodinamika és könnyűszerkezetes építés fokozzák tovább az alapvető modellsorozatok gazdaságosságát.

Static photo Colour: Volcano Red

Városi

A haladás hosszútávú látásmódot igényel, az Audi ezért már a holnaputánt alakítja. Az Audi Innovation Research trendkutatói és formatervezői világszerte a metropoliszok jövő-szcenárióit vizsgálják, termékek és szolgáltatások most következő generációit is már ennek alapjain alkotva meg. Az olyan mobilitási szolgáltatások, mint például az Audi on Demand, a márka különös igényességét igazolják a prémium mobilitás terén.

A haladás városi kontextusban a metropoliszok logikájának és életterének pontos megértését, majd velük közösen okos megoldások kifejlesztését jelenti. Korszerű technikáival – mint az automatizált vezetés és parkolás vagy épp a fejlett internetes hálózatokba szervezett városi infrastruktúra – az Audi aktívan fejleszti a nagyvárosi mobilitást. Az új okostelefon-alkalmazások, mint például az Audi myApp, a mobilizált emberek egyéni és széles körű segítői.

Audi. A haladás. – ez a stratégia az Audi szándékai szerint a 2025-ös esztendőn is jóval túlmutat, a teljes vállalatot és szolgáltatásait egyaránt új szintre emelve. A három stratégiai témakör bármelyikében végzett beruházások a másik kettőre is pozitív hatást gyakorolnak. Ennek során gyakran a digitalizáció a kulcs a fenntarthatóság növeléséhez és a kedvezőbb városi megoldásokhoz.

Jól illusztrálja mindezt a következő példa. Napjainkban a belvárosi forgalom mintegy 40 százalékáért a parkolóhelykeresés felelős. Az Audi fejlett hálózatba szervezi a forgalomáramlás információit, többek között azon adatok alapján is, amelyek az autók érzékelőiből a HERE digitális térképszolgáltató segítségével nyerhetők. Az eredmény pedig már rövidesen nagypontosságú útvonalvezetés lehet a szabad parkolóhelyekig, így elmarad a keresgélés generálta forgalom, s mérséklődnek a közlekedési torlódások. Az Audi 2016 óta rendelkezik tulajdonrésszel a HERE vállalatban. A világ valós idejű realitásindexének beruházásai mindenki számára előnyösek a városokban, például az indokolatlan járműforgalom drasztikus csökkentésével. Mindez nagyban hozzájárul a fenntarthatósághoz.

Digitális, fenntartható és városi – e stratégiai hármas vezet mindazon eredményekhez, amelyeknek neve: Audi. A haladás.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő