Connect with us

A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik

db2017al00743_large

Garázs

A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik

A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik

A Volkswagen Digital Reality Hub Group platform ideális feltételeket teremt a márkák és telephelyek közötti együttműködéshez a virtuális világban

A virtuális valóság (VR) megtévesztően valóságos világában kalandozva elképzeljük, amint a vállalat wolfsburgi munkatársai anélkül, hogy kimozdulnának, személyesen vitatnak meg ötleteket csehországi kollégáikkal – a legújabb VR technológia először teszi mindezt lehetővé. A Volkswagen-csoport szakemberei a gyártást és logisztikát segítő virtuális valóság alkalmazásokat fejlesztettek ki, amelyek lehetővé teszik, hogy több résztvevő egy virtuális szobában találkozzon. A tesztidőszak után a Volkswagen-csoport az autógyártók közül elsőként mutat be VR technológiát, amely a HTC VIVE-VR rendszeren működik. Az erre a célra az Innoactive startup céggel együttműködésben fejlesztett Volkswagen Digital Reality Hub a csoporton belül már létező VR alkalmazásokat, felhasználókat és eszközöket fogja össze egyetlen platformon. E platform mutatkozott be a nyilvánosság előtt a Digility konferencián és kiállításon Kölnben.

 

“A virtuális valóság ideális feltételeket teremt a márkák és telephelyek közötti együttműködéshez”

– magyarázza Jasmin Müller az Audi logisztikai munkatársa. A csoportban dolgozó kollégáival együtt, a márkákon átívelő Digital Realities Team tagjaként VR megoldásokat fejleszt a gyártás és logisztika számára. A csapat már tervezett virtuális valóságban működő logisztikai tréningeket, virtuális környezeteket alkotott workshopok számára, vagy épp eszmét cserélt a legjobb gyakorlati példákról VR-en keresztül.

Dennis Abmeier a csoport IT munkatársa szintén a Digital Realities Team tagja. Így fogalmaz:

“A tudás cseréje legalább annyira fontos, mint a tudás rendszerezése. Ezért alkottuk meg a Volkswagen Digital Reality Hub központi platformot az Innoactive közreműködésével. Az összes alkalmazott hozzá tud férni minden létező VR elemhez, és minden begyűjtött tudáshoz a platformon keresztül. Így az önálló egységeket alkalmassá tesszük arra, hogy gyorsan vehessenek át új gyakorlatokat, és másokkal közösen mozogjanak a VR alkalmazásokban, ahol ezáltal interaktív módon tervezhetnek új munkafolyamatokat.”

Mathias Synowski, a csoport logisztikai részlegének egyik VR-felhasználója így jellemzi a virtuális valóság megoldások hozzáadott értékét:

“Ezen az úton haladva virtuálisan részt vehetünk majd olyan workshopokon, amiket más telephelyeken tartanak, vagy virtuális támogatást kaphatunk egy másik márka szakértőitől, ha épp egy optimalizálási feladaton dolgozunk. Ez nagyban megkönnyíti majd a napi csapatmunkánkat és rengeteg időt spórol meg nekünk.”

A VR technológiák fejlesztése ezért fontos lépés a jövő digitális, hálózatba kötött és hatékony termelési rendszere irányában.

A virtuális valóság applikációk tesztelése és bevezetése a márkák közötti együttműködés példája a csoporton belül: a Group Logistics és a “Digital Factory” ernyője alatt a Digital Realities Team jelenleg további virtuális valóság alkalmazásokat fejleszt az Audi, SEAT, ŠKODA és Volkswagen márkák gyártási és logisztikai rendszere számára. Az applikációk az egész csoporton belül elérhetőek lesznek a Volkswagen Digital Reality Hub közös platformon keresztül. A felhasznált technológiát is megemlítve a VR végfelhasználó a HTC VIVE Business Edition VR headset segítségével mozog a virtuális térben, amely eszközt kifejezetten üzleti felhasználásra fejlesztettek.

A Volkswagen-csoport ezáltal az első autógyártó, amely virtuális valóság (VR) technológiát alkalmaz a csoporton belül a HTC VIVE headset segítségével. A Volkswagen-csoport, az Innoactive és a HTC VIVE elsőként a kölni Digility konferencián és kiállításon (2017. július 5. és 6.) mutatta be a nyilvánosság előtt a termelés és logisztika számára készült új VR alkalmazásokat, továbbá a Volkswagen Digital Reality Hub-ot. A VR és AR szakkiállításon élő bemutatót is tartottak a legújabb VR alkalmazásokról.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda