Connect with us

A SEAT 2025-re 50 százalékkal csökkenti ökológiai lábnyomát

1-cover_nyito_large

Garázs

A SEAT 2025-re 50 százalékkal csökkenti ökológiai lábnyomát

A SEAT 2025-re 50 százalékkal csökkenti ökológiai lábnyomát

2016 végéig a vállalat 33,6 százalékkal csökkentette energiafogyasztását, vízfelhasználását, a hulladék mennyiségét, az illékony vegyületek, illetve a szén-dioxid kibocsátását

A SEAT – a 2010-es fogyasztási és kibocsátási értékekhez viszonyítva – 2025-re felével kívánja csökkenteni ökológiai lábnyomát. 2016 végére a vállalat már jelentősen, 33,6 százalékkal javított az öt legfőbb környezeti mutató tekintetében (energiafelhasználás és vízfogyasztás, hulladék mennyisége, illékony vegyületek és szén-dioxid kibocsátás). Ez az érték egyben azt is jelenti, hogy a vállalat két évvel a tervezett határidő előtt sikeresen teljesítette célját, amely környezeti terhelésének 25 százalékkal való mérséklését tűzte ki 2018-ra.

2-factory

Ezen mutatók javítása az „ECOMOTIVE FACTORY” Terv keretében valósulhatott meg, amely a SEAT járműgyártás területén megvalósuló környezetvédelmi stratégiáját takarja. A Terv olyan intézkedések és projektek sorát tartalmazza, amelyek a vállalat teljes gyártási folyamatának erőforrás maximalizálását, ugyanakkor a kibocsátás minimalizálását tűzték ki célul.

 

A Terv 2011-es bevezetésének köszönhetően a SEAT 66,2 százalékkal csökkentette szén-dioxid kibocsátását többek között olyan intézkedések jóvoltából, mint az egyes gyártási fázisok hővisszanyerése, a légkondicionáló és hőszigetelő rendszerek hatékony irányítása vagy a külső hőellátás biztosítása biomasszából vagy zöld forrásból származó energiával.

Ezen kívül a vállalat 41,4 százalékkal kevesebb hulladékot termelt, 16,2 százalékkal kevesebb illékony szerves vegyület keletkezett a gyártás során, köszönhetően a csomagolások szelektív válogatásának illetve bizonyos oldószerek és viaszok helyettesítésének az egyes folyamatok során. A felhasznált energia és víz mennyisége 21,7 illetve 22,5 százalékkal csökkent. Ehhez hozzájárult a meghatározott gyártási fázisok során alkalmazott hőmérsékletcsökkentés illetve az autók vízbehatolással szembeni védelmének vizsgálatához szükséges új szűrők alkalmazása.

A SEAT gyártásért felelős alelnöke, dr. Andreas Tostmann kiemelte a vállalat elkötelezettségét a környezeti hatások mérséklése és az erőforrás optimalizálás iránt, amely a befektetések és a fenntarthatósági programok terén is bővülést eredményezett:

„2016-ban közel 23 millió eurót fordítottunk környezetvédelmi teljesítményünk javítására. Óriási elégedettséggel tölt el bennünket, hogy már most kijelenthetjük, elértük a 2018-ra kitűzött céljainkat és igen nagyra törő terveket tűztünk ki magunk elé 2025-re.”

Az „ECOMOTIVE FACTORY” Terv a SEAT PQT stratégiájával (Production, Quality, Team) összhangban került kialakításra, amelynek célja a martorelli gyár és a SEAT Componentes termelési egységek termelékenységének és minőségének javítása és az autóipar jövőbeni kihívásaira való megoldások kidolgozása. Ez a bizonyítottan sikeres stratégia 2015-ben a Lean & Green Management Award díjat jelentette a martorelli üzem számára, amely így az európai autóipar leghatékonyabb gyárának szóló elismerést vehette át. Ami pedig a minőséget illeti, érdemes kiemelni a 2016-os „Év Gyára díj” elismerést, amelyet Martorell a folyamatok hatékonyságával és fenntarthatóságával érdemelt ki.

3-pinturas

SEAT al Sol és más referenciaprojektek

Az „ECOMOTIVE FACTORY” Terv összetett intézkedéscsomagjának köszönhetően az egy járműre jutó energiafogyasztás körülbelül 20 százalékkal csökkent 2010 óta. Összehasonlítva az iparági átlaggal Európában, a SEAT hozzávetőleg fele annyi energiát használ fel, 23 százalékkal kevesebb vizet fogyaszt, illetve 65 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki egy jármű gyártása során, mint a többi autógyártó átlagosan.

A LED technikájú világítási rendszerek alkalmazása, a létesítmények és műhelyek tökéletesített hőszigetelése vagy a meleg és hideg levegős hővisszanyerés a légkondicionáló rendszerek számára csupán néhány az alkalmazott intézkedések közül. Mindemellett a SEAT büszke arra, hogy a felhasznált energia 50 százaléka megújuló forrásból érkezik, ez az arány a villanyáram esetében pedig eléri a 100 százalékot.

Külön említést érdemel a vízfelhasználás optimalizálása és azok a takarékossági intézkedések, amelyek például egy második, fordított ozmózisú állomás beiktatásával teszik lehetővé a víz visszanyerését. Ezzel lehetőség nyílik – többek között – a szennyvíz egy részének újrafelhasználására, a légkondicionáló rendszerből származó kondenzvíz használatára illetve az esőtesztek során végzett tisztítási és szűrési rendszerek tökéletesítésére.

A SEAT al Sol a vállalat környezetvédelmi stratégiájának legemblematikusabb projektje. A 2013-ban üzembe helyezett napenergia-erőmű 276 000 négyzetméterével – amely 40 labdarúgó pálya területének felel meg – a legnagyobb az autógyártási iparágban. A martorelli üzem közel 53 000 napelem táblájával elegendő energiát termel egy évben ahhoz, hogy 3 millió telefont feltölthessen vele naponta. Az elért környezetterhelési megtakarítás évente 8 300 tonna széndioxid, ami tízszerese a new yorki Central Park által elnyelt éves szén-dioxid mennyiségének.

Egy másik referencia projekt a martorelli üzem saját fényforrással világító bejárati kapuihoz kapcsolódik. A napenergia felhasználására képes járólapok illetve a napi 0,1 KWh teljesítmény termelésére képes járólapok különböző kombinációja világítja meg a keleti 1-es és 2-es bejárati kaput Martorellben. A 2016-ban elindított programok további kiemelkedő eleme az az energia visszanyerő projekt, amely a cellák kéményekbe történő elhelyezésével a hőt alakítja át elektromos árammá. A vállalat ezen kívül számos olyan akciót indít és támogat, amely a környezetvédelmi program elemeit és céljait tudatosítja a dolgozók körében illetve információs pontok felállításával segíti tájékoztatásukat az üzem különböző pontjain.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő