Connect with us

Hirdetés

technokrata

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

Garázs

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

Május 25-28. között a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Park adott otthont az ötletek és innováció legizgalmasabb fesztiváljának, a Make the Future Live-nak, amelyet több mint 25 000 – a legkülönbözőbb korosztályokból érkező – látogató tekintett meg.

A négynapos fesztivál keretében második alkalommal tért vissza a brit fővárosba a Shell Eco-marathon Europe verseny, ahol idén három magyar – két egyetemi és egy középiskolai – csapat vett részt a saját építésű autóikkal. A kihívásokkal teli körülmények ellenére a magyar diákok szép eredménnyel zárták a versenyt.

 

Az idei kivételesen magas londoni hőmérséklet jelentős szerepet játszott a csapatok eredményeiben; óriási kihívást jelentett a résztvevők számára, hogy hogyan tudnak megküzdeni ezzel a helyzettel, és mennyire tudják az autóikat, illetve a technikájukat a melegebb időjáráshoz igazítani. A nehezítő időjárási körülmények ellenére új világrekordot sikerült felállítani: a városi koncepció kategóriában induló francia egyetemisták 1 liter üzemanyaggal 658 kilométernek megfelelő távot teljesítettek a belsőégésű motorral működő autójukkal.

kando-electric

Magyarországról három magyar csapat utazott Londonba, hogy a többi 168 csapattal az energiahatékonyság határait feszegessék, és kiderüljön, ki tud a legmesszebb utazni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh árammal. Mindhárom magyar csapat elektromos energiát használt az autóik meghajtására: míg a Debreceni Egyetem Műszaki Karának csapata és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai prototípus kategóriában, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói a városi koncepció kategóriában versenyeztek.

 

A győri SZEnergy Team, a legeredményesebb magyar csapat idén már a 10. alkalommal indult a Shell Eco-marathon Europe versenyen, amit a negyedik helyezéssel zártak. Miután az első csapatok között mentek át a technikai és biztonsági vizsgálaton, a teszteléseket követően az első mért teljesítményük is bíztató volt. A szoros versenyben a 134 km/kWh teljesítménnyel megdöntötték a tavalyi eredményüket.

Csak egy hajszálon múlt, hogy nem állhattunk fel idén is a dobogóra. Ez is azt mutatja, hogy a régóta tervezett fejlesztéseket ideje megvalósítanunk, hogy még jobb teljesítményt tudjunk elérni, és hogy fel tudjuk venni a versenyt a többiekkel. Ennek ellenére elégedettek vagyunk a végső eredménnyel, mert kihoztuk magunkból, amit lehetett, és a csapatmunka kiváló volt idén is

– mondta el Pusztai Zoltán csapatvezető.

de-mk-team

A Debreceni Egyetem csapata, a DE MK TEAM második alkalommal vett részt a londoni versenyen, így a tavalyi tapasztalatokat felhasználva a csapat felkészültebben utazott a megmérettetésre. Az előző évi eredményükhöz képest egy helyet tudtak javítani, így a 29. helyen végeztek a kategóriájukban.

Szerencsére nem volt semmilyen műszaki problémánk, és már az első mért kört is tudtuk teljesíteni, így nagyon élveztük a versenyt, amely során még több ötletet, tapasztalatot gyűjthettünk a következő alkalomra. A paddockban sétálva megfogalmazódott bennünk egy új autó gondolata is, jövőre lehet, hogy már a városi koncepció kategóriában szeretnénk elindulni

– mondta el élményeiket Varga Tamás Antal, a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Gépészmérnöki Tanszék munkatársa, műszaki menedzser mesterszakos hallgató.

Szintúgy régi visszatérője a versenynek a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata a Kandó Electric. A szokatlan meleg az ő autójuk műszereit is megviselte: egy alkatrész meghibásodás miatt végül gyors szerelést kellett végezniük, így emiatt egy nappal később tudtak csak pályára lépni, hogy rögzítsék az első mért körüket. A futam előtti percekben pedig az autó elektronikája igényelt további javításokat. A nehézségek ellenére a 314 km/kWH eredményükkel a kategória első felében, a 17. helyen végeztek.

Az idei volt a legnehezebb verseny a csapat életében. Habár hamar sikerült a technikai ellenőrzésünk, a folyamatos meghibásodások miatt újabb és újabb javításokra volt szükség. Emiatt csak kétszer futhattunk mért időt, azonban így is nagyon büszke vagyok a csapat teljesítményére, a körülményekhez képest nagyon jól helyt tudtunk állni”

– mondta Mészáros Károly a csapat vezető oktatója.

Még több információ és eredmény a Shell Eco-marathonról a weboldalon, a Facebookon és a Twitteren, a Make the Future Live-ról a pedig a www.shell.co.uk/makethefuture oldalon érhető el.

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés