Connect with us

technokrata

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

szenergy-team

Garázs

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

Remek helyezést értünk el a londoni Shell-Eco-marathon versenyen

Május 25-28. között a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Park adott otthont az ötletek és innováció legizgalmasabb fesztiváljának, a Make the Future Live-nak, amelyet több mint 25 000 – a legkülönbözőbb korosztályokból érkező – látogató tekintett meg.

A négynapos fesztivál keretében második alkalommal tért vissza a brit fővárosba a Shell Eco-marathon Europe verseny, ahol idén három magyar – két egyetemi és egy középiskolai – csapat vett részt a saját építésű autóikkal. A kihívásokkal teli körülmények ellenére a magyar diákok szép eredménnyel zárták a versenyt.

 

Az idei kivételesen magas londoni hőmérséklet jelentős szerepet játszott a csapatok eredményeiben; óriási kihívást jelentett a résztvevők számára, hogy hogyan tudnak megküzdeni ezzel a helyzettel, és mennyire tudják az autóikat, illetve a technikájukat a melegebb időjáráshoz igazítani. A nehezítő időjárási körülmények ellenére új világrekordot sikerült felállítani: a városi koncepció kategóriában induló francia egyetemisták 1 liter üzemanyaggal 658 kilométernek megfelelő távot teljesítettek a belsőégésű motorral működő autójukkal.

kando-electric

Magyarországról három magyar csapat utazott Londonba, hogy a többi 168 csapattal az energiahatékonyság határait feszegessék, és kiderüljön, ki tud a legmesszebb utazni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh árammal. Mindhárom magyar csapat elektromos energiát használt az autóik meghajtására: míg a Debreceni Egyetem Műszaki Karának csapata és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai prototípus kategóriában, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói a városi koncepció kategóriában versenyeztek.

 

A győri SZEnergy Team, a legeredményesebb magyar csapat idén már a 10. alkalommal indult a Shell Eco-marathon Europe versenyen, amit a negyedik helyezéssel zártak. Miután az első csapatok között mentek át a technikai és biztonsági vizsgálaton, a teszteléseket követően az első mért teljesítményük is bíztató volt. A szoros versenyben a 134 km/kWh teljesítménnyel megdöntötték a tavalyi eredményüket.

Csak egy hajszálon múlt, hogy nem állhattunk fel idén is a dobogóra. Ez is azt mutatja, hogy a régóta tervezett fejlesztéseket ideje megvalósítanunk, hogy még jobb teljesítményt tudjunk elérni, és hogy fel tudjuk venni a versenyt a többiekkel. Ennek ellenére elégedettek vagyunk a végső eredménnyel, mert kihoztuk magunkból, amit lehetett, és a csapatmunka kiváló volt idén is

– mondta el Pusztai Zoltán csapatvezető.

de-mk-team

A Debreceni Egyetem csapata, a DE MK TEAM második alkalommal vett részt a londoni versenyen, így a tavalyi tapasztalatokat felhasználva a csapat felkészültebben utazott a megmérettetésre. Az előző évi eredményükhöz képest egy helyet tudtak javítani, így a 29. helyen végeztek a kategóriájukban.

Szerencsére nem volt semmilyen műszaki problémánk, és már az első mért kört is tudtuk teljesíteni, így nagyon élveztük a versenyt, amely során még több ötletet, tapasztalatot gyűjthettünk a következő alkalomra. A paddockban sétálva megfogalmazódott bennünk egy új autó gondolata is, jövőre lehet, hogy már a városi koncepció kategóriában szeretnénk elindulni

– mondta el élményeiket Varga Tamás Antal, a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Gépészmérnöki Tanszék munkatársa, műszaki menedzser mesterszakos hallgató.

Szintúgy régi visszatérője a versenynek a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata a Kandó Electric. A szokatlan meleg az ő autójuk műszereit is megviselte: egy alkatrész meghibásodás miatt végül gyors szerelést kellett végezniük, így emiatt egy nappal később tudtak csak pályára lépni, hogy rögzítsék az első mért körüket. A futam előtti percekben pedig az autó elektronikája igényelt további javításokat. A nehézségek ellenére a 314 km/kWH eredményükkel a kategória első felében, a 17. helyen végeztek.

Az idei volt a legnehezebb verseny a csapat életében. Habár hamar sikerült a technikai ellenőrzésünk, a folyamatos meghibásodások miatt újabb és újabb javításokra volt szükség. Emiatt csak kétszer futhattunk mért időt, azonban így is nagyon büszke vagyok a csapat teljesítményére, a körülményekhez képest nagyon jól helyt tudtunk állni”

– mondta Mészáros Károly a csapat vezető oktatója.

Még több információ és eredmény a Shell Eco-marathonról a weboldalon, a Facebookon és a Twitteren, a Make the Future Live-ról a pedig a www.shell.co.uk/makethefuture oldalon érhető el.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd