Connect with us

technokrata

Az Auto Bild tartóstesztjén valaha elért legjobb eredményt produkálta az Audi

Dynamic photo, 
Colour: Glacier White

Garázs

Az Auto Bild tartóstesztjén valaha elért legjobb eredményt produkálta az Audi

80 százalékkal mérsékelt szén-dioxid-kibocsátás az e-gas üzemű Audi g-tron modelleknél

A mindeddig első alkalommal odaítélt „1+” minősítéssel zárta a földgázüzemű (Compressed Natural Gas; CNG) Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) az Auto Bild szakmai magazin 100 ezer kilométeres tartóstesztjét. Ez az eredmény szintén meggyőzően igazolja a 2013-ban bemutatott, különösen környezetbarát Audi g-tron technika kvalitásait. E hajtásrendszer 2017 tavaszától az Audi A4 Avant (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,4 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,5 – 5,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126), illetve az Audi A5 Sportback (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,3 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,4 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 115 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 144 – 126) számára is rendelkezésre áll.

 

 

Az Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) e kiváló minősítését a tartósteszt során szerzett mindennapos tapasztalataik, szerkesztőségi mérési eredményeik, a megbízhatóság és nem utolsósorban a tesztjármű záró szétszereléses vizsgálata és alkatrészei műszaki szakértőkkel végzett részletes elemzése alapján ítélték oda az Auto Bild szakemberei. A prémium alsó-középkategóriájú földgázüzemű modell ezzel a magazin által immár sok éve végzett tartóstesztek ranglistájának élére lépett. A szaklap 1986-os alapítása óta különböző gyártók összesen 246 autóját vetette alá a 100 ezer kilométer futásteljesítményű tartóstesztnek.

„A tartósteszt eredménye jól mutatja, milyen igényes és megbízható autókat készítünk – egyben az Audi innovatív g-tron hajtásrendszere, illetve annak összes komponense minőségét is egyértelműen bizonyítja”

– kommentálta a kiváló eredményt Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításának vezetője.

A 2014 áprilisa óta kapható Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117), hajtásáról kettős üzemű 1.4 TFSI motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 81 kW (110 LE) és a benzin mellett fosszilis eredetű földgázzal (CNG), illetve az Audi e-gas üzemanyaggal is működtethető. A négyhengeres erőforrás hengerfejét, turbófeltöltőjét, befecskendezőrendszerét és katalizátorát a gázüzemnek megfelelően módosították az Audi tervezői.

Az ötajtós modell csomagtérpadlózata alatt két kiegészítő tartályt helyeztek el, amelyek egyenként mintegy 7 kilogramm 200 bar nyomású gáz tárolhatnak, csupán kismértékben korlátozzák a csomagtartó méretét és a kombinált anyaghasználatnak köszönhetően igen könnyű konstrukciók.

Az Audi e-gas üzemanyag használatával az Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) különösen klímakímélő módon üzemelhet. E szintetikus üzemanyagot megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, illetve olyan hulladékanyagokból, mint szalma és zöldnyesedék állítják elő. Ennek során az Audi e-gas pontosan ugyanolyan mennyiségben köt meg szén-dioxidot, mint amennyit a jármű kibocsát. Az Audi és partnerei többféle eljárással és berendezéssel, Németországban és számos más európai országában is állítanak elő e-gas üzemanyagot. Ezzel az Audi a járműves mobilitás energiaváltásának jelentős szereplője és mozgatója.

Az Audi három éven át az alapkivitel részeként kínálja ezt az üzemanyagot azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) gépkocsit, akiknek csupán a normál CNG-árat kell megfizetniük a töltőállomásokon. Az Audi úgy biztosítja a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkenését, hogy a regisztrált mennyiséget Audi e-gas formájában táplálja vissza a gázhálózatba. Ezt az eljárást a TÜV Süd minősíti.

Az ajánlat a g-tron kínálatot bővítő, 2017. tavasztól megrendelt Audi A4 Avant g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,4 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,5 – 5,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126) és Audi A5 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,3 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,4 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 115 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 144 – 126), modellekre is érvényes. Az Audi g-tron modellek szén-dioxid-kibocsátása akár 80 százalékkal is a velük összevethető teljesítménykategóriájú benzinmotoros gépkocsiké alatt alakulhat.

 

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek