Connect with us

Akinek elektromos autója van, az valószínűleg utána is e-autót fog vásárolni

volkswagen-e-golf-1200x798

Garázs

Akinek elektromos autója van, az valószínűleg utána is e-autót fog vásárolni

Bár nem egyszerű az életünk a magas vételár és a töltőpontok hiánya miatt

Az év végéig meghosszabbították a tisztán elektromos hajtású autók vásárlásának támogatási pályázatát. Az 1,5 millió forintos ártámogatás lehetősége eredetileg május elsején szűnt volna meg, ám az összesen 5 milliárd forintnyi keretösszegnek máig csak a töredékét hívták le: míg a keret több mint 3 000 villanyautó támogatását teszi lehetővé, április végéig csupán mintegy 230 pályázat érkezett. A Használtautó.hu legutóbbi kutatásában több mint ezer, az e-autók iránt érdeklődő felhasználóját kérdezte meg arról, hogy a milyen tapasztalatokkal, ismeretekkel, illetve tervekkel rendelkeznek a villanyautókkal kapcsolatban. 

 

A felmérés eredményei szerint a válaszadók a villanyautózás legfőbb előnyének sorrendben az olcsó üzemeltetést, a környezetbarát működést és a kisebb meghibásodási lehetőséget tartották. A legjelentősebb hátránynak a villanyautók iránt még csak érdeklődők leginkább (67%) a túl magas vételárat, míg az ilyen járművek tulajdonosai a töltési infrastruktúra hiányát (61%) találták.

ecar01

A felhasználók különösen vidéken tartják elégtelennek a töltőállomásokkal való ellátottságot: míg a fővárosban 5-ös skálán átlagosan 3,28-ra értékelték ezt a tényezőt, addig a vidéki helyzet 1,31-as átlagot kapott. Nem csoda, hogy a villanyautójukat 70 százaléknyian jellemzően otthon töltik fel, és töltéskor a tulajdonosok 71 százaléka többnyire megvárja, míg az autó teljesen feltölt.

ecar02

„Jelenleg mindössze alig több mint 200 regisztrált töltőállomás van Magyarországon, ami kevesebb mint fele a Szlovákiában vagy Csehországban található 440-450 darabnak – mondta el Katona Mátyás, a Használtautó-csoport autós portálja, az Autonavigátor.hu főszerkesztője. – Ez a szám hamarosan megháromszorozódhat az önkormányzatoknak megítélt, összesen 409 töltőpontra szóló pályázati támogatás nyomán.”

 

A zajmentesség sem mindig előny

A villanyautót használók a leggyakoribb felmerülő problémaként a hangtalan üzem miatt lecsökkent észlelhetőséget említették (25 százalékukkal fordult már elő ilyesmi), míg az útközben bekövetkező lemerülés okozta bosszúságot 11 százalékuk tapasztalta már meg. A hideg időben, fagypont alatt bekövetkező hatótáv-csökkenést szinte mindegyikük észlelte már, ennek mértéke zömmel 10 és 40 százalék között alakult.

 

Mégis könnyű megszeretni

A villanyautót vezetők 55 százaléka értékelte az ötös skálán legalább 4-essel a zöld rendszám motiváló erejét. Az ingyenes parkolás mellett ez olyan előnyöket biztosít, mint kedvezményes áramtarifa, illetve mentesülés a regisztrációs adó, a cégautóadó és a gépjárműadó fizetésétől.

ecar03

A villanyautók tulajdonosai 59 százalékban biztosan, míg 18 százalékban nagy valószínűséggel állítják, hogy következő autójuk is elektromos meghajtású lesz. A bővülés jelenlegi ütemét látva azonban kétségesnek tűnik, hogy a kedvező folyamatok elegendőek lesznek-e néhány éven belül megsokszorozni az érdeklődők számát annak érdekében, hogy 2020-ra teljesüljön a Jedlik Ányos tervben szereplő 30 ezres villanyautó-állomány elérése.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő