Connect with us

Hirdetés

technokrata

Két kultikus járművel indul a ŠKODA a Bodensee Klassik versenyen

Garázs

Két kultikus járművel indul a ŠKODA a Bodensee Klassik versenyen

ŠKODA FELICIA kabrió és ŠKODA 440 SPARTAK a rajtnál

Kifejezetten erre az alkalomra választott, az 1950-es évek végéről származó veteránautókkal áll rajthoz a ŠKODA a hatodik Bodensee Klassik versenyen, amelyet idén május 4–6. között rendeznek. Az 1957-es ŠKODA 440 SPARTAK és az 1961-es ŠKODA FELICIA kabrió birkózik majd meg a három országot érintő tavaszi ralival, amelynek 600 kilométeres útvonala Ausztrián, Németországon és Svájcon át vezet. Mindkét jármű a csehországi Mladá Boleslav városában található ŠKODA Múzeum gyűjteményébe tartozik. A verseny rajtja és célja egyaránt a Boden-tó partján fekvő osztrák fesztiválváros, Bregenz.

 

Immár több mint 110 éve otthon érzik magukat az Alpok előterének kihívást jelentő szakaszain a nagy hagyományokkal rendelkező cseh márka járművei. Ugyanis már az automobil történelmének hajnalán úttörő győzelmeket értek el a Mladá Boleslav-i konstrukciók a ralikon és a hegyi felfutókon – ráadásul ezzel egy időben a vonzó szériamodellek az osztrák, a német és a svájci piacon is megvetették a lábukat. E három ország találkozásánál rendezik meg hat éve a neves Bodensee Klassik veteránralit. Idén három napon át tart majd a verseny Dél-Németország, az osztrák Vorarlberg tartomány és a svájci Appenzellerland régió varázslatos tájain. Különösen vonzó a táj változatossága: a történelmi járművek a Boden-tó jelentette lenyűgöző háttértől egészen a magashegyi hágókig küzdik majd fel magukat.

A ŠKODA e kihívásnak két különösen népszerű veteránnal vág neki: egy 1961-es nyitott FELICIA modellel és a kedvelt ŠKODA 440 egy 1957-es kivitelével – a kétajtós modell beceneve „SPARTAK”. Mindkét jármű már számtalan veterános rendezvényen vett részt Európa és Ázsia útjain.

A ŠKODA 440 SPARTAK az 1959–1971 között készülő OCTAVIA típuscsalád közvetlen elődje. E példány 1957-ben készült és az észak-csehországi Ústí nad Labem városában szállították ki egy vevőnek. A ŠKODA Múzeum a járművet 1995-ben szerezte meg és alaposan felújította. Ennek során a SPARTAK modellt pontosan abban a kivitelben építették újjá, mint amelyben a ŠKODA gyári csapata a 440-est az 1950-es évek végén az országos és nemzetközi ralikon bevetette. Szériakivitelében az 1089 köbcentiméter összlökettérfogatú motor 29,4 kilowattot (40 lóerő) teljesített, s a kétajtóst akár 110 kilométer/óra sebességig gyorsította.

Az 1961-es türkizzöld ŠKODA FELICIA a ŠKODA márka egyik legnagyobb sikertörténetének képviselője: 1959 és 1964 között összesen közel 15 ezer ügyfél döntött a csinos kabriók, a FELICIA és a FELICIA SUPER mellett – az utóbbi modell valamivel erősebb motorjával érdemelte ki az utónevét. E kétüléses járművek az 1950-es évek végének és az 1960-as évek elejének legszebb nyitott típusai közé tartoznak. Különös ismertetőjegyük például a két jellegzetes fecskefarok, amelyek vizuálisan meghosszabbítják a jármű hátulját és hatásosan kiemelik a körülbelül négy méter hosszú jármű arányait. A FELICIA műszakilag a 440-es modellre épül, ám a két karburátor jóvoltából teljesítménye 36,8 kilowattra (50 lóerő) nőtt. A mindössze 930 kilogramm saját tömeg is segíti abban, hogy végsebessége elérje a 130 kilométer/órát. A Boden-tó partján egy padlóra helyezett váltókarral rendelkező sportos kivitel áll rajthoz – a korábbi példányok váltókarja a kardánalagút helyett még a kormányoszlopra került. A ŠKODA Múzeum magántulajdonból szerezte meg ezt a FELICIA kabriót 1995-ben. Felújítása után valóságos közönségmágnesként tűnt fel a ŠKODA standján az 1998-as Nemzetközi Autókiállításon (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA) Frankfurtban, ahol a márka új járműveivel együtt vonzotta magára a látogatók pillantásait.

A Bodensee Klassik versenyt hatodik alkalommal rendezik meg, az idei futamot 1997 előtti gyártású modern klasszikusok (youngtimer) és veteránautók számára írták ki. A festői tájak, a szakaszok gondos megválasztása, a jó szervezés és az igényes mezőny jóvoltából ez a túra a szezon első felének legnépszerűbb veterános eseményei közé tartozik. A több mint 600 kilométer során a klasszikus utasterekben ülő csapatok igen változatos utat élnek meg a megszámlálhatatlan szerpentinnel jellemzett meredek hágóktól a festői völgyekbe való lélegzetelállító leereszkedésig, ez utóbbi gyakran gyorsabb tempóra csábítja őket.

A 180 nevezett járműből álló mezőny első résztvevője Bregenzből, a vorarlbergi nagyvárosból május 4-én, csütörtökön 14 órakor rajtol el. Két nappal később, szombat délután a veterán járművek és youngtimerek ugyanott haladnak majd át a célvonalon.

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés