Connect with us

A 2001 óta legjobb eredménnyel zárta a SEAT az első negyedévet

seat_az_elso_negyedev_large

Garázs

A 2001 óta legjobb eredménnyel zárta a SEAT az első negyedévet

2001 óta a legjobb értékesítési eredménnyel zárta a SEAT az idei első negyedévet. A tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva 14.400 darabbal, azaz 14%-kal nőtt a SEAT értékesítés, ami 117.300 autó eladását jelenti a 102.900 darabos tavalyi eredményhez képest

Hasonlóan jól alakult a spanyol gyártó március havi értékesítése, ebben a hónapban 53.200 autó értékesítésével 14,4%-os bővülést regisztráltak, ami 17 év óta a legjobb márciusi eredményt jelenti.

Ezzel kapcsolatban a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths kijelentette:

“Az első negyedévben még kezdeti várakozásainknál is jobb eredményt értünk el, mellyel a SEAT az egyik legdinamikusabban növekvő márka Európában. Igen elégedettek vagyunk az eredményekkel és az új modelljeinknek köszönhető kiegyensúlyozott bővüléssel. A Leon megújult változatának piacra kerülése nagyban hozzájárult a növekedéshez, és a most érkező Ibiza júniustól várhatóan újabb pozitív lökést ad majd ezeknek a folyamatoknak.”

Az eredményes értékesítés elsősorban a SEAT öt nagy piacán elért eredményeknek volt köszönhető, amelyek mindegyikén kétszámjegyű volt a bővülés. 24.700 darabbal Spanyolország vezeti az első negyedévi értékesítési sorrendet, ami 16,6%-os növekedést jelent. Németországban a SEAT 20.600 (+10,1%), az Egyesült Királyságban 16.800 (+25,2%), Franciaországban 6.400 (+12,3%), Olaszországban 5.300 (+17,9%) autó értékesítésével tudott 10% feletti bővülést elérni. Hasonlóan jó eredmény született Ausztriában, ahol a 4.800 eladott SEAT 31,9%-os növekedést jelentett, illetve Svájcban, itt a 2.500 eladott SEAT 78,5%-kal volt magasabb a tavalyinál. A további fontos piacok közül Mexikóban 6.800 darabbal 11%-os, Törökországban pedig 4.900 darabbal 10,4%-os volt a növekedés.

Hazánkban is jelentős volt a SEAT értékesítés növekedése. A 2016 első negyedévében piacra került 657 SEAT után 2017 első három hónapjában 782-re nőtt az értékesített autók száma, ami 19%-os növekedést jelent. A magyar piacról összességében elmondható, hogy a Leon család növekedése és stabil eladási számai eredményezik az erősödést, de érdemes megemlíteni az Ibiza és az Ateca eladások bővülő darabszámait is. A növekedés azonban nem áll meg, ugyanis a hazai piaci cél az, hogy megmaradjon az első negyedéves növekedés üteme. Erre jó esélyt ad a nyár előtt előértékesítésbe, és szeptemberben bevezetésre kerülő új SEAT Ibiza, mely várhatóan jelentősen növeli majd az eladott SEAT-ok számát.

A SEAT januárban vezette be legnépszerűbb típusa, a Leon megújult változatát, és hamarosan érkezik az új Ibiza, míg az év második felében kerül piacra az Arona nevű kompakt crossover. 2018-ban a spanyol márka modellpalettája egy harmadik, az Ateca fölé pozícionált SUV változattal is bővül.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek