Connect with us

Egyre több városban van elektromos töltő

klubest_kep

Garázs

Egyre több városban van elektromos töltő

Egyre több városban van elektromos töltő

Hazánkban is egyre nagyobb a kereslet az elektromos meghajtású járművek iránt, ami részben a kormányzati támogatásnak is köszönhető. Az elektromobilitás térnyeréséhez azonban elengedhetetlen a járművek hatótávolságának növelése és az elektromos töltőhálózat bővítése. Az elektromobilitásról és a töltőállomások jelenlegi helyzetéről volt szó az Okos Jövő Innovációs Klaszter februári klubestjén, aminek meghívott vendége Pénzes László, az MVM Partner Zrt. műszaki menedzsment osztályvezetője volt.

Az elektromobilitást teljes ökoszisztémaként kell értelmezni, amibe a járműveken kívül beletartozik a töltőállomás, az energiaelosztás kérdésköre, az IT infrastruktúra, az elszámolás, illetve a mérési folyamat és a kényelmi szolgáltatások is. Ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjen az elektromos autók piaca, meg kell teremteni az elektromos autók napi használati lehetőségeit. Figyelembe kell venni, hogy várhatóan a töltési szokások is átalakulnak a korábbi üzemanyag töltési megszokásokhoz képest: a felhasználók számára optimalizálni kell a töltési folyamatot, hogy egyfajta addicionális szolgáltatássá válhasson. Ez azt jelenti, hogy amíg például moziban vagyunk vagy éppen a hétvégi nagybevásárlást intézzük, addig a bevásárlóközpontban, a parkolóban vagy a parkolóházban feltöltődik az autónk.

Az elektromobilitással kapcsolatban azt is figyelembe kell venni, hogy a töltőállomások fejleszthetőek legyenek, mivel a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően akár 1-2 éven belül is jelenhetnek meg újdonságok a piacon – hangzott el a klubesten.

 

Egyre alacsonyabb árak

Tapasztalható, hogy az elektromos töltők és töltőoszlopok piaci árai a technológiai fejlesztések és a gyártás folyamatos optimalizálásának hatására, illetve az elterjedésnek köszönhetően egyre alacsonyabbak lesznek. A hagyományos gyorstöltők ára a korábbi, átlagosan megközelítőleg másfél milliós összegről mindössze hat-nyolcszázezer forintra, egy villámtöltőé pedig tízmillióról nagyságrendileg hat-nyolcmillió forintra csökkent az elmúlt évek során. A töltők okosmérővel is felszerelhetőek, melyek real-time adatokat szolgáltatnak és elérhetővé teszik az azonnali elszámolást is. Ezen kívül olyan kiegészítő szolgáltatások is létrejöhetnek, mint például egy okos applikáció, amin a töltések követésén kívül a jármű-tulajdonosok megszólíthatóak releváns információkkal.

A magyarországi elektromos autópiac fontos mozgatórugója az alacsony energiafogyasztás mellett a számos kedvezmény is, mint például a parkolási kedvezmények és a bizonyos modellekre igényelhető állami támogatások. A februári klubesten elhangzottak alapján elmondható, hogy összességében hazánk jól halad az elektromostöltő-telepítésben, a megfelelő strukturáltsággal és a hálózat bővítésével pedig még kedvezőbb eredményeket érhetünk el az elektromobilitási piacon.

image001-3

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09
jpg
epsonl386

egyéb kütyük

Teszt: Epson L386 – Tintabajnok

2016. november 21. hétfő
fujitsue5
leitz2

egyéb kütyük

Teszt: Leitz ICON – Felcímkézve

2016. október 24. hétfő
fujitsucelsiush760