Connect with us

technokrata

A gépjármű-kárrendezést optimalizálja a Virgo szakemberei által fejlesztett online szolgáltatás

personal-injury-multiple-car-crash

Garázs

A gépjármű-kárrendezést optimalizálja a Virgo szakemberei által fejlesztett online szolgáltatás

A gépjármű-kárrendezést optimalizálja a Virgo szakemberei által fejlesztett online szolgáltatás

Ideje volt már ezt is modernizálni

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A biztosítók, javítóműhelyek és ügyfelek érdekeit egyaránt támogató szolgáltatás nemcsak Magyarországon, de a közép-európai régióban is egyedinek számít. A szolgáltatás próbaüzeme, amelyhez az egyik vezető biztosító már csatlakozott, jelenleg Budapesten és Pest megyében érhető el, a tervek között nemcsak a teljes hazai piac, hanem a tágabb régió lefedése is szerepel.

A balesetek során megsérült gépjárművek kárrendezése nem egyszerű folyamat, az ügyfelek, a javítók és a biztosítók számára is tartogat buktatókat. A járműtulajdonosok sok esetben nem tudják melyik javítóhoz forduljanak, a javítók kapacitásuk minél jobb kihasználására törekednek, a biztosítók pedig igyekeznek a költségeket optimalizálni. A  karweb.hu címen elérhető új szolgáltatás ezen a helyzeten igyekszik segíteni, az összes szereplő érdekeit összehangolva.

A közvetítő

A sok éves kárrendezési tapasztalatokkal rendelkező alapító-tulajdonosok víziója szerint az érdekellentéteket fel lehet oldani „Rendszerünk lényege a gépjármű kárrendezési folyamatok hatékonyságának javítása. Mivel hosszú távon fenntartható modellt akarunk létrehozni, elemi érdekünk, hogy valamennyi szereplő elégedett legyen” – mondta Harkai Attila ügyvezető, a KárWeb alapító társtulajdonosa.
A KárWeb folyamatosan építi kapcsolatait a jelentős piaci erőt képviselő biztosítókkal, az egyik vezető társaság már csatlakozott is a tesztüzemhez. A szolgáltatás adatbázisában kizárólag legális, kárrendezésben gyakorlott javítóműhelyek szerepelnek, ezek száma napról-napra bővül.
A folyamat alapja egyszerű: amennyiben a károsult ügyfél nem rendelkezik preferált javítóműhellyel, a biztosító által megbízott kárszakértő az autó adatait fotódokumentációval együtt feltölti a KárWeb rendszerébe, ahol a javítóműhelyek a járműkárok és saját kapacitásaik ismeretében licitálnak a munkára. A döntési folyamatban a vállalt javítási ár csak egy a számos értékelési szempont közül. A legjobb ajánlat kiválasztását egy algoritmus végzi, amely nemcsak gyors, de garantálja az objektív elbírálást is. Az ügyfél ingyenesen, előzetes kötelezettség nélkül kérheti a közvetítő szolgáltatást és csak a legjobb ajánlat részletes megismerése után dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.
A rendszer garantálja a szükséges transzparenciát, a lekövethetőséget és az optimális folyamatokat. Az ügyfél kiváló szolgáltatást kap, ráadásul semmi extra teendője nincs ezzel a rendszerrel, hiszen a biztosító és a műhely kommunikál egymással. A javítóműhely növelheti hatékonyságát a szabad kapacitás jobb kihasználásával, a biztosító pedig optimalizálhatja a költségeket.

A fejlesztés

A Virgo számára több tekintetben is izgalmas kihívást jelentett a szolgáltatás online felületének fejlesztése. Át kellett látni és alaposan meg kellett érteni a gépjármű-kárrendezés folyamatát, ami újdonság volt a szakemberek számára. Ezután következett a munka érdemi része.
„A mi hozzáadott értékünk a fejlesztésen túl az volt, hogy az ötlet megformálásában is részt vettünk: a követelményelemzés első fele gyakorlatilag arról szólt, hogy az ügyféligényeket letisztázva határoztuk meg miről is szól a szolgáltatás, mi lesz a termék”
– mondta el Holub Tícia, a Virgo munkatársa.
A fejlesztők 2015 októberében kezdték a projektet, ami azt jelenti, hogy az első megkereséstől számítva körülbelül másfél évvel indulásra készen állt a komplett rendszer.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő