Connect with us

technokrata

Élőben Mallorcáról – Skoda Kodiaq menetpróba!

kodiaq2

Garázs

Élőben Mallorcáról – Skoda Kodiaq menetpróba!

Élőben Mallorcáról – Skoda Kodiaq menetpróba!

Kollégánk ma Mallorcáról jelentkezik, az új Skoda Kodiaq menetpróbájával. Kövess minket online!

Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a SUV-k. A leginkább városi crossoverként aposztrofálható kategória így elképesztő ütemben hódítja el a kombik, a ferdehátúak és a szedánok elől a vásárlókat, vagyis kézenfekvő, hogy a legtöbb gyártó beszálljon erre a területre. A Skoda elsőként a Yetivel szállt harcba ebben a dinamikusan növő szegmensben, ám az a típus leginkább az Astra méretű autók kiváltására jó, egy középkategóriás modellt nem cserélnének le rá a vásárlók. Ez pedig komoly piaci rés, így nem véletlen, hogy immáron a Skoda is kínál ilyen modellt, amely nem más, mint az új Kodiaq! A Technokrata csapata pedig a mai napon élőben is kipróbálja a spanyolországi Mallorca útjain, úgyhogy kövessetek minket folyamatosan online a legújabb információkért!

kodiaq3

Miben új?

Leginkább abban, hogy ekkora méretű SUV még sohasem kínált a cseh gyártó. Persze tévedés lenne azt gondolni, hogy zöldfülűként álltak volna a fejlesztéshez, a Kodiaq alapját ugyanis a Volkswagen jól ismert platformja, az MQB adja. Ennek megfelelően az autó egésze nagyban építkezik az Octavia, Superb és a Volkswagen csoport más népszerű modelljeinek komponenseire, így a hajtásláncok, a váltók és a fedélzeti rendszerek is megbízható, ismert típusok.

Van választék

Ha már megemlítettem a motorokat, akkor elárulnám, hogy bőven lesz választása a jövendőbeli vásárlóknak, hiszen a Kodiaq a VW-csoport ismert 1.4-es benzines erőforrásait is megkapja, így 125 és 150 lóerős kivitelben is beépíthetik ezt az aggregátot a motortérbe. A benzines kínálatban a csúcsot a 2 literes, 180 lóerős motor jelenti majd.  Természetesen lesz dízelmotor is, ebből az 2.0-ás TDI-ket kínálja majd a gyártó, ezek 150 és 190 lóerősek és 340 illetve 400 Nm-nyi nyomatékkal rendelkeznek. Jelenleg egyelőre nincs hibrid a típusból, de 2-3 éven belül azt is piacra dobja majd a Skoda. Ha hibridet nem is, összkerekes Kodiaq-ot már most lehet vásárolni, méghozzá az alapkivitel kivételével bármelyik verzióhoz.

kodiaq5

Természetesen automata váltó is rendelhető a modellhez, a 7 fokozatú DSG ideális a hegymeneti közlekedésekhez. Azért a Kodiaq-ot nemcsak erős motorjáért és nagy méretéért, de a praktikusságáért is szeretni fogják a cég ügyfelei. A 4697 mm hosszú, 1655 mm magas és 1882 mm széles autóba rengeteg jó ötletet zsúfoltak bele a cseg mérnökök. Az akár három üléssorral is megvásárolható autó kiugró ajtóélvédőt, tanksapka mögötti jégkaparót és még az ajtókba rejtett esernyőket is rejt majd, ezek pedig cseppet sem szokványos extrák.

Mindent tud a központi kijelző

Az akár 19 colos kerekkel is elérhető Kodiaq-ból sem marad ki a Volkswagen csoport új fedélzeti rendszere. Az Atecából már megismert egység 8 colos kijelzőt kapott, ami társához hasonlóan igen széleskörű csatlakoztatási lehetőségeket kínál. Az USB és AUX csatlakozók mellett Bluetooth-on is összepárosíthatjuk az eszközünket, a CarPlay és Android Auto-t támogató rendszer emellett pedig internetelérésre is képes. Ha valaki úgy dönt, hogy vezeték nélkül kötné össze az autójával a mobilját, az élvezni fogja, hogy a készülék lemerülésétől ilyenkor sem kell tartani, hiszen a fedélzeti rendszer alatti tárolóban vezeték nélküli töltéssel is energiát juttathat a készülékébe.

15292749_1542490339111308_691693572_o

Az ebben a típusban csak Bolero névre hallgató multimédiás központ a Skoda Connect-nek köszönhetően folyamatosan információkkal láthatja el a sofőrt, így valós idejű forgalomfigyelés és időjárás-előrejelzés is szerepel a repertoárjában. Emellett az autó megkapja a Care Connect-et is, ami a nevéhez méltóan a bent ülők biztonságát szolgálja, így egy baleset esetén azonnal tárcsázza az autó a központot, hogy gyorsan megérkezhessen a segítség.

A Bolero mellett a Skoda egy másik fedélzeti rendszert is kínál, a 6,5 colos Swing természetesen visszafogottabb tudással rendelkezik, de a telefonunkat így is össze tudjuk kötni vele. Ha már az olcsóbb variánsról is szó esett, megemlíteném, hogy Magyarországon várhatóan 6,5-7 milliós alapárral debütál majd a Kodiaq, a legdrágább, összkerekes csúcskivitel ára pedig akár a dupláját is elérheti majd.

15233643_1542490189111323_1436600514_o

Milyen élőben?

A tesztút egy 180 lóerős, 2 literes TSI motorral szerelt hófehér autóval indult. A bézs bőrbelsős kivitellel elsőként egy közeli étterembe vezetett az út. A yacht-okkal bőszen fűszerezett környéket valósággal elárasztották a Skodák, a cseh gyártó igazán kitett magáért! Azt már a rövid próba során is sikerült kitapasztalni, hogy a Kodiaq vezetést segítő biztonsági berendezései magas szinvonalúak. A forgalmas utakon az autó önmagától, mindenféle külső behatás nélkül fékezett illetve gyorsított, illetve ha szükség volt rá, teljesen meg is állt. Az biztos, hogy látnivalóból van elég, a navigáció adatai alapján pedig éttermekből sincs hiány:

15289075_1160345867352999_407333659467499897_o

Az ebéd után egy kiadós túra vette kezdetét! A 100 km-es út során rengeteg szerpentinnel találkoztunk, így volt alkalmunk alaposabban is megismerni a Kodiaq tulajdonságait:

15326038_1160428037344782_4073267052606936564_o

Az már biztos, hogy bár néhány évvel ezelőtt egy ekkora bódéban még csak a belépő szintet képviselte volna, az kétliteres, 180 lóerős TSI motornak meg sem kottyan a masszív, felfele vezető szerpentíneken való haladás. Akárhogy nyüstöltük, nem igazán kerültünk olyan helyzetbe, ahol az érződött volna, hogy nincs tovább. Sőt, a 4×4-es hajtásnak köszönhetően még a beton útat elhagyva sem jött zavarba a Kodiaq! Bár az azért igaz, hogy túl vadul nem bántunk az autóval, azért mégiscsak egy előszériás tesztautóról van szó, de a murvás, egyenletlen úton azért megnéztük, milyen a futómű. Jó hír, hogy billegéstől nem kell tartani, az ember nem terepjáróban, hanem magasan lévő személyautóban érzi magát. További meglepetéseket is tartogatott a TSI motoros Kodiaq, hiszen a 120 kilométeres tesztút után két személlyel alig 8,4 literes átlagfogyasztást kaptunk! Ez elképesztő annak fényében, hogy egy 1,5 tonnás, nagy légellenállású autóról van szó, gyakorlatilag pár éve egy alap motoros Skoda Octavia is többet evett. Az új Skoda Kodiaq tehát igencsak meggyőző benyomást tett ránk, reméljük, hogy hamarosan a hazai utakon is megismerhetjük az autót!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek