Connect with us

technokrata

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

seatleon1

Garázs

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

A technokrata.hu szerkesztőségének egyharmada ma Barcelonából jelentkezik, az új Seat Leon menetpróbájával. Kövess minket online!

Ahogyan arra számítani lehetett, a Skoda Octavia és a Volkswagen Golf után a Seat Leon is megkapta a Volkswagen csoport legfontosabb újdonságait. Mivel a modellciklus közepén bemutatott frissítésről van szó, ezért a külsőhöz csak óvatosan nyúltak a spanyol formatervezők áttervezett lökhárítók, új színek és belső kárpitok jelzik, hogy itt már bizony a 2017-es modellt látjuk.

15219558_1151102688277317_305027412481933161_n

Mik a legfontosabb változások?

Nem múlhat el modellfrissítés a különféle színek és felszereltségek megváltoztatásával, ez alól pedig az új Leon sem kivétel. A csúcsot ezután az XCELLENCE felszereltségi szint képviseli, ezt a krómozott hűtőrács és az ajtók éleinél végigfutó króm csík teszi felismerhetővé az utakon. Emellett három új színnel gazdagodott a kínálat, a desire red, a boheme purple és az általunk próbált tesztautón megcsodálható mystery blue.

Kívülről nemcsak ez teszi igazán felismerhetővé az új Leon-t, hiszen megújultak LED-es fényszórók is. Apropó LED, mostantól a beltérben csak LED-es fényforrást találunk majd, a hagyományos izzóknak búcsút intett a Seat.

A technokraták számára a legfontosabb újdonság az új fedélzeti rendszer, amelynek képernyője az alapmodell kivételéven minden variánsban nőtt. Az Atecában már bizonyított, Seat Full Link névre hallgató rendszer 8 colos megjelenítőt kapott, ezen tájékozódhatunk a minket érdeklő információkról. Akárcsak a Golfban, úgy a Leonban is igyekeztek eltüntetni néhány gombot, így a Full Link letisztultabb lett az elődjénél.

15094426_1151125891608330_3820422329364768216_n

Ugyan a megújult multimédiás központ már a megjelenés pillanatától elérhető lesz, a Golf-nál megismert, teljesen virtuális műszeregységre őszig várnunk kell. Ennek oka valószínűleg az, hogy a konszerntárs Skoda Octavia is megkapja ezt a funkciót és a két típusban együtt jelenik majd meg ez az opció.

new-seat-leon-071l

Nemcsak a gomboknak, de a kábeleknek is búcsút intenek a Seat-nál, hiszen a kompatibilis telefonokat akár vezeték nélkül is feltölthetjük. Amennyiben viszont mégis megtartunk egy töltőkábelt, akkor használhatjuk az Apple CarPlay vagy Android Auto szolgáltatást is, mivel ezekkel is kompatibilis lett a Leon új generációja. Emellett elkészült a ConnectApp is, ez a MirrorLink technológiára épít.

new-seat-leon-054l

Csakúgy, ahogy a CarPlay vagy az Android Auto, ez is összekapcsolja az autónkat a telefonunkkal. Így amellett, hogy menet közben, hangutasítással fogadhatunk egy hívást, még meghallgathatjuk a legújabb SMS-eket vagy épp Facebook és Twitter bejegyzéseket is. Nemcsak a multimédiára, de az autó más tulajdonságaira is nagy hangsúlyt fektettek a Seat-nál, így az új Leon többek között halkabb is lett.

15220041_1151128401608079_198258625518455830_n

Csendesebben és okosabban közlekedik

A csendes működést az új motorok is segítik, ezekből ugyanis több is belekerült az autóba. A keveset közlekedők számára a legfontosabb az új, 1 literes, 115 lóerős TSI motor megjelenése, míg az állandóan úton lévők a 90 és 115 lóerős verzióban elérhető 1,6 literes TDI motornak örülhetnek. Ezeken az aggregátokon kívül maradt az eddig megszokott kínálat a Leon motorpalettáján, azaz a 110 lóerős, 1.2 TSI mellett választhatjuk a 125 vagy 150 lóerős 1.4 TSI-t is, illetve a 180 lóerős 1.8 TSI is a rendelkezésünkre áll. A dízelek tekintetében is ismerősökkel találkozunk, a fentebb említett, újdonságnak tekinthető 1.6 TDI mellett a 110,150 és 184 lóerős 2.0 TDI alkotja a kínálatot.  A váltók tekintetében nincs újdonság, azaz motortól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális és 7 fokozatú DSG váltók választhatóak a típushoz.

15181659_1151134851607434_4541716419791863812_n

Nemcsak ezekben, de a vezetéstámogató rendszerekben is fejlődött a Leon. A legfontosabb újdonság a “traffic jam assist” megjelenése, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a jármű 60 kilométer/óra sebességig önmagától közlekedjen a dugókban. Emellett a mérnökök továbbfejlesztették a holttérfigyelő rendszert, csakúgy, ahogyan a parkolóasszisztens és a gyalogosfigyelő rendszer is okosabb, mint eddig. Az új Leont januártól rendelhetik meg a márka rajongói, az első példányok pedig tavasszal kerülhetnek a szerencsés vásárlókhoz. Az autók kialakítása nem változott, így továbbra is három illetve 5 ajtós és kombi kivitelben lesz piacon a Seat Leon.

Milyen élőben?

A barcelonai reptér parkolójában egy igen csinos flotta várt bennünket, így röviddel a leszállás után máris az új Leon előnyeit élvezhettük. Mi egy 184 lóerős, 2.0 TDI motorral szerelt darabot kaptunk, ami nem meglepő módon a legtöbb újdonságot tartalmazza. Már a beszálláskor feltűnt, hogy itt már nyoma sincs a hagyományos kéziféknek, így mostantól a Golfhoz hasonlóan ebben is elektromosan rögzíthetjük az autót a parkolás során. Ahogy a figyelmünk fentebb tévedt, egyből megcsodálhattuk a már megdicsért, 8 colos fedélzeti rendszert, amely opcionálisan navigálni is tud. Természetesen a tesztautó ezt is tudja, így minden gond nélkül eltalálhatunk az úti célunkhoz! Legnagyobb szerencsénkre a Seat nem túl közeli célpontot választott, így lehetőségünk volt megismerni  kétliteres TDI és a megújult Leon párosát!

15094843_1151129121608007_7213146269602242622_n-2

Ahogyan arra számítani lehetett, a dízelmotor bőségesen elegendő az autó mozgatásához, a kanyargós spanyol utakon nagyon hamar mosolyogni kezd az ember. Van is miért, hiszen a jó autó mellett késő délutánig időjárást sem érhette kritika, amíg Budapesten alig 10 fok körül volt a hőmérséklet, addig mi klímázhattunk a melegben!

15134685_1151176601603259_7167151333119585596_n

Nem lehet nem gyönyörködni a tesztautónk 18 colos kerekében, amivel a spanyol, a hazainál sokkal jobb minőségű úton elképesztően szépen suhan az új Leon. A Seat erre is nagy hangsúlyt fektetett, a spanyol gyártó közleménye alapján több új felni is elérhető a modellfrissített típushoz. Délután aztán egy új kihívás elé kerültünk, hiszen  napsütésből viharossá változott az időjárás.

Ahogyan az a videóban is látható, rendesen munkára fogtuk az ablaktörlőket, de egy pillanatig nem volt ok az aggodalomra. Már csak azért sem, mert folyamatosan működött a teljes mértékben LED-es fényszóró, ami az átlagos halogénlámpákénál sokkal erősebb fényt biztosított a számunkra. A fényszóró annyira intelligens, hogy út közben folyamatosan változtatta a fény irányát, így annak ellenére, hogy mi már a szürkületben is kiválóan láttunk több táblányit előre, egyetlen szembejövőt vagy mellettünk közlekedőt sem vakított el.

15193507_1151305998256986_3427711891957129594_n

Már menet közben is elégedettek voltunk, de amikor az érkezéskor kiderült, hogy az inkább felfelé tartó utazás után alig 6,9 lett az átlag, még a sokat látott kollégák is meglepődtek. Ugyanis szó nem volt kímélésről, a 184 lóerős, kétliteres dízelmotor tikkasztó melegben és zivatarban is szállított minket, három személlyel és csomagokkal ilyen feltételek mellett pedig ez az adat kiváló.

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek