Connect with us

Hirdetés

technokrata

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

Garázs

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

Élőben Barcelonából: Seat Leon menetpróba!

A technokrata.hu szerkesztőségének egyharmada ma Barcelonából jelentkezik, az új Seat Leon menetpróbájával. Kövess minket online!

Ahogyan arra számítani lehetett, a Skoda Octavia és a Volkswagen Golf után a Seat Leon is megkapta a Volkswagen csoport legfontosabb újdonságait. Mivel a modellciklus közepén bemutatott frissítésről van szó, ezért a külsőhöz csak óvatosan nyúltak a spanyol formatervezők áttervezett lökhárítók, új színek és belső kárpitok jelzik, hogy itt már bizony a 2017-es modellt látjuk.

15219558_1151102688277317_305027412481933161_n

Mik a legfontosabb változások?

Nem múlhat el modellfrissítés a különféle színek és felszereltségek megváltoztatásával, ez alól pedig az új Leon sem kivétel. A csúcsot ezután az XCELLENCE felszereltségi szint képviseli, ezt a krómozott hűtőrács és az ajtók éleinél végigfutó króm csík teszi felismerhetővé az utakon. Emellett három új színnel gazdagodott a kínálat, a desire red, a boheme purple és az általunk próbált tesztautón megcsodálható mystery blue.

Kívülről nemcsak ez teszi igazán felismerhetővé az új Leon-t, hiszen megújultak LED-es fényszórók is. Apropó LED, mostantól a beltérben csak LED-es fényforrást találunk majd, a hagyományos izzóknak búcsút intett a Seat.

A technokraták számára a legfontosabb újdonság az új fedélzeti rendszer, amelynek képernyője az alapmodell kivételéven minden variánsban nőtt. Az Atecában már bizonyított, Seat Full Link névre hallgató rendszer 8 colos megjelenítőt kapott, ezen tájékozódhatunk a minket érdeklő információkról. Akárcsak a Golfban, úgy a Leonban is igyekeztek eltüntetni néhány gombot, így a Full Link letisztultabb lett az elődjénél.

15094426_1151125891608330_3820422329364768216_n

Ugyan a megújult multimédiás központ már a megjelenés pillanatától elérhető lesz, a Golf-nál megismert, teljesen virtuális műszeregységre őszig várnunk kell. Ennek oka valószínűleg az, hogy a konszerntárs Skoda Octavia is megkapja ezt a funkciót és a két típusban együtt jelenik majd meg ez az opció.

new-seat-leon-071l

Nemcsak a gomboknak, de a kábeleknek is búcsút intenek a Seat-nál, hiszen a kompatibilis telefonokat akár vezeték nélkül is feltölthetjük. Amennyiben viszont mégis megtartunk egy töltőkábelt, akkor használhatjuk az Apple CarPlay vagy Android Auto szolgáltatást is, mivel ezekkel is kompatibilis lett a Leon új generációja. Emellett elkészült a ConnectApp is, ez a MirrorLink technológiára épít.

new-seat-leon-054l

Csakúgy, ahogy a CarPlay vagy az Android Auto, ez is összekapcsolja az autónkat a telefonunkkal. Így amellett, hogy menet közben, hangutasítással fogadhatunk egy hívást, még meghallgathatjuk a legújabb SMS-eket vagy épp Facebook és Twitter bejegyzéseket is. Nemcsak a multimédiára, de az autó más tulajdonságaira is nagy hangsúlyt fektettek a Seat-nál, így az új Leon többek között halkabb is lett.

15220041_1151128401608079_198258625518455830_n

Csendesebben és okosabban közlekedik

A csendes működést az új motorok is segítik, ezekből ugyanis több is belekerült az autóba. A keveset közlekedők számára a legfontosabb az új, 1 literes, 115 lóerős TSI motor megjelenése, míg az állandóan úton lévők a 90 és 115 lóerős verzióban elérhető 1,6 literes TDI motornak örülhetnek. Ezeken az aggregátokon kívül maradt az eddig megszokott kínálat a Leon motorpalettáján, azaz a 110 lóerős, 1.2 TSI mellett választhatjuk a 125 vagy 150 lóerős 1.4 TSI-t is, illetve a 180 lóerős 1.8 TSI is a rendelkezésünkre áll. A dízelek tekintetében is ismerősökkel találkozunk, a fentebb említett, újdonságnak tekinthető 1.6 TDI mellett a 110,150 és 184 lóerős 2.0 TDI alkotja a kínálatot.  A váltók tekintetében nincs újdonság, azaz motortól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális és 7 fokozatú DSG váltók választhatóak a típushoz.

15181659_1151134851607434_4541716419791863812_n

Nemcsak ezekben, de a vezetéstámogató rendszerekben is fejlődött a Leon. A legfontosabb újdonság a “traffic jam assist” megjelenése, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a jármű 60 kilométer/óra sebességig önmagától közlekedjen a dugókban. Emellett a mérnökök továbbfejlesztették a holttérfigyelő rendszert, csakúgy, ahogyan a parkolóasszisztens és a gyalogosfigyelő rendszer is okosabb, mint eddig. Az új Leont januártól rendelhetik meg a márka rajongói, az első példányok pedig tavasszal kerülhetnek a szerencsés vásárlókhoz. Az autók kialakítása nem változott, így továbbra is három illetve 5 ajtós és kombi kivitelben lesz piacon a Seat Leon.

Milyen élőben?

A barcelonai reptér parkolójában egy igen csinos flotta várt bennünket, így röviddel a leszállás után máris az új Leon előnyeit élvezhettük. Mi egy 184 lóerős, 2.0 TDI motorral szerelt darabot kaptunk, ami nem meglepő módon a legtöbb újdonságot tartalmazza. Már a beszálláskor feltűnt, hogy itt már nyoma sincs a hagyományos kéziféknek, így mostantól a Golfhoz hasonlóan ebben is elektromosan rögzíthetjük az autót a parkolás során. Ahogy a figyelmünk fentebb tévedt, egyből megcsodálhattuk a már megdicsért, 8 colos fedélzeti rendszert, amely opcionálisan navigálni is tud. Természetesen a tesztautó ezt is tudja, így minden gond nélkül eltalálhatunk az úti célunkhoz! Legnagyobb szerencsénkre a Seat nem túl közeli célpontot választott, így lehetőségünk volt megismerni  kétliteres TDI és a megújult Leon párosát!

15094843_1151129121608007_7213146269602242622_n-2

Ahogyan arra számítani lehetett, a dízelmotor bőségesen elegendő az autó mozgatásához, a kanyargós spanyol utakon nagyon hamar mosolyogni kezd az ember. Van is miért, hiszen a jó autó mellett késő délutánig időjárást sem érhette kritika, amíg Budapesten alig 10 fok körül volt a hőmérséklet, addig mi klímázhattunk a melegben!

15134685_1151176601603259_7167151333119585596_n

Nem lehet nem gyönyörködni a tesztautónk 18 colos kerekében, amivel a spanyol, a hazainál sokkal jobb minőségű úton elképesztően szépen suhan az új Leon. A Seat erre is nagy hangsúlyt fektetett, a spanyol gyártó közleménye alapján több új felni is elérhető a modellfrissített típushoz. Délután aztán egy új kihívás elé kerültünk, hiszen  napsütésből viharossá változott az időjárás.

Ahogyan az a videóban is látható, rendesen munkára fogtuk az ablaktörlőket, de egy pillanatig nem volt ok az aggodalomra. Már csak azért sem, mert folyamatosan működött a teljes mértékben LED-es fényszóró, ami az átlagos halogénlámpákénál sokkal erősebb fényt biztosított a számunkra. A fényszóró annyira intelligens, hogy út közben folyamatosan változtatta a fény irányát, így annak ellenére, hogy mi már a szürkületben is kiválóan láttunk több táblányit előre, egyetlen szembejövőt vagy mellettünk közlekedőt sem vakított el.

15193507_1151305998256986_3427711891957129594_n

Már menet közben is elégedettek voltunk, de amikor az érkezéskor kiderült, hogy az inkább felfelé tartó utazás után alig 6,9 lett az átlag, még a sokat látott kollégák is meglepődtek. Ugyanis szó nem volt kímélésről, a 184 lóerős, kétliteres dízelmotor tikkasztó melegben és zivatarban is szállított minket, három személlyel és csomagokkal ilyen feltételek mellett pedig ez az adat kiváló.

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés