Connect with us

technokrata

Az önvezető autók piacára is beléphet a magyar vállalat

nng1

Garázs

Az önvezető autók piacára is beléphet a magyar vállalat

Új igazgatóval és nagyra törő tervekkel vág neki a jövőnek az NNG.

Meglehetősen jó időszakon van túl az NNG. Az egykor garázscégként indult vállalkozás mintegy 11 év alatt közepes méretű társasággá nőtte ki magát. Jelenleg összesen körülbelül 900 főt foglalkoztatnak, az idei cél pedig az, hogy ez a szám az év végére elérje az ezret.nng2

Mindez egyáltalán nem elérhetetlen, hiszen az NNG mára nemcsak az iGO-ból áll, a vállalat komplex autóipari szolgáltatásokkal van jelen a piacon. A jövőbeni sikerekhez azonban új vezetőre volt szükség, így március 1. óta már Giles Shrimpton vezeti a céget. Shrimpton nem kevesebb, mint 15 éves ve zetői tapasztalattal rendelkezik, az önéletrajzában olyan cégeket tüntethet fel, mint a Philips, a Siemens VDO vagy épp a Valeo, sőt, az NNG előtt 9 évig a TomTom-nál dolgozott, ahol az autóipari részleget építette fel a nulláról. Sőt ezután a  TomTom China vezérigazgatói székébe ülhetett be, ahol az ő feladata volt, hogy a kínai piacra be tudjon lépni az ismert gyártó.

Shrimpton megérkezése apropóján az NNG egy sajtótájékoztatót hívott össze, ahol szerencsére nemcsak a múltjáról, de a jövőbeni terveiről is megtudtunk néhány információt. Örömteli, hogy a vállalat a díjnyertes, már több mint 20 millió eszközön megtalálható iGO navigációja a jövőben nem kevesebb, mint 30 autómárka járműveiben foglal majd helyet, így néhány éven belül a felhasználók száma elérheti a 30 milliót. Mindez messze nem tűnik álomnak, hiszen már most a világ 10 legnagyobb autógyártójából 7 használ valamilyen formában iGO-t a járműveiben.

Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a fejlesztéseket messze nem korlátozzák az iGO-ra, a cél egyértelműen az, hogy az NNG ott legyen az egyre inkább elterjedő, internetképes járműveken. Sőt, idővel az önvezető járművek piacára is szeretnének beszállni! Bár erről – érthető módon- sokat nem árult el Shrimpton, azt már most tudjuk, hogy várhatóan 2020-ra készül el és akár még a most még nem is létező Apple, illetve Google autójába is bekerülhet. Ezzel nem kisebb célt tűztek i maguk elé, minthogy az NNG olyan konkurensekhez is felnőjjön, mint a Garmin, vagy Shrimpton korábbi munkaadója, a TomTom.

nng

Az tehát biztos, hogy fényes jövő áll az NNG előtt. A magyar vállalat pedig egyre több nemzetközi színtéren képviselteti majd magát, hiszen már most is 12 irodájuk és 4 képviseletük működik szerte a világban. Ott vannak Kínában, Japánban, az Egyesült Államokban, Brazíliában, de még Ausztráliában is! Shrimpton ezzel kapcsolatban árulta el, hogy számára igencsak impozáns volt, hogy a vállalat az elmúlt négy évben több mint 40 %-os bővülést tudott elérni. A célja pedig az, hogy ez a növekedés a jövőben is megmaradjon és sikerrel lépjenek be az új piacokra. Az viszont biztos, hogy növekedés ide vagy oda, az NNG a jövőben is magyar lesz, így a legtöbb új munkavállalót is itthon keresik majd a budapesti illetve szegedi központjaikba. 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek