Connect with us

technokrata

Sokat fuvarozol és nem akarsz büntetést? Olvasd el ezt!

kamion1

Garázs

Sokat fuvarozol és nem akarsz büntetést? Olvasd el ezt!

Oktatóvideókkal az útdíjbírságok megelőzéséért.

Bár idén már három éves lesz a HU-GO, a magyar elektronikus útdíjrendszer, a hazai fuvarozók közül sokak számára még nem vált beidegződéssé a használata, ami sajnos jelentős, akár napi félmillió forintos bírságot is maga után vonhat. Az útdíjbevallási közreműködőként és telematikai szolgáltatóként egyaránt ismert i-Cell ezért Kótai Zoltánt, a saját készítésű road movie-jaival kamionos hírességgé vált nemzetközi gépkocsivezetőt kérte fel az útdíjbevallásra oktató videósorozatának főszerepére.


Magyarországon több mint 6500 kilométernyi autópálya, autóút és főút tartozik díjköteles kategóriába. Ezeket az útszakaszokat használva, a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti gépjárművek vezetői háromféle módon tehetnek eleget útdíjbevallási kötelezettségüknek: viszonylati jegyet vásárolhatnak, úgynevezett OBU-készülékeket használhatnak, vagy a fuvarozó cégeknél flottakövetésre alkalmazott, egyéb fedélzeti egységet vehetik igénybe e célra.

A bevallási közreműködő cégek egyöntetű tapasztalata szerint a bírságok legfőbb oka az, hogy a fuvarozók nem megfelelően használják az OBU-készülékeket.
„Fő ok, hogy az ügyfeleink jelentős számban nem a kezelési útmutatóban előírtaknak megfelelően használják és kezelik az OBU-eszközöket. Másik probléma, hogy a rendelkezésre álló támogató felületeket és szolgáltatásokat nem veszik igénybe az eszköz használata közben. A gépjárművezetők sok esetben nem tudják a felmerülő kérdéseikre, problémáikra a helyes válaszokat, illetve nem tudják helyesen értelmezni a feléjük küldött tájékoztató információk és jelzések tartalmát” – foglalta össze Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.


A járművezetők tájékoztatása érdekében az i-Cell négy darabból álló oktatóvideó-sorozatot készített, amelyek részletesen ismertetik az OBU-készülékek működését, hang- és fényjelzéseik tartalmát, továbbá azt, hogy mi a felhasználók teendője esetlegesen felmerülő működési problémák esetén. A videók főszereplője Kótai Zoltán, az Egy kamionos naplója című, közel harmincezres követői létszámmal rendelkező videóprojekt alkotója.


„Tudom, hogy többen a videóim hatására választották a nemzetközi gépjárművezetői szakmát. Természetesen nagy öröm, hogy népszerűbbé tettem a kamionos életformát, de felelősséget is érzek a kollégákért. Örültem az i-Cell megkeresésének, mert úgy gondoltam, segíthetek a többieknek az útdíjbírságok megelőzésében” – nyilatkozta Kótai Zoltán.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek