Connect with us

technokrata

Ezek a metrók magyar alkatrészekkel közlekednek majd

„Unsere Projektteams in Wien und Saudi-Arabien haben viel Herzblut in die Entwicklung und Fertigstellung des ersten Exemplars gesteckt, das vor allem auf die extremen Klimabedingungen vor Ort ausgelegt sein muss. Daher sind wir besonders stolz, als erstes der drei Konsortien das Fahrzeug der Öffentlichkeit präsentieren zu können“, sagt Jochen Eickholt, Chef der Bahnsparte von Siemens. Derzeit wird der erste Zug im Klima-Wind-Kanal des Rail Tec Arsenals (RTA) in Wien getestet. Im Frühjahr beginnen die Tests im Prüf- und Validationcenter in Wegberg-Wildenrath.
Auf dem Bild: Präsentation des ersten Metrofahrzeugs für Riad im Siemens-Werk in Wien

“Our project teams in Vienna and Saudi Arabia poured all their heart and soul into the development and completion of the first train which is specially equipped for the extreme climatic conditions in Riyadh. So we are especially proud to be the first of the three consortia to present our vehicle to the public,” says Jochen Eickholt, CEO of Siemens Mobility. The first train is currently being tested for extreme conditions in the climatic wind tunnel at Rail Tec Arsenal (RTA) in Vienna. In spring 2016, dynamic testing will commence at the Siemens Test and Validation Center in Wildenrath, Germany.
In the picture: Rollout ceremony of the first metro for Riyadh in the Siemens plant in Vienna

Garázs

Ezek a metrók magyar alkatrészekkel közlekednek majd

Bemutatta a világ legnagyobb metró-hálózatához szánt Inspiro típusú szerelvényeit a Siemens.

Újabb mérföldkőhöz ért a világ legnagyobb tömegközlekedési projektje. A Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban megépülő metróhálózat hat vonalából kettőn a Siemens Inspiro típusú vezető nélküli szerelvényei közlekednek majd. Az összesen 1,5 milliárd eurós Siemens projekt részeként a vállalat magyarországi transzformátorgyára vontatási, segédüzemi és inverteres transzformátorokat gyárt. A 175 vágánykilométer hosszú hálózatban a járművek akár másfél percenként közlekedhetnek, és óránként 21.000 embert szállíthatnak majd.

„Unsere Projektteams in Wien und Saudi-Arabien haben viel Herzblut in die Entwicklung und Fertigstellung des ersten Exemplars gesteckt, das vor allem auf die extremen Klimabedingungen vor Ort ausgelegt sein muss. Daher sind wir besonders stolz, als erstes der drei Konsortien das Fahrzeug der Öffentlichkeit präsentieren zu können“, sagt Jochen Eickholt, Chef der Bahnsparte von Siemens. Derzeit wird der erste Zug im Klima-Wind-Kanal des Rail Tec Arsenals (RTA) in Wien getestet. Im Frühjahr beginnen die Tests im Prüf- und Validationcenter in Wegberg-Wildenrath. Auf dem Bild: Präsentation des ersten Metrofahrzeugs für Riad im Siemens-Werk in Wien “Our project teams in Vienna and Saudi Arabia poured all their heart and soul into the development and completion of the first train which is specially equipped for the extreme climatic conditions in Riyadh. So we are especially proud to be the first of the three consortia to present our vehicle to the public,” says Jochen Eickholt, CEO of Siemens Mobility. The first train is currently being tested for extreme conditions in the climatic wind tunnel at Rail Tec Arsenal (RTA) in Vienna. In spring 2016, dynamic testing will commence at the Siemens Test and Validation Center in Wildenrath, Germany. In the picture: Rollout ceremony of the first metro for Riyadh in the Siemens plant in Vienna

 

A Siemens összesen 74 darab, Inspiro típusú metrószerelvényt szállít le a projekt során. A vonatok sajátossága, hogy teljesen alumíniumból készült karosszériával rendelkeznek, emellett úgy alkották meg őket, hogy 90 km/óra maximális sebességgel haladhatnak a normál nyomtávú pályán. A kettő- és négykocsis szerelvényeket a szélsőséges éghajlati viszonyok figyelembe vételével tervezték; minden eddiginél hatékonyabb légkondicionáló rendszert építettek a járművekbe, amelyeknek ezáltal még a legnagyobb forróságban is megfelelő a hűtési teljesítményük. A szerelvény forgózsámolyait, hajtóműveit, a fékeket és az ajtókat speciális elemekkel is felszerelték, hogy megakadályozzák a homok beszivárgását.

„A projekten Bécsben és Szaúd-Arábiában dolgozó siemenses kollégák befejezték az első szerelvény fejlesztésével és elkészítésével kapcsolatos feladatokat; a jármű készen áll a közlekedésre a Rijádban uralkodó szélsőséges éghajlati körülmények között” – mondta el Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezetője. –
Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a három konzorcium közül elsőként mutathatjuk be járművünket a nyilvánosság előtt.”

Siemens hat erstmals das neue Metrofahrzeug für das weltweit größte Nahverkehrsprojekt der Öffentlichkeit vorgestellt. Mit sechs Linien und 175 Kilometern Streckenlänge plant Riad das derzeit größte Metro-Projekt. Zwei der Linien stattet Siemens als Teil eines Konsortiums mit Metro-Zügen, Elektrifizierung sowie Signal- und Kommunikationstechnik für den fahrerlosen Betrieb aus. Derzeit wird der erste Zug im Klima-Wind-Kanal des Rail Tec Arsenals (RTA) in Wien getestet. Im Frühjahr beginnen die Tests im Prüf- und Validationcenter in Wegberg-Wildenrath. Bei der Vorstellung des ersten Metrofahrzeugs im Siemens-Werk in Wien von links nach rechts: Ahmed Al Sharif (Vertreter BACS, Head of PR), Mohammed Al Meshal (Vertreter ADA, Digital & Social Media Manager), Alwalid Elekrish (Vertreter ADA; Director of Construction), Abdullah Allohaidan (Vertreter ADA, Project Manager of Line 1&2), Ralph Hasselbacher (CEO für die Siemens-Einheit Turnkey Projects & Electrification), Khalid Al-Hazani (Vertreter ADA; Director of Architecture & Public Affairs), Sandra Gott-Karlbauer (CEO der Siemens-Einheit Urban Transport) For the first time, Siemens has presented its new Inspiro type metro vehicle for the world's biggest mass transit project. With six lines and a total route length of 175 kilometers, Riyadh is building the world’s largest metro project. The Siemens order includes the metro trains, electrification system, and signaling and communication equipment for driverless operation on Lines 1 and 2. The first train is currently being tested for extreme conditions in the climatic wind tunnel at Rail Tec Arsenal (RTA) in Vienna. In spring 2016, dynamic testing will commence at the Siemens Test and Validation Center in Wildenrath, Germany.  During the rollout ceremony in the Siemens plant in Vienna from left to right: Ahmed Al Sharif (Representative BACS, Head of PR), Mohammed Al Meshal (Representative ADA, Digital & Social Media Manager), Alwalid Elekrish (Representative

Az első szerelvényt jelenleg a bécsi RTA (Rail Tec Arsenal) klimatikus szélcsatornájában tesztelik szélsőséges időjárási viszonyokra. A dinamikus vizsgálatok 2016 tavaszán kezdődnek Németországban, a Siemens Wildenrath-i Vasúti Tesztközpontjában.

A járművek gyártásán túl a Siemens felel a vasúti rendszerek integrálásáért is a hálózat 1-es és 2-es vonalán, amelyek hossza összesen 64 vágánykilométer (a teljes rendszer több mint harmada).

A rijádi metróprojektről

A szaúdi főváros beruházásának célja a helyi közlekedési problémák enyhítése, amelyet nagyban befolyásol az a tény, hogy a főváros lakossága 1990 óta megduplázódott, mára meghaladja a hatmillió főt. Erre válaszul épül a hatvonalas és összesen 175 vágánykilométer hosszú rendszer, mellyel Rijád a földkerekség legnagyobb méretű metróhálózatát építi. A rendszer lehetővé teszi, hogy tetemes károsanyag-kibocsátás nélkül, a nap legforgalmasabb időszakában akár másfél percenként közlekedjenek a járművek, amivel óránként 21.000 utast tudnak szállítani.

A Siemens 2013-ban kapott megbízást a Városfejlesztési Főbizottságtól (az ArRiyadh Fejlesztésügyi Hatóságtól) összesen 74 metrószerelvény leszállítására, a villamosítási rendszer, valamint az egyes és kettes vonalon tervezett vezető nélküli működéshez szükséges jelző- és kommunikációs berendezések telepítésére és üzembe helyezésére. Ezzel a vállalat részesedése a projektből összesen körülbelül 1,5 milliárd euró.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek