Connect with us

technokrata

Gyönyörű múltidézés az Opel GT tanulmánya

opel gt 4

Garázs

Gyönyörű múltidézés az Opel GT tanulmánya

Nem csak az olasz és francia gyártók tudnak igazán szép autókat készíteni, a németeknél is akad ilyenre példa.

Néhány előzetes után most teljes valójában bemutatták az Opel új GT tanulmányautóját, amelyet élőben a Genfi Autószalonon csodálhat meg a nagyközönség. Már egy ideje pletykálták, hogy az Opel egy kisméretű, fürge sportkupét szeretne piacra dobni, a mostani koncepció nevével és formáival is a múltat idézi. A gyártónak volt már ugyanis egy GT nevű modellje, amelyet 1965-ben mutattak be és korának egyik legszebb autójának tartották.

opel gt 1

A név visszatért az ezredforduló után, ezúttal roadster kivitelben, de az összesen három évig élt típusból 8 ezernél is kevesebb készült, nem volt igazán átütő sikere. Most visszatérnek az első generációhoz, az új tanulmány formájában is megidézi azt, elég csak az orr-részt, illetve a rendkívül alacsonyra húzott motorháztetőt megnézni, utóbbinál nagyon szép részlet a kidomborodó kerékjáratok. Az utasteret szinte egész a hátsó tengelyig elhúzták, a far rendkívül rövid, különleges, a karosszériába integrált dupla kipufogó kivezetésekkel.

opel gt 2

Elöl egészen vékony fényszórók világítanak, természetesen az új Astrán már látott IntelliLux LED technológiával. Látványos a piros színű első kerék, ahonnan egy azonos színű csík húzódik a hátfalig. A hosszú motorháztető alatt egészen hátratolva egy 1 literes, 145 lóerős turbós benzinmotor dolgozik, innen az erő a hátsó tengelynél lévő, kormányról is kapcsolható hatfokozatú automatán keresztül jut el a kerekekig. Ezzel a motorral a GT koncepció 8 másodperc alatt gyorsít 100-ra, a végsebesség 215 km/h. Jelen formájában biztos nem kerül gyártásba az autó, de jó előzetesként szolgál a jövő Opeljeinek formavilágát illetően.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek