Connect with us

technokrata

Nem is gondolnád, hogyan utazunk majd a jövőben

boshces1

Garázs

Nem is gondolnád, hogyan utazunk majd a jövőben

Amennyiben a Bosch-on múlik, akkor egy dizájnos, önvezető roadsterben.

Idén nem csak okostelefont, táblagépet, drónt vagy okosórát mutattak be a CES-en, hanem már az autóipar jövőéről is pontosabb képet kaphattunk. Az talán senkit nem lep meg, hogy a vállalatok szerint az elkövetkező évtizedek csúcsautóiban elektromos hajtás teljesít majd szolgálatot, de talán ami ennél is fontosabb, hogy a fejlődés jelenlegi ütemét nézve elképzelhető, hogy még ránk, vezetőkre sem lesz szükség.

boshces1

Ugyanis szinte az összes, a CES-re kilátogatott autógyártó bemutatott valamilyen önvezető autót. Így tett a neves autóipari beszállító, a Bosch is, a német vállalat nemes egyszerűséggel CES-nek keresztelte a legújabb prototípusát. A kétüléses roadster igen feltűnő külsőt kapott, hiszen a hagyományos helyett áttetsző, megvilágított karosszériaelemeket kapott, amelyek minden járókelő figyelmét felkeltik.

Ennél is futurisztikusabb a beltér, hiszen a klasszikus műszerfal helyett szinte minden elemen egy megjelenítő foglal helyet, így nemcsak a bent ülők előtt, de az ajtókon lévő kijelzőknek hála még mellettük is információk jelenhetnek meg. A rendszer különlegessége, hogy a Bosch egyetlen, összefüggő képernyőként kezeli ezeket, így dinamikusan változtatható, hogy mi hol jelenjen meg. További innováció, hogy az érintős rendszerek legnagyobb hibáját is kiküszöbölték, így a felület textúrája változtatható, azaz például lehetőség van arra, hogy egy-egy virtuális gombot kiemeljünk, így vezetés közben nem kell az összefüggő felületen keresgélni a kívánt funkciót.

boschces2

Persze szó sincs arról, hogy a CES-t vezetni kellene, hiszen amellett, hogy az utakon is képes önmagát irányítani, még azt is tudja, hogy magától keressen a forgalmas plázák mélygarázsában parkolóhelyet, így a tulajdonos hamarabb elkezdheti a vásárlást.

Sőt, nemcsak a szabad parkolókról, de az útközbeni balesetekről is tudomást szerez a jármű, azaz a felhőalapú hálózatnak hála időben felkészülhetne az esetleges problémákra, így a robotpilóta vagy esetleg a vezető időben reagálhat.

boschces3

Ha ilyen szinten nem is, de autópályás használatban már akár az évtized végére megjelenhetnek az önvezető autók, legalábbis a Bosch mérnökei szerint. Véleményük alapján így Németország útjain például harmadával csökkenhetnének a balesetek, amely jelentős előrelépés lenne a mostani adatokhoz képest.

Forrás: Totalcar & Digital Trends



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd