Connect with us

technokrata

A dízelbotrány folytatódik: most a franciákon a sor

3-2

Garázs

A dízelbotrány folytatódik: most a franciákon a sor

A német környezetvédelmi lobbi ismét próbálkozik: most a Renault az áldozati bárány

A Volkswagen aktuális emissziós botránya alapjaiban meghatározza az autóipart az elmúlt hónapokban. Sorra kerülnek felszínre különféle teszteredmények, folyamatosan cáfolva illetve szidva a gyártók által közölt károsanyag-kibocsátási értékeket és megkérdőjelezve a dízelmodellek aktuális emissziós normáknak való megfelelését.

renault_espace_dci_160_a8_medium

A dízelmodellek kemény támadói közé tartozik többek között a DUH elnevezésű német környezetvédelmi lobbi, amelynek dolgozói több műszaki egyetemmel együttműködve igyekeznek kérdőre vonni többek között a gépjárművek emisszióit. Nemrégiben a DUH megvádolta az Opelt, hogy a Zafira Tourer 1.6 CDTI modell közel sem hozza az ígért emissziókat tesztjeik során, azonban az Opel egy friss, hitelesítet teszttel és egy független megfelelőségi véleménnyel a kezében finoman fogalmazva melegebb éghajlatra küldte a vizsgálódókat, kijelentve, hogy irrelevánsak és működésképtelenek a német szervezet mérési eljárásai.

A DUH úgy látszik, elfogadta az Opel cáfolatát, ugyanis az üggyel kapcsolatban csend honol, azonban most újabb áldozati bárányt találtak a németek egy nagyon hasonló modell esetében. A Renault Espace 1.6 dCi-ről van szó, ami mind kialakítását, mind hajtásláncát figyelembe véve nagyon hasonlít a vizsgált Opelhez. A környezetvédelmi lobbi kijelentette, hogy a franciák egyterűjét a Berni (Svájc) Tudományegyetem kutatóival illetve hallgatóival együtt vetették tesztelés alá. Kilenc mérést végeztek, amiből 8 megfelelt a hivatalos gyári normáknak, egy pedig a szervezet saját ciklusa. A DUH szerint az Espace az ígértnél akár 25-ször magasabb nitrogénoxid kibocsátással terheli környezetét, ami hasonlóan rossz érték, mint a Volkswagen csalós autói esetében, és ezzel a szervezet szerint az Espace közel sem felel meg az Euro6-os normáknak, különösen környezetszennyező.
3-2

A Renault válaszára nem meglepő módon nem kellett sokat várni: a franciák egy rövid közleményben az Opeléhez hasonló választ írtak a DUH közleményére, szintén kimondva, hogy nem teljesen felelnek meg méréseik a normákéval, és a vád teljesen alaptalan. A franciák szerint az Espace igenis teljesíti az Euro6-os normákat (mégpedig ezt AdBlue adalék nélkül képes megtenni, mérést csaló készülékekről pedig szó nincs), amit az a tény is bizonyít, hogy az ADAC idén augusztusban mérte épp az Espace károsanyag-kibocsátását, és a németek mindent rendben találtak a francia utazóautónál.

Mi őszintén szólva nem értjük, hogy miért kell ennyit lovagolni ezen a témán, és miért nem találnak maguknak jobb elfoglaltságot a környezetvédelmi szervezetek. Tudjuk jól, hogy a dízelautók sosem voltak környezetkímélő gépek, most sem azok, és soha nem is lesznek. Ennek ellenére viszont jelenleg (főleg Európában) elkerülhetetlenek, és idővel vélhetően szép lassan kikopnak – helyüket pedig különféle alternatív meghajtások vehetik át, amelyek reményeink szerint jóval finomabban bánnak majd környezetünkkel. Viszont jelenleg mind a közlekedéshez, mind pedig a gazdaság működéséhez fontosak a dízelek, s szerintünk hiába foglalkoznak ennyit a különböző lobbik a támadásukkal, alapvetően parttalan szenvedésről beszélhetünk, kár ebbe pénzt, időt és energiát ölni.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek