Connect with us

A dízelbotrány folytatódik: most a franciákon a sor

3-2

Garázs

A dízelbotrány folytatódik: most a franciákon a sor

A német környezetvédelmi lobbi ismét próbálkozik: most a Renault az áldozati bárány

A Volkswagen aktuális emissziós botránya alapjaiban meghatározza az autóipart az elmúlt hónapokban. Sorra kerülnek felszínre különféle teszteredmények, folyamatosan cáfolva illetve szidva a gyártók által közölt károsanyag-kibocsátási értékeket és megkérdőjelezve a dízelmodellek aktuális emissziós normáknak való megfelelését.

renault_espace_dci_160_a8_medium

A dízelmodellek kemény támadói közé tartozik többek között a DUH elnevezésű német környezetvédelmi lobbi, amelynek dolgozói több műszaki egyetemmel együttműködve igyekeznek kérdőre vonni többek között a gépjárművek emisszióit. Nemrégiben a DUH megvádolta az Opelt, hogy a Zafira Tourer 1.6 CDTI modell közel sem hozza az ígért emissziókat tesztjeik során, azonban az Opel egy friss, hitelesítet teszttel és egy független megfelelőségi véleménnyel a kezében finoman fogalmazva melegebb éghajlatra küldte a vizsgálódókat, kijelentve, hogy irrelevánsak és működésképtelenek a német szervezet mérési eljárásai.

A DUH úgy látszik, elfogadta az Opel cáfolatát, ugyanis az üggyel kapcsolatban csend honol, azonban most újabb áldozati bárányt találtak a németek egy nagyon hasonló modell esetében. A Renault Espace 1.6 dCi-ről van szó, ami mind kialakítását, mind hajtásláncát figyelembe véve nagyon hasonlít a vizsgált Opelhez. A környezetvédelmi lobbi kijelentette, hogy a franciák egyterűjét a Berni (Svájc) Tudományegyetem kutatóival illetve hallgatóival együtt vetették tesztelés alá. Kilenc mérést végeztek, amiből 8 megfelelt a hivatalos gyári normáknak, egy pedig a szervezet saját ciklusa. A DUH szerint az Espace az ígértnél akár 25-ször magasabb nitrogénoxid kibocsátással terheli környezetét, ami hasonlóan rossz érték, mint a Volkswagen csalós autói esetében, és ezzel a szervezet szerint az Espace közel sem felel meg az Euro6-os normáknak, különösen környezetszennyező.
3-2

A Renault válaszára nem meglepő módon nem kellett sokat várni: a franciák egy rövid közleményben az Opeléhez hasonló választ írtak a DUH közleményére, szintén kimondva, hogy nem teljesen felelnek meg méréseik a normákéval, és a vád teljesen alaptalan. A franciák szerint az Espace igenis teljesíti az Euro6-os normákat (mégpedig ezt AdBlue adalék nélkül képes megtenni, mérést csaló készülékekről pedig szó nincs), amit az a tény is bizonyít, hogy az ADAC idén augusztusban mérte épp az Espace károsanyag-kibocsátását, és a németek mindent rendben találtak a francia utazóautónál.

Mi őszintén szólva nem értjük, hogy miért kell ennyit lovagolni ezen a témán, és miért nem találnak maguknak jobb elfoglaltságot a környezetvédelmi szervezetek. Tudjuk jól, hogy a dízelautók sosem voltak környezetkímélő gépek, most sem azok, és soha nem is lesznek. Ennek ellenére viszont jelenleg (főleg Európában) elkerülhetetlenek, és idővel vélhetően szép lassan kikopnak – helyüket pedig különféle alternatív meghajtások vehetik át, amelyek reményeink szerint jóval finomabban bánnak majd környezetünkkel. Viszont jelenleg mind a közlekedéshez, mind pedig a gazdaság működéséhez fontosak a dízelek, s szerintünk hiába foglalkoznak ennyit a különböző lobbik a támadásukkal, alapvetően parttalan szenvedésről beszélhetünk, kár ebbe pénzt, időt és energiát ölni.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő