Connect with us

technokrata

Máris érződik a botrány? Esnek a Volkswagen eladásai

volkswagen_touran_2015_a2_medium

Garázs

Máris érződik a botrány? Esnek a Volkswagen eladásai

Noha az autóipar a világgazdaságot megingató válságot követően szép lassan növekedni indult az elmúlt időszakban, ezúttal egy cégcsoport esetében mégis váratlan hanyatlásról kell beszámolnunk. A Volkswagen konszern, vagyis a VAG októberben 3,5 %-os visszaesést könyvelhetett el, amivel folyamatosan javuló tendencia tört meg.

A fent említett 3,5%-os csökkenés a 2014-es esztendő ugyanezen hónapjához hasonlítva érthető, magyarázatként pedig csak részben lehet felhozni a dízelmotoros botrányt. Idén az ősz középső havában 831.300 példányt értékesített a német óriás, egészen eddig pedig összesen 8,26 millió autónak találtak gazdát a wolfsburgiak. Megnézve azonban a 2014-es év ugyanezen időintervallumát, azaz a január-október időszakot, akkor az októberi rossz eredménnyel már 1,7 %-os visszaesést tapasztalunk.

Nyilván elsősorban a nemrégiben kitört dízelbotránnyal okolhatnánk a hirtelen zuhanásnak induló tendenciát, azonban könnyelműség volna ilyen egyszerűen elintézni a jelenséget. Noha a VAG (Volkswagen AG) húzóerejét valóban a TDI motorokkal hajtott járművek jelentették, a vásárlók nagy részét, illetve a céges, flottás vevőket nem feltétlenül befolyásolja ennyire közvetlenül az Amerikában főként német dízelek ellen indult hadjárat. A jelenség okai ennél összetettebbek, a gyártónak pedig mihamarabb cselekednie kell, ha továbbra is az élvonalban kíván maradni.

volkswagen_touran_2015_a2_medium

A számokat részletezve a Volkswagen esetében 5,3%-os visszaesést mutatnak a statisztikák, míg a Porsche erre 18,2%-os októberi eredmény-növekedéssel kontráz. Az Audi 2%-ot javult, míg a Škoda és a Seat 2,7%, illetve 3,1%-os csökkenéssel szintén hozzájárult a konszern tendenciájának negatívba fordulásához a tavalyi értékekhez képest. Ugyancsak érdekes pont, hogy míg Európában lassú visszaesésnek lehetünk tanúi (1,5%), addig az öreg kontinensen tapasztalt jelenséget valamelyest ellensúlyozza a kínai piac a maga 1,6%-os növekedésével.

A legnagyobb veszteségnek a 47%-os csökkenést elérő Brazília, illetőleg a 31%-os mérséklődést produkáló Oroszország számít, miközben az USA esetében egészséges, 5,7%-os emelkedés történt a német márkacsoport eladásait tekintve – ez pedig azt mutatja, hogy a dízeles botrány hatása egyelőre nem gyűrűzött be az értékesítés területére.

Messzemenő következtetéseket azonban aligha vonhatunk le mindebből, azonban idővel, néhány hónap múlva már magabiztosabb diagnózist állíthatunk fel a Volkswagen csoport teljesítményének alakulásáról, hogy azt mennyire befolyásolták az amúgy is uralkodó piaci trendek, valamint hogy végül összességében a dízelbotrány milyen valós hatást gyakorolt.

Forrás: Autó Pult 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek