Connect with us

technokrata

Újra visszatér a gyönyörű elektromos autó

fisker

Garázs

Újra visszatér a gyönyörű elektromos autó

Hiába a csőd, nem szűnik meg a Fisker Karma.

A Fisker ugyan már többször is a csőd szélén állt, de valahogy mindig sikerült megmenekülnie az amerikai gyártónak, melynek legemlékezetesebb modellje minden bizonnyal a Karma volt. A jelenleg kínai pénzből gazdálkodó vállalat következő nagy dobása pedig az előbb említett, 2012-ben búcsúzó modell utódlása, mely természetesen az elődhöz hasonlóan elektromotorokkal igyekszik majd kitűnni a tömegből – méghozzá a BMW segítségével.

fisker

A részletekkel kapcsolatban természetesen szűkszavúak voltak a gyáriak, ugyanakkor azt elárulták, hogy egy igen széleskörű megállapodást kötöttek a bajor márkával, melynek keretein belül a németek elektromos és hibrid hajtásláncaik alkotóelemeit, illetve a modern, nagyfeszültségű töltési rendszereiket is megosztják majd az amerikaiakkal. A Fisker ígéretei szerint ráadásul már jövőre bemutatkozhat a BMW megoldásait felhasználó újdonság, mely konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot kap majd – ami nagy valószínűséggel az i8 megoldásait használja majd fel.

Ennél többet egyelőre nem voltak hajlandóak felfedni az illetékesek, ugyanakkor több forrás is egyöntetűen azt állítja, hogy az új Karma külső vonalait tekintve megtartja majd a még most is kifejezetten jövőbemutatónak mondható előd formatervét – noha az új hajtáslánc és a frissesség kedvéért néhány helyen biztosan hozzányúlnak majd az autóhoz. Az újdonság így a külcsínt és az utasteret tekintve egyfajta modellfrissítésnek tekinthető majd, persze a lemezek alatt gyökeresen megváltozik majd, és ezalatt nem csak a hajtásláncra, hanem a modern vezetéstámogató és multimédiás rendszereket is érthetjük.

Panaszra egyébként már az előd esetében sem lehetett okunk, hiszen korát megelőzve, lenyűgöző formákkal, és egy hatótávnövelő benzinmotorral megtámogatott elektromos hajtáslánccal lépett piacra 2011-ben. Mindez egy 2-literes turbós benzinest, egy 20 kWh-s akkucsomagot és két elektromotort jelente, melyeknek együttes teljesítménye 408 lóerő, és elképesztő, 1300 Nm-es csúcsnyomatékot képes a hátsó kerekekre ereszteni. Tisztán elektromos üzemben a gyáriak szerint 85 kilométert tud megtenni, ám ha kihasználjuk az 5,9 másodperces 0-100-as sprintet és a 200 km/h-s végsebességet, akkor ez jócskán lecsökken – akárcsak bármelyik elektromos autó esetében.

fisker2

Az újdonság ennél valószínűleg jobb menetteljesítményeket tud majd felmutatni, és bizonyára valamivel drágább is lesz majd – körülbelül 30 millió forintba kerülhet majd. A vállalat vezérigazgatója, Tom Corcoran is ejtett néhány szót az új Karmával kapcsolatban, és kiemelte, hogy nagyon örülnek a kínai befektetők által nyújtott lehetőségnek, és a BMW-vel kötött együttműködésnek hála ismét piacra dobhatják büszkeségüket, mely ezentúl a legmodernebb technológiáknak köszönhetően még jobb lesz – a különleges formáiról nem is beszélve.
Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek