Connect with us

technokrata

Mégsem az elektromos autóké a jövő?

bmwhidrogen

Garázs

Mégsem az elektromos autóké a jövő?

Már a BMW is hidrogénnel működő típuson dolgozik.

Nem is olyan rég még a normál, kizárólag akkumulátorokról működő elektromos autók is igazi jövőtechnikának számítottak, ám azóta már megjelentek az üzemanyagcellás négykerekűek is, melyek hidrogénből képesek energiát előállítani. A BMW most ezen a téren ért el nagy újítást, ugyanis sikerült kidolgozniuk egy új sűrítési technológiát.

A Toyota a Miraival ugyan mindenkit megelőzött a piacon, de a németeknek azért így is sikerülhet maradandót alkotniuk a hidrogénes autózás történetében. A bajorok ugyanis egy vadonatúj hidrogénsűrítési módszert dolgoztak ki, melynek segítségével lényegesen megnövelhetik az üzemanyagcellás járművek hatótávolságát.

Az extrémen alacsony hőmérsékleten végzett sűrítés akár 700 kilométeres hatótávot tesz lehetővé ugyanazokkal az üzemanyagcellákkal, melyekkel a Toyota Mirai valamivel kevesebb, mint 500 kilométert tud megtenni. Ez az összehasonlítás persze nem véletlen, hiszen a BMW és a Toyota együttműködésének köszönhetően a németek a japánoktól kölcsönzik majd a technológia alapjait.

bmwhidrogen

A BMW üzemanyagcellás fejlesztéseit vezető szakember, Merten Jung a Tokiói Autószalonon meg is szólalt a témával kapcsolatban, és elmondta, hogy az új sűrítési technológia 2020 után mutatkozhat majd be széles körben, és elsőként egy hosszabb utakra tervezett nagyobb szedánba kerülhet majd bele – és ezekhez is lett tervezve. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a bajorok hidrogénes modellje jóval nagyobb lehet majd, mint a Toyota és a Honda már bemutatott típusai.

Jung úr azt is elárulta, hogy bár a hidrogénes rendszer nagy részét a japánoktól kölcsönzik majd, arra kicsi az esély, hogy közösen tervezzenek üzemanyagcellás modelleket, hiszen a Toyota és a BMW vásárlóközönsége igencsak különböző, így nem lenne könnyű egy mindenki számára megfelelő típust összehozni. A bajorok tehát komolyan veszik az üzemanyagcellás járművek piacát, amit a nemrég bemutatott prototípusok mellett a technológiai fejlesztések is jól mutatnak.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek