Connect with us

technokrata

Büszkék lehetünk: Egy sivatagon is átkelt a magyar elektromos autó

mega_lux_celban_1

Garázs

Büszkék lehetünk: Egy sivatagon is átkelt a magyar elektromos autó

Az előkelő 7. helyen ért célba a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata által épített napelemes autó a világ legnagyobb napelemes jármű versenyén, a Bridgestone World Solar Challenge-en Ausztráliában.

 A 2015-ben rajthoz álló 46 csapatnak több mint 3000 kilométert kellett megtennie saját fejlesztésű, kizárólag napelemmel hajtott járművekkel. A magyar csapat sikere azért is kiemelkedő, mert most először vettek részt a világ piacvezető gumiabroncs gyártó cége által támogatott, embert és járművet próbáló megmérettetésen. 

Számos nagy külföldi egyetem csapatát megelőzve a magyar team Megalux járműve 43 óra 4 perc alatt tette meg a 3022 kilométeres távot. A Megalux speciális, külön a versenyre gyártott Bridgestone Ecopia Ologic abroncsokon állta ki az erőpróbát. A Kecskeméti Főiskola „ifjú mérnökei” először vettek részt a versenyen, így az elért hetedik helyezés ezért is figyelemreméltó. A Bridgestone World Solar Challenge versenyen végül első helyen célba érő holland csapat, a Nuon Solar Team 37 óra 56 perc alatt teljesítette a távot, amelyre a csapatok egyedi kialakítású, kizárólag napenergiával működő járművekkel nevezhettek.

mega_lux_celban_1

Az 1987 óta megrendezésre kerülő versenyen három külön osztályban (Adventure, Cruiser és Challenger) összesen 46 csapat indult. A rajthoz álló csapatok minden nap reggel 8 óra és délután 5 óra között haladhattak, így kellett megtenniük az egész Ausztrálián átívelő távolságot.

„A világ piacvezető gumiabroncs gyártójaként nagy hangsúlyt fektetünk olyan kutatás-fejlesztési projektekre, amelyek a fenntartható fejlődésre és a fenntartható közlekedésre irányulnak. Fontos környezetvédelmi célunk, hogy 2050-re minden általunk gyártott abroncs 100%-ban fenntartható módon előállított nyersanyagokból készüljön. Gratulálunk a GAMF csapat előkelő eredményéhez, ez nemcsak a főiskola, de hazánk számára is kiemelkedő siker” – mondta Károlyi Kata, a Bridgestone Hungary marketing vezetője.

mega_lux_celban_2

A versenyen használt Bridgestone abroncsok nemcsak a 95/80R16 méretükben tértek el a szokásos személygépkocsi gumiktól: a magyar csapatnak átadott négy darabos szett összsúlya alig haladta meg az 5 kg-ot! Az Ologic abroncs speciálisan nagy átmérővel és keskeny futófelülettel rendelkezik, ami mérsékli az abroncsdeformálódást és az energiaveszteséget, csökkentve a gördülési ellenállást – ugyanakkor legalább olyan fokú biztonságot nyújt, mint a hagyományos gumik.

A Bridgestone több hétköznapi autó abroncsainak elkészítésére is alkalmazza már az Ologic technológiát, így az innovatív technológiával készült Ecopia EP500 abroncsokat szállít a teljesen elektromos meghajtású, városi BMW i3 modellhez.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek