Connect with us

Lerobbant az autód? Itt szerezhetsz hozzá olcsón alkatrészt!

Serviceman

Garázs

Lerobbant az autód? Itt szerezhetsz hozzá olcsón alkatrészt!

600 ezer féle termékből lehet választani.

Az autóalkatrész-kereskedelemben a nagyok mellett csak a kiválók élnek meg. És persze a nagyon kicsik is. Az egyszemélyes, kevésrezsijű, jó helyen lévő, és az árukészletbe ügyesen és persze szerencsésen beletrafáló kisboltok. A Kovács Autó alkatrészáruháza nem mondható kicsinek. Szegeden piacvezető több szegmensben is, az épület korszerű, a raktárrendszer átlátható, a készletnyilvántartás és a beszerzési rendszer korszerűen elektronizált. Szakértő kiszolgálás, alapos áruismeret jellemzi az eladókat.

Idáig ez nem boszorkányság, végül is bárki megteheti, hogy hasonlót létrehoz, és mégis csak ritkán szokott sikerülni. Márpedig itt sikerült, hiszen 2014-ben első helyezést ért el a cég az Ország Boltja verseny egyik kategóriájában.  Kell tehát lennie valamilyen titoknak, vagy legalább magyarázatnak a sikerre. Ennek próbáltunk utánajárni.

kovacs_auto

A kezdetek

A cégalapító tulajdonos otthonról, apja városszerte ismert és tisztelt műhelyéből hozta az autók, a motorizáció ismeretét és szeretetét. A szakirányú középiskola majd a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola elvégzése meghozta a szükséges szakértelmet, és bizonyos fokig innen, ebből a két forrásból származik a kapcsolati tőke is, hiszen a hasonló érdeklődésű és törekvésű emberek ismerete nagyon is fontos egy vállalkozás beindításához. Az induló tőkét az autószerelő apától kapott, igényesen rendbetett Porsche eladása biztosította. A barátokból összeállt csapat pedig jó beszerzési lehetőségeket biztosított elsősorban motorolajokból, így versenyképes árakkal indulhatott el a vállalkozás éppen jókor, 1991-ben, amikor terük volt az innovatív, ambiciózus, bátor embereknek.

A fejlődés azóta töretlen, de megfontolt, nyugodt. Nincsenek hirtelen mozgások, megrázkódtatások a kialakult nagykereskedelem – kiskereskedelem – szerviz struktúrában, bár  a hangsúlyok, az arányok folyamatosan változnak. A visszaforgatott nyereség célszerűen hasznosul, van idő átgondolni, sőt, akár ki is próbálni az elképzeléseket. Ugyanakkor rugalmasan lehet reagálni a piac mozgásaira, különösen a lehetőségekhez mérten vásárlóbarát árpolitikával. A hosszú távú tervezés kizárja a pillanatnyi kapzsiságot.

Így lehetett végrehajtani az impozáns, de nem nagyzoló beruházásokat, az innovatív fejlesztéseket, javítani a minőséget.

bosch_autoszerviz_szeged_1

Az igazi újítás a webáruház

Az autóalkatrész-kereskedelemben az első között jött létre a Kovács Autó webáruháza. Abból indultak ki, hogy a viszonteladók és a szervizek pontosan tudják, hogy mire van szükségük, ők ritkán tévednek. Az autótulajdonos szempontjából viszont az a legolcsóbb megoldás, ha maga szerzi be a legkedvezőbb árú alkatrészt. Ez viszont még mindig a boltban volt lehetséges. Viszont ha biztosan azt találja meg az interneten, amire szüksége van, azt megrendelheti és ki is szállítják, még jobban jár. Csakhogy ez a „kiskereskedelmi vevő” nem szakember. A legfontosabb tehát, hogy ne tévedjen a rendelésnél, mert az csalódottságot, bonyodalmat és többletköltséget okoz. Ezért fordítottak különösen nagy figyelmet a rendkívül precíz keresőrendszer kifejlesztésére. Persze a pontosságnak is megvannak a hátulütői. Egyelőre nem lehet a webáruház keresőjébe beírni, mondjuk, hogy Skoda féltengely, aztán ott válogatni, hogy milyen is az az autó, mikor gyártották, milyen a motorja, és így tovább, ahogy ez az üzletben, az eladóval szemben történik. Szakismeretre nincs szükség a kereső használatához, de újfajta vásárlói gondolkodásra, a lépések betartására, a kategóriánkénti szűkítések türelmes végigjárására igen. Így biztosítható, hogy az érkezzen meg a csomagban a vásárlóhoz, amit valóban kíván.

A lényeg: a keresést segítendő minden alkatrészhez igyekeznek minél több információt adni, leírást, képeket, méretet, márkaleírásokat elhelyezni a webes felületen. Ha így sem sikerül kiválasztani a szükséges árut, akkor az értékesítő kollégák emailben vagy telefonon segítenek. Kiemelendő a webáruházi  garázs funkció. Ebben  a „garázsban”  virtuálisan elhelyezhet a vásárló több kocsit is, vagyis elmentheti az adataikat, és ezeket később már nem kell újra beadni, a kocsi ott áll helyén.

Nagyon megbízható a gyártási szám alapján történő keresés. Az alkatrész gyári számát beütve láthatóvá válik, hogy létezik-e utángyártottban, mennyi az ára és beszerezhető-e. A kiszállítás az ország egész területén működik, raktáron lévő áruk esetében akár másnapra, többféle fizetési móddal. Ezek közé tartozik az utánvét, az online bankkártyás vagy az átutalásos fizetés. Személyes átvétel esetén az ügyfelek a nagyméretű ingyenes parkolót használhatják a szegedi üzletnél.

Vevő és eladó tehát közösen tanulnak. A interneten keresztül történő rendelésben járatlan laikus vásárló is nyugodtan kipróbálhatja webáruházat, a katalógusok könnyen kezelhetőek és pontos találatokat hoznak A webáruház oldalán a gyors beszerzés, a hibátlan logisztika, a precíz és gyors kiszolgálás megteremtése a feladat, a vevőnek viszont a webáruház logikáját és egy kicsit az etikáját is meg kell tanulnia. Kétségtelen tény, hogy fogyasztóvédelmi szempontból is a leginkább védett vásárló a webáruházi. Téves rendelés esetén, vagy ha a vevő bármilyen okból el kíván állni a vásárlástól, lehetősége van az alkatrész visszaküldésére,  és visszatérítik a vásárlás értékét. A visszairányú postaköltség azonban ilyenkor a magát meggondoló vagy tévesen rendelő vásárlót terheli (még így is jól jár, de nem ez a fő szempont). Baj akkor van, ha a vevő összetéveszti az elállási jogot és a szavatosságot. Ha hibás a termék, az áruház köteles cserélni, és minden költség őt terheli. Elállni a vásárlástól viszont csak a megfelelő, sértetlen áru visszaküldésével lehet. Az nem működik, hogy rosszul szereltem be az akkumulátort, összekarcoltam a tüskét, kisülés nyomai mutatkoznak a pólusokon, de „meggondoltam magam és elállok a vásárlástól”.

alkatresz

Fő a választék, népszerűek a termékcsoportok

A webáruház szinte többet tud, mint a bolt. A cél az, hogy mindenféle az autóhoz szükséges terméket egy helyen be lehessen szerezni, méghozzá úgy, hogy fel sem állunk a székünkről.

A kötelező szervizt egyértelműen akkor lehet a legolcsóbban megúszni, ha minden szükséges alkatrészt és tartozékot maga az autós szerez be. Csak meg kell nézni a szervizkönyvet: milyen olajok, szűrők, betétek, más kopó alkatrészek, szervizeléshez szükséges segédanyagok kellenek abban a periódusban, és a web áruházból megrendelve már jön is a csomag.

Az óhatatlanul elhasználódó kopó alkatrészek mellett az interneten kényelmesen beszerezhetők a karosszéria elemek, a gumik és felnik, a kenőanyagok, az autóápolási és kényelmi felszerelési cikkek, a tuningalkatrészek és a szabadidő kellékek, mint például a Thule tetőboksz vagy kerékpártartó.

A webáruház, annak érdekében, minél bővebb kínálatot tudjanak kedvező áron biztosítani, több országból importál termékeket. Így a ritkábban keresett termékeket is be tudják szerezni A termékskálán ott vannak a gyári beszállítói márkák (Mahle, Ate, Brembo és hasonlók) továbbá a csak az utángyártással foglalkozó cégek termékei is, így mindenki megtalálhatja az igényének megfelelő alkatrészt, legyen az gyári minőség, vagy jó ár-érték arányú utángyártott termék. Kenőanyagokból például a Magyarországon ismert összes gyártó terméke megtalálható a Kovács Autónál, mind a személygépkocsikhoz  (Castrol, Mobil1, Total, Elf, Fuchs, Mannol és a többi), mind a motorkerékpárokhoz  (például a Repsol, Motul, Silkolene, Castrol). És ha már a motorkerékpároknál tartunk: fejlesztés alatt van az új keresőfunkció, amellyel a motorosok is ugyanúgy kereshetnek majd alkatrészeket a gépükhöz, mint az autótulajdonosok.

Serviceman

A minőségről nem mondhatnak le

Azt tapasztaljuk, hogy egyre jobbak a gépkocsik. Megbízhatóan üzemben tartani ugyanakkor csak a gyári szervizelőírások betartásával lehet őket. A másik tendencia, hogy egyre többen halasztják el évekkel is az autójuk cseréjét (éppen ezért, mert jól működik), és ez is azzal jár, hogy bizony olykor be kell szerezni a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges alkatrészeket.

Látszólag tehát fejlődő, de legalábbis biztos piac az alkatrészeké. A valóságban azonban kiélezett verseny folyik, és a legnagyobbak mellett csak úgy tudnak megélni az igényes közepes cégek, ha stabil a vásárlói körük, magas a vevői elégedettség, folyamatos az innováció és kiváló a minőség. Más út egyszerűen nincs. Ezt megtanulták a Kovács Autónál.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek