Connect with us

technokrata

Októberben érkezik a BMW M2

Garázs

Októberben érkezik a BMW M2

Már régóta tudjuk, hogy a BMW sportdivíziója, az M GmbH a közeljövőben egy igazán finom meglepetéssel készül a vezetés szerelmesei számára: nem másra, mint az M2 modellre gondolunk, amit árban a németek bőven az M3/M4 páros alá fognak pozícionálni, vezetési élményben viszont nagy esély van arra, hogy a paletta legizgalmasabb tagját köszönthetjük az újdonság személyében.

És vélhetően minden autórajongó számára örömhír, hogy az M2 rövidesen érkezik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a BMW Németország Facebook oldalán tegnap egy ízelítőt tett közzé, amely egyértelműen az M2 érkezésére utal. És a képaláírás szerint októberre várható a bejelentés, ami azt jelenti, hogy már alig kell néhányat aludni és minden fény derül az M2-ről.

Nem kicsit lesz izgalmas a rövidesen érkező BMW M2…

A várható élményeket jól sejteti, hogy a relatíve kis karosszéria alá számos technológiai megoldás az M3/M4-től érkezik, a motorházban pedig természetesen egy sorhatos, feltöltött 3-literes benzines fog dolgozni, várhatóan 370 lóerő körüli teljesítménnyel és 465 Nm-es (sőt, overboosttal átmenetileg akár 500 Nm-es) csúcsnyomatékkal. Szerencsére a kézi váltó is elérhető lesz, így az opcionális 7-gangos duplakuplungos DCT váltó mellett a kuplungolás szerelmesei i megkapják a magukét. A hátsókerékhajtás és az önzáró (sperr) differenciálmű természetesen magától értetődik.

A 0-100 km/h-s sprintet az M2 4,5 másodperc körül fogja tudni abszolválni, de ez igazából nem is lényeg, hiszen nem ezen múlik az élmény. Abból kiindulva, hogy az M3/M4 már-már túl gyors és túl veszélyes közúton, éppen ideálisnak tűnik az M2 szerényebb teljesítménye, az élményt pedig csak fokozza a kisebb méret és az alacsonyabb tömeg. De nem is találgatunk többet, inkább várjuk meg a hivatalos leleplezést, amikor is minden kiderül!

Nem csak szélvészgyors lesz, de ár/érték aránya is jónak ígérkezik

Végül még valami, ami kimondottan fontos: az M2 jóval olcsóbb lesz az M3/M4-nél, a pletykák szerint 54 ezer eurós indulóárra számíthatunk Németországban, ami 18 ezer eurós, vagyis 5,7 millió forintnyi mínuszt jelentene a nagytestvérekkel összehasonlítva, ami M-es mércével nézve is rengeteg pénz. Nem akarunk jóslásokba bocsátkozni, de ebből kiindulva hazánkban 17 millió forint környékén alakulhat az M2 bruttó indulóára, ami rengeteg pénz, de ennyi pénzért ennyi élményt és a hétköznapokban is ilyen jól használható ’csomagot’ garantáltan senki más nem fog tudni kínálni.

Forrás: Autópult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek