Connect with us

technokrata

5,5 millió forinttól startol az új Honda HR-V

honda_hrv_4

Garázs

5,5 millió forinttól startol az új Honda HR-V

Az első generáció sokáig volt piacon, de most itt a váltás.

A Honda az első generációs, és nagyon szép sikereket elért HR-V bemutatását követően 16 évet várt azzal, hogy bemutassa a típus második felvonását. Az új HR-V – amely már rendelhető hazánkban, sőt, árai is ismertek – a kisméretű crossoverek szegmensében lép piacra, azonban utas- és csomagterének méretét tekintve bőven túlmutat a konkurenseken, így valójában inkább valahol a kicsi és a közepes méretű hobbiterepesek között helyezkedik el.

honda_hrv_3

Erről tesz tanúbizonyságot 4,3 méteres hossza és 261 centis tengelytávolsága, amely adatok már-már inkább a kompakt kategóriát idézik. Lényeg a lényeg, a kis terepesekkel kacérkodó családok számára jó hír, hogy a HR-V a kategória legtágasabb és legjobban variálható utasterével büszkélkedhet (akárcsak a Jazz, amelynek jól ismert és kedvelt megoldásait a gólyalábakra állított Honda is tudja), mindehhez pedig több mint tisztességes méretű, alaphelyzetben 470 literes csomagtér társul.

honda_hrv_2

A hajtáslánc-kínálat egyelőre szűkös, de korántsem rossz: ott kezdődik a felállás, hogy minden változat elsőkerékhajtású, összkerékhajtást egyelőre nem kérhetünk a modellhez. Az alapmotor egy 1,5 literes, szívó i-VTEC benzines egység képezi, ami több mint tisztességes 130 lóerős csúcsteljesítményt állít csatasorba, a 4600/perces, tehát igen magas fordulaton jelentkező 155 Nm-es csúcsnyomaték azonban azt jelenti, hogy inkább csak forgatva erős a kis ’egyötös’. Ez a modell a 0-100 km/h-s sprintet 10,7 szekundum alatt képes teljesíteni, végsebessége 192 km/h, vegyes fogyasztása pedig 5,6 l/100 km, már amennyiben a vásárlók a 6-fokozatú kézi váltót választják. A belépő hajtáslánccal a friss árlista szerint minimum 5,5 millió forintért lehet hazavinni az autót.

honda_hrv_6

Amennyiben a mindössze 300 ezer forintos felár ellenében kínált, de csakis a középső szinttől választható CVT fokozatmentes automatát kérik, amihez 7 előre programozott manuális fokozat is jár, 11,2 másodperces spintidőre, 187 km/h-s csúcssebességre és közel fél literrel jobb, 5,2-5,4 l/100 km közötti vegyes fogyasztásra képes az autó. A jól ismert 1,6 literes, 120 lóerős és 300 Nm-t csatasorba állítható dízelt – amit csakis hatfokozatú kézi váltóval szállít a Honda – a belépő benzinesnél 700 ezer forinttal drágábban lehet elérni, igaz, a 4 l/100 km-es vegyes fogyasztás a és a kellemesen nyomatékos karakter kárpótol valamicskét a magas árért cserébe. Lényeg a lényeg, dízel HR-V nem lesz olcsóbban 6,2 milliónál. A dízelmotor különben tisztességes 10,1 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt és 192 km/h-s csúcssebességet tesz lehetővé.

honda_hrv_5

A belépő Comfort szinthez többek között egyzónás automata klíma, tempomat, aktív városi fékrendszer és számos egyéb tétel tartozik, azonban érdemes elgondolkodni a félmillióval drágább Comfort szinten, ami már kétzónás automata klímával, esőérzékelővel, első-hátsó tolatókamerával, érintőképernyős, mindenféle kapcsolatot kínáló multimédiás rendszerrel és vezetést támogató rendszerekkel érkezik. Az Executive csúcsváltozat felára további 900 ezer forint, amiért cserébe pluszban többek között bőrkárpitozás, kulcs nélküli rendszer, tolatókamera, navigációs funkció, üveg panorámatető, 17 colos könnyűfém kerékszett jár.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek