Connect with us

technokrata

GLC néven megjelent a Mercedes GLK utódja

mercedes_glc_7

Garázs

GLC néven megjelent a Mercedes GLK utódja

Folytatódik a Mercedes-Benz nómenklatúra-váltása: a GLK helyett GLC-t kapunk.

GLA, GLC, GLE – a hagyományos Mercedes elnevezések (A, C, E) az osztályt jelölik, a GL pedig a terepes jellegű kialakítást. Így már egyszerűbb a megkülönböztetés, vagyis ha az új GLC-t emlegetjük, akkor az SUV mérettáblázat közepén járunk. Az AMG sportcsomaggal és terepes pakkal egyaránt rendelhető újdonságon kívülről a C-osztály formái köszönnek vissza, melyet a tervezők ügyesen dolgoztak át magas felépítésre.

mercedes_glc_5

Belül nem fáradoztak ennyit: itt gyakorlatilag a C-osztály belső tere köszön vissza, ami viszont jó ómen, hiszen az S-osztály formáival operáló belső minőségi, szép és ügyesen megtervezett. Ezúttal is központi szerepet tölt be a különálló, 7 vagy 8,4 colos kijelző, amelyen forgótárcsa segítségével kezelhetjük a központi rendszert.

mercedes_glc_2

A helykínálattal vélhetően nem lesz baj: a tengelytáv 118 mm-rel mutat túl a GLK-n, a hátsó utasok pedig a megnövelt lábtér (+57 mm) mellett nagyobb ajtóknak is örülhetnek. A szélesség és a helykihasználás is magasabb szintre lépett: a könyök-, és válltér elöl több mint 5, hátul pedig átlagosan 3 centivel növekedett. A csomagtartóba a három részben ledönthető hátsó ülésekkel akár 1600 liternyi cókmók is elfér, alapból pedig 580 liternyi hely akad. Ahogy a C-osztálynál, úgy itt is elérhető a légrugózás, amellyel a pakoláshoz 40 mm-rel csökkenthetjük a GLC hátsó magasságát.

mercedes_glc_3

A premier idejében két dízel, egy benzines és egy konnektoros hibrid hajtáslánc lesz elérhető. A GLC 220 d 4MATIC 170 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud felmutatni, míg a 2,15 literes öngyulladós erősebb változata erre licitál rá 204 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. Mindez 8,3 és 7,3 másodperces 0-100-as sprintre elegendő a legjobb esetben. Benzines fronton a kétliteres turbómotort kínálja a Mercedes-Benz. A 211 lóerős (350 Nm) egység 7,3 másodperces 0-100-as sprintet és 223 km/h-s végsebességet tud felmutatni.

mercedes_glc_7

Az összes hajtáslánchoz szériában jár immár a 9G-Tronic névre hallgató kilencsebességes automataváltó. Az átlagosan 80 kilós fogyókúra, valamint a 0,31-es légellenállási együttható mellett neki is köszönhető, hogy a legtakarékosabb dízel verzió akár 5 literrel is eljár, miközben a benzines különböző változatai is megelégszenek 6,5-7 literrel.

mercedes_glc_1

Persze ennél még jobb tisztán és ingyenesen elektromosan közlekedni: a GLC 350 e 4MATIC erre kínál lehetőséget, igaz, egy feltöltéssel csak 34 km erejéig. A 211 lóerős benzines turbómotor és a 116 lóerős elektromotor házassága 5,9 másodperces 0-100-as sprintet és 235 km/h-s végsebességet hoz létre. Az elektromos hatótávot kihasználva vegyes körülmények között rövidebb távon akár 2,6 literes étvágyat is elérhetünk, hibrid üzemmódban pedig valószínűleg 4-5 literre tehető a minimális vegyes fogyasztás. A hibrid esetében a hajtásról a hétfokozatú automataváltó gondoskodik.

mercedes_glc_6

A 4MATIC elnevezés természetesen az összkerékhajtást takarja, amely alapból a teljesítmény 55 százalékát küldi hátra. A többkuplungos tárcsás központi differenciálművel rendelkező rendszer zárási nyomatékát megnövelték a tervezők, így valószínűleg még ütőképesebb lesz tapadás tekintetében. Ha ezt terepen szeretnénk kihasználni, akkor érdemes lehet a légrugózást beikszelni: az 50 mm-rel képes megnövelni a szabad magasságot. Az opciók gazdag kínálatában megtaláljuk korunk legfejlettebb vezetési segédrendszereit is, melyek áldásos tevékenységét a Burmester audiorendszer dallamait hallgatva, szellőztethető ülésekben élvezhetjük.

mercedes_glc_4

Hogy mikor? A nagyközönség előtt szeptemberben mutatkozik be a modell, így jó eséllyel az első példányok megérkezhetnek akár a karácsonyfa alá is. A költségek egyelőre ismeretlenek, de a Mercedes-Benz jelenlegi árképzését ismerve valamivel a kategória átlaga felett helyezkedik majd el ebben a tekintetben a GLC.

Forrás: autopult.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek