Connect with us

technokrata

Új recept alapján: Íme, a vadonatúj BMW X1

bmw_x1_6

Garázs

Új recept alapján: Íme, a vadonatúj BMW X1

Kicsit váratlanul ért minket a kis SUV új generációja, de érdemes közelről is megnézni.

Az utóbbi időben a BMW háza táján leginkább a pontosan egy hét múlva bemutatkozó, vadonatúj 7-es sorozat körül forgott a világ, így bár számíthattunk rá, mégis némileg váratlanul ért minket, hogy a bajor gyártó lerántotta a leplet legkisebb hobbiterepesének legújabb generációjáról. Ismerkedjünk meg az újdonsült X1-gyel!

bmw_x1_3

Azok után, hogy az első X1 sokak szemében kissé esetlennek tűnt, a bajorok formatervezői ezúttal nem bízták a véletlenre a dolgot. Az újdonság sokkal harmonikusabb, és egyben maszkulinabb vonásokat kapott, mellyel egyrészt kiválóan illeszkedik a BMW kisebb modelljeinek sorába, másrészt pedig az X széria versenyzői közül sem lóg ki különösebben. Az újdonság egyébként 3,6 centivel rövidebb, 2,1 centivel szélesebb és 5,3 centivel magasabb lett, így 4439 mm-es hosszal, 1821 mm-es szélességgel és 1598 mm-es magassággal büszkélkedhet.

bmw_x1_4

Nagy meglepetés persze nem ér minket, ha ránézünk az új X1-re, hiszen a márkától megszokott formákkal és megoldásokkal találjuk szembe magunkat, és nincs ez másként az utastérben sem. Belül a 2-es Active Tourer vonásait köszönthetjük, amit az egyszerűbb volán és az automataváltó hagyományosabb előválasztó karja erősít meg bennünk – habár az X1 esetében a klíma kezelőpanelje feljebb költözött. Valószínűleg anyaghasználat és ergonómia terén is ugyanarra számíthatunk, mint az egyterű esetében, így nem érheti majd panasz az újdonságot.

bmw_x1_2

A minőségi ugrás mellett nem maradhatott el a méretbeli fejlődés sem az elődhöz képest. Hiába a valamivel rövidebb test, az új X1 az elöl- és hátülőknek egyaránt jóval nagyobb teret kínál, amit el is vártunk az újdonságtól. A hátsó lábtér 3,6 centis növekedése is örömmel tölt el minket, azonban a csomagtér 85 literes gyarapodása még szembetűnőbb lehet. Az 505 literes űrt az ülések lehajtásával egészen 1550 literig bővíthetjük, ráadásul a praktikum terén is sokat fejlődött az autó – elég csak a 13 centis szakaszon mozgatható hátsó üléseket, vagy a csomagtérből elektromosan ledönthető támlákat említenünk.

bmw_x1_9

Természetesen a külcsín és a belbecs tekintetében is kínál említésre méltó extrákat a bajor gyártó. Ahogyan azt már megszokhattuk, a németek az X1 esetében is különböző, külső-belső tulajdonságokat meghatározó csomagokkal kínálják színesíteni a palettát. Az újdonság opciós listáján a Sport Line, az xLine és az M sportcsomag lesz elérhető. Utóbbi egyébként a szokásos változásokat hozza majd: Alcantara sportülések, alumíniumbetétek, matt-kék díszcsíkok és 18 colos felnik jellemzik – nem beszélve az agresszívabb külső megjelenésről.

bmw_x1_1

A belépőmodellek egyébként szövet ülésekkel, valamint ezüstszínű és zongoralakk betétekkel érkeznek majd, és természetesen a klíma, valamint az iDrive legegyszerűbb, 6,5 colos képernyővel szerelt változata sem marad ki. Az ínyencebb vásárlók persze Dakota bőrkárpitot és a legfinomabb fabetéteket is választhatják – a gyáriak ezúttal sem szorítanak minket korlátok közé, ha az egyediségről van szó. Az extralista egyébként az új X1 esetében is szinte végeláthatatlan, így a határ valószínűleg ezúttal is csak a csillagos ég, vagy éppen a pénztárcánk tűrőképessége lehet majd.

bmw_x1_8

A vadonatúj típus megkapta a gyáriak legfrissebb vezetéstámogató és biztonsági asszisztenseit, melyek a Driving Assistant Plus csomagban érhetőek el. A megállásra és elindulásra is képes adaptív tempomatot, sávelhagyásra figyelmeztető jelzést, dugóasszisztenst valamint az ütközésre és gyalogosokra is figyelő automatikus városi fékrendszert tartalmazó pakk mellett az elmaradhatatlan adaptív LED-es fényszórók is megrendelhetőek az új X1-hez. A 2-es AT-hez képest újdonság még a közvetlenül a szélvédőre vetített Head-Up Display is.

bmw_x1_6

A BMW legfrissebb modelljének személyében egy újabb elsőkerékhajtású járművet köszönthetünk a palettán, hiszen az alapokat a 2-es Active Tourer UKL platformja adja – noha érdemes megjegyezni, hogy csupán a gyengébbik erőforrásokkal szerelt változatok nem kapják meg alapáron az xDrive összkerékhajtást. Kezdetben egyébként kizárólag négyhengeres, 2,0 literes erőforásokkal lesz elérhető az X1.

bmw_x1_5

Dízelfronton a frissített 2,0 literes 150, 190 valamint 231 lóerős verziója lesz választható, sorrendben 330, 400 és 450 Nm-es csúcsnyomatékkal, 18d, 20d és 25d jelzéssel. Benzinesek terén egyelőre csak két alternatíva lesz, méghozzá a 192 valamint a 231 lóerős változatok képében, 280 és 350 Nm-es nyomatékcsúccsal, 20i és 25i néven. A gyengébbik erőforrásokhoz alapáron elsőkerékhajtás és hatfokozatú manuális váltó jár majd, de felár ellenében ezekhez is elérhető lesz az xDrive összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó is. Egyébként mindkét váltószerkezet egy újonnan továbbfejlesztett megoldás.

bmw_x1_7

A későbbiekben megjelennek majd a 2-es Active Tourerből ismert háromhengeres benzines és dízelmotorok is, melyek elsőkerékhajtással érkeznek majd. Az sDrive18i névre hallgató változat 136 lóerőt, míg az sDrive16d 116 tagú ménest mozgósít majd, amely még éppen elegendő lehet a nem is olyan kicsi hobbiterepes mozgatásához. Fogyasztás terén már a kétliteresek esetében is csak jót ígérnek a gyáriak, hiszen az egész palettát nézve 4,1 és 6,4 liter közötti értékeket adtak meg – utóbbi pedig a 231 lóerős összkerekes benzines esetében igencsak bíztatótnak tűnik.

Forrás: autopult.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek