Connect with us

technokrata

Itt az újabb esztergomi Suzuki

Garázs

Itt az újabb esztergomi Suzuki

Legördült az első új Vitara a gyártósorról.

A minden ízében új Vitara sorozatgyártásának megkezdésére Orbán Viktor magyar miniszterelnök adta meg a jelet az autó hivatalos beindításával. Mellette, az utasülésen a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki foglalt helyet, ő mutatta be a miniszterelnöknek a Vitara egyedi jellemzőit. Orbán Viktor immár negyedik alkalommal vett részt gyártásindító ünnepségen a Suzukinál: ő volt az első sofőrje a Wagon R+ modellnek 2000-ben, a harmadik generációs Swiftnek 2010-ben és az SX4 S-CROSS modellnek is, 2013-ban.

A „Vitara” elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. A modell fejlesztése a „Grab your field” (Tiéd a tér) elképzelés jegyében zajlott: a vásárlónak lehetősége van autója személyre szabására, arra, hogy járművét a neki – és életstílusának – leginkább megfelelő társsá tegye. A Vitara a Suzuki szabadidő-autók legújabb ékessége; a márka modelltörténetében új korszak kezdetét jelzi. Fejlesztéséhez, ami több mint négy évet vett igénybe, felhasználták a korábbi Vitarák nemes hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl.

A Vitara magában hordozza mindazokat a jellemzőket, amelyek korábban már sikert arattak: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).

A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.

Az új Vitarát a Magyar Suzuki nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a Magyar Suzuki exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

Az új modell mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol. Reményeink szerint hamarosan egy tesztel is jelentkezünk a modellről, igen ígéretesnek tűnik már most is az új Vitara.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek