Connect with us

technokrata

Szupertakarékos az új Peugeot

0219_pug_208_1

Garázs

Szupertakarékos az új Peugeot

Alig 3 litert fogyaszt a frissített 208.

A Peugeot sem tétlenkedik a Genfi Autószalon előtti hajrában, a franciák például ma délelőtt bejelentették a 208 kisautó ráncfelvarrását, ami Svájcban debütál. A 208 bár mind a mai napig frissnek hat, a gyártó úgy gondolta, hogy 3 év szolgálat után elérkezett az idő némi frissítésre.

Mélyreható beavatkozásokra nem kell számítani, de azért kívülről rögtön szembeötlő az új 208: az átalakított első és hátsó fényszórók (utóbbiak a magasabb szinteken 3D-s LED kinézettel érkeznek), hűtőrács, lökhárítók, ködlámpák, alufelni dizájnok és az új színek könnyen megkülönböztethetővé varázsolják a 2015-ös modellévet a korábbiaktól.

0219_pug_208_1

Az utastérben már nagyítóval kell keresni a változásokat, itt elsősorban a műszerfal változott valamelyest. Fontos viszont a 7-colos érintőképernyős multimédiás/navigációs rendszer modernizálása; az infotainment rendszerhez számos alkalmazást tölthetnek le a leendő vásárlók, továbbá mostantól támogatott a telefonunk kijelzőjét az autó kijelzőjére egy az egyben átvarázsló MirrorLink illetve CarPlay funkció (már amennyiben telefonunk támogatja/tudja ezt).

Az extralistához egy új, sportos felszereltségi szint csatlakozott a GT Line formájában; a mérgesített 208 GT Line a 100 és a 120 lóerős dízelmotorral, valamint a 110 lóerős turbós benzinessel kérhető, s egyebek mellett fényes fekete hűtőrácsot, egyedi 17 colos kerekeket, hangsúlyosabb kipufogó véget, belül vörös-fekete félbőr sportüléseket és egyéb izgalmas kiegészítőket takar.

0219_pug_208_2

A motorkínálatot számos erőforrás alkotja, 3 illetve 4 hengerrel, 1-1,6 liter közötti méretben. A belépő a 3-hengeres 1-literes szívó benzines 68 lóerővel, a következő lépcsőfok pedig ugyanezen egység 1,2 literes 82 lóerős verziója – utóbbi már képes némi mosolyt is csalni a könnyű 208 sofőrjének az arcára. Persze a 3-hengeres 1,2 literes 110 lóerős feltöltött verziója sokkal izgalmasabb, a fogyasztása a gyári adatok szerint remek, továbbá az ötfokozatú kézi váltó mellett egy új fejlesztésű 6-sebességes Aisin-féle bolygóműves automatával is kérhető. A robotizált automatákat inkább felejtsék el szerintünk. A benzines csúcsot a jó öreg 1.6 THP egység képviseli 165, sőt, a GTi sportmodellben 208 lóerővel, komoly rugalmassággal, 6-fokozatú kézi váltóval és épeszű étvággyal.

Dízelfronton kizárólag 1,6 literes BlueHDi egységekkel találkozhatunk, amelyek 75, 100 és 120 lóerős változatban kelletik magukat. Az első kettőhöz 5-, míg a legerősebbhez 6-fokozatú kézi váltó jár szériában, s a 75 lóerős változatot kivéve mindegyikhez széria a start/stop rendszer. A dízelek kivétel nélkül fantasztikusan alacsony gyári étvággyal kecsegtetnek, például még a dinamikus csúcsmodell sem kér vegyesben többet 3,6 l/100 km-nél.

0219_pug_208_4

Az összes motor teljesíti az EU6-os normákat. A Peugeot nagyon büszke a kínálat éhezőművészére, a takarékosságra hangolt BlueHDi kivitelre, ami kereken 3-literes vegyes gyári étvággyal és 79 g/km-es széndioxid-kibocsátással büszkélkedhet. Mindez pedig annyit tesz, hogy ez a kivitel a teljes autópiac legtakarékosabb szériagyártású modellje (a konnektoros hibrideket persze nem számolva), így méltó módon büszke rá nagyon a Peugeot.

A ráncfelvarrott 208-as Genfben máris porondra lép, a piacra pedig a várakozások szerint a nyár közepén érkezik a Franciaországban és Szlovákiában gyártott oroszlános. Természetesen, ahogy illik, az extralista néhány új tétellel bővült, rendelhető például tolatókamera, városi vészfékező rendszer és számos egyéb érdekesség, ami korábban csak magasabb kategóriákban volt elképzelhető. Az árakról egyelőre nincsenek információk, de jelentős változásra szerintünk nem kell számítani.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek