Connect with us

technokrata

Hibrid hajtáslánccal készül terepre a Kia Soul

kia_trailster_11_medium

Garázs

Hibrid hajtáslánccal készül terepre a Kia Soul

Meglehetősen színes tanulmánnyal jelentkezik a Chicagói Autószalonon a Kia.

Az egyébként is különleges Soult különböző terepes kiegészítőkkel, valamint elhúzható vászontetővel vértezte fel a korai gyártó, mégsem ez, hanem a motortér tartogatja a nagy újdonságot.

A Trailster névre hallgató modell a karakteres dobozformákat terepre viszi. A kaliforniai tervezők további 6 centiméterrel növelték meg a tesztünkön is szereplő új Soul szabad magasságát. Ehhez társulnak a kötelező terepes kiegészítők, a nagyobb kerekek, a hangsúlyosabb, fekete műanyag műanyagok és az alumínium védőlemezek. Az elhúzható vászontetőn keresztül engedhetjük be az erdő friss levegőjét, s hogy ez meg is maradjon, arról hibrid hajtáslánc gondoskodik.

kia_trailster_1_medium

Első kerekeit a Trailster a már ismert 1,6 literes turbómotoron keresztül hajtja: a vezető 186 lóerőnek és 265 Nm nyomatéknak parancsol, amelyet hatfokozatú bolygóműves automataváltó továbbít. A nem túl hatékony erőforrás munkáját a hátsó tengelyre épített elektromotor segíti. A 35 lóerő és 136 Nm plusz egy 1,2 kWh-s lítium-ion akkucsomagból merítkezve érkezik, egyrészt összkerékhajtást, másrészt pedig legjobb helyzetben 5 kilométernyi elektromos hatótávot biztosítva.

A közös munka 25-30 százalékkal növeli a hatékonyságot városban és terepen, nagyobb tempónál pedig 5-10 százalék mínuszt remélhetünk a Soul kétliteres szívómotorjához képest. Ez vegyes használatban 6 literes étvágyat jelent, miközben a 220 lóerős összteljesítmény bőséges dinamikai tartalékokról gondoskodik.

kia_trailster_14_medium

Ha a Trailster nem is kerül szériába, a Hyundai-Kia páros valóban hibrid modell fejlesztésén dolgozik, amely első körben kompakt méretekkel és tipikus hibrid formatervvel érkezek – várhatóan jövőre. A tanulmány előrevetíti az irányt: az egyelőre nem biztos, hogy melyik tengelyen, de vélhetően 35 lóerő körüli teljesítményű elektromotor segíti majd az 1,6 literes, szívó, közvetlen-befecskendezéses benzinest, kellemesen hangzó 170 lóerő körüli teljesítményt és 5 liter alatti fogyasztást eredményezve.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő