Connect with us

technokrata

Hibrid hajtáslánccal készül terepre a Kia Soul

kia_trailster_11_medium

Garázs

Hibrid hajtáslánccal készül terepre a Kia Soul

Meglehetősen színes tanulmánnyal jelentkezik a Chicagói Autószalonon a Kia.

Az egyébként is különleges Soult különböző terepes kiegészítőkkel, valamint elhúzható vászontetővel vértezte fel a korai gyártó, mégsem ez, hanem a motortér tartogatja a nagy újdonságot.

A Trailster névre hallgató modell a karakteres dobozformákat terepre viszi. A kaliforniai tervezők további 6 centiméterrel növelték meg a tesztünkön is szereplő új Soul szabad magasságát. Ehhez társulnak a kötelező terepes kiegészítők, a nagyobb kerekek, a hangsúlyosabb, fekete műanyag műanyagok és az alumínium védőlemezek. Az elhúzható vászontetőn keresztül engedhetjük be az erdő friss levegőjét, s hogy ez meg is maradjon, arról hibrid hajtáslánc gondoskodik.

kia_trailster_1_medium

Első kerekeit a Trailster a már ismert 1,6 literes turbómotoron keresztül hajtja: a vezető 186 lóerőnek és 265 Nm nyomatéknak parancsol, amelyet hatfokozatú bolygóműves automataváltó továbbít. A nem túl hatékony erőforrás munkáját a hátsó tengelyre épített elektromotor segíti. A 35 lóerő és 136 Nm plusz egy 1,2 kWh-s lítium-ion akkucsomagból merítkezve érkezik, egyrészt összkerékhajtást, másrészt pedig legjobb helyzetben 5 kilométernyi elektromos hatótávot biztosítva.

A közös munka 25-30 százalékkal növeli a hatékonyságot városban és terepen, nagyobb tempónál pedig 5-10 százalék mínuszt remélhetünk a Soul kétliteres szívómotorjához képest. Ez vegyes használatban 6 literes étvágyat jelent, miközben a 220 lóerős összteljesítmény bőséges dinamikai tartalékokról gondoskodik.

kia_trailster_14_medium

Ha a Trailster nem is kerül szériába, a Hyundai-Kia páros valóban hibrid modell fejlesztésén dolgozik, amely első körben kompakt méretekkel és tipikus hibrid formatervvel érkezek – várhatóan jövőre. A tanulmány előrevetíti az irányt: az egyelőre nem biztos, hogy melyik tengelyen, de vélhetően 35 lóerő körüli teljesítményű elektromotor segíti majd az 1,6 literes, szívó, közvetlen-befecskendezéses benzinest, kellemesen hangzó 170 lóerő körüli teljesítményt és 5 liter alatti fogyasztást eredményezve.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek