Connect with us

technokrata

Power eDrive: Új rendszerrel tarolna a BMW

bmw_5gt_power_edrive_5_medium

Garázs

Power eDrive: Új rendszerrel tarolna a BMW

Bemutatta konnektoros hibrid rendszerét a BMW.

Power eDrive fantázianéven mutatta be a BMW az új konnektoros hibrid rendszerét. Esetében kétliteres turbómotor ad randevút rögtön két elektromotornak, amelyek meglehetősen nagy részben veszik ki a hajtásból a szerepüket.

Az 5-ös GT testben bemutatott rendszer egy tankolással közel 600 kilométeres hatótávot biztosít, amelyből az akkumulátorok ereje 100 kilométeres önálló elektromos menetet biztosít. Ez pedig már több mint a legtöbb autós napi ingázása, így elmondhatjuk, hogy ezúttal már a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.

bmw_5gt_power_edrive_1_medium

Annál is inkább, mivel a teljesítmény terén sem kell kompromisszumot kötni. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor teljesítménye 231 lóerő. A két elektromotort az i3hajtóegységének egy-egy módosított verziója adja, elöl 204, hátul 272 lóerős maximális teljesítménnyel. Megfelelően potens akkumulátorral ez 680 lóerős rendszerteljesítményt és kb. 1020 Nm nyomatékot eredményez, amely már több mint elegendő ahhoz is, hogy egy Rolls-Royce motorházteteje alá beköltözzön.

Az 5-ös GT alapú koncepcióban 20 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja az ideális esetben a hajtás kétharmadát végző elektromotorokat, amely csomagot a váltóalagútban, valamint a hátsó ülések alatt helyezték el a mérnökök. A helyteremtés érdekében a benzintank mindössze 30 literes, amely hibrid üzemmódban körülbelül 6 literes vegyes fogyasztást predesztinál. A nem különösebben szép adat a rendszer plusz tömegével magyarázható – ha lenne kétliteres turbós benzines 5-ös GT, akkor az jelenleg 6,8 literes fogyasztással üzemelne, vagyis nem nehéz belátni, hogy a rendszer igazi előnye a 100 kilométeres elektromos hatótáv.

bmw_5gt_power_edrive_4_medium

Az elektromos hajtás oroszlánrésze egyébként a hátsó kerekeken át kerül az útra, a többsebességes váltóművön keresztül. Az alaphelyzetben generátorként szolgáló első elektromotor szükség esetén, így például padlógáznál vagy tapadáshiánykor száll be a játékba, ugyanúgy a nyolcsebességes bolygóműves automataváltón át fokozva a teljesítményt, ahogy azt a szintén elöl hajtó benzinmotor teszi. A plusz tömegről nem nyilatkoztak a bajorok, de annyit elárultak, hogy az 5-ös GT Power eDrive prototípus menetteljesítménye lepipálja a 4,4 literes biturbó V8-assal szerelt, 449 lóerős szériaváltozatét, vagyis 4,8 másodpercnél jobb 0-100-as sprintre számíthatunk esetében.

Nem nehéz belátni, hogy a rendszer egyik előnye sokszínűsége: akkucsomagtól és az elektromotorok mennyiségétől függően 260-tól egészen 680 lóerőig képes felvillanyozni a kínálatot érdekes alternatívával, erőteljesen fokozva a márka villanyos irányba történő hajlását és előnyét a károsanyag-kibocsátási versenyben. Mindenesetre a technológia sorozatgyártású premierjét a luxuskategóriában várjuk: a hajtásláncot kezdetben az érkező Rolls SUV vagy a Phantom ill. a Ghost utódja kaphatja meg, illetve a 2017-ben érkező X7, valamint a 7-es új generációja.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek