Connect with us

technokrata

Itt az új kecskeméti Mercedes

mercedes_benz_cla_shooting_brake_02_medium

Garázs

Itt az új kecskeméti Mercedes

Bemutatkozott a CLA Shooting Brake.

Már régóta tudjuk, hogy a rendkívül sikeres Mercedes-Benz CLA sorozat új taggal bővül: mivel már hónapok óta tesztelik a csillagosok álcázva a divatputtonyost, már csak az volt a kérdés, hogy mikor lép porondra a típus. Nos, a hivatalos leleplezés a mai napra esett – reggel bejelentette a Mercedes az újdonságot, aminek becsületes, teljes neve Mercedes-Benz CLA Shooting Brake.

A nagy múltú prémium márkánál a „Shooting Brake” elnevezést azon puttonyos modellek viselhetik, amelyek nem valódi málhásnak születtek, hanem amolyan ’divatkombinak’. Előbbi kategóriát egy egyszerű T-betűvel szokta jelezni a Mercedes. Ebből rögtön kiderül, hogy az újdonság nem azon vásárlóknak az autója lesz, akik a literek alapján döntenek, azonban mi azt gondoljuk, pontosabban nagyon reméljük, hogy a CLA Shooting Brake esetében megoldódik a négyajtós CLA talán legnagyobb problémája, a rendkívül alacsony hátsó fejtér. Óriási megváltásra azért ne számítsunk, a képeket elnézve ugyanis a tervezők továbbra is hűséged fogadtak a lejtős tetőív mellett, azonban így is biztosan értékes centiméterekkel gazdagodik a hátsó sor magassága.

mercedes_benz_cla_shooting_brake_01_medium

négyajtós CLA-val összehasonlítva a csomagtartó is gyarapodott valamelyest – a sajtóanyag plusz 25 litert ír, ami azt jelenti, hogy a raktér alaphelyzetben 495 literes, a hátsó üléstámlák előrebillentésével pedig már 1354 literrel számolhatunk. Szintén csak az újdonság kiváltsága az állítható dőlésszögű hátsó üléstámla: akad egy szállító („Cargo”) állás, amivel az alaptérfogaton felül kereken 100 litert lehet nyerni, így egy mozdulattal 595 liternyi űr tárul elénk.

Az autó dimenziói különben változatlanok maradtak, így továbbra is 4,63 méter hosszú, 1777 mm széles, magassága pedig mindössze 3 mm-rel lett nagyobb, pontosan 1435 mm. A tengelytávolság 2,7 méter. A teljes technikai tartalom, így a motorkínálat is a négyajtós kupéból érkezik, így a jól megszokott hajtásláncokat találhatjuk a palettán, azonban a kombi érkezésével némileg átdolgozták a mérnökök a gázolajos erőforrásokat. A korábbi 1,8 literes dízelmotor kikerült a kínálatból, helyét a bevált és jól ismert 2143 köbcentiméteres négyhengeres vette át, a CLA 200 CDI-ben 136 lóerőt és 300 Nm-t, a CLA 220 CDI-ben pedig 177 lóerőt és 350 Nm-t biztosítva – a vegyes gyári átlagfogyasztás 3,9-4,4 liter között mozog, a konfiguráció és a váltó függvényében.

mercedes_benz_cla_shooting_brake_15_medium

Benzinfronton az eddigi 1,6 és 2-literes négyhengeres turbók teljesítenek szolgálatot. Előbbi 122 és 156 lóerővel illetve 200/250 Nm csúcsnyomatékkal áll rendelkezésre (CLA 180 és CLA 200), míg utóbbi 211 lóerőt és 350 Nm-t produkál, sportos menetteljesítményeket biztosítva. 4MATIC összkerékhajtás egyelőre kizárólag a csúcsbenzineshez kérhető, de jövő szeptembertől bővül a ’négylábasok’ palettája a 200 CDI és 220 CDI egységekkel. A 177 lóerős dízelhez és a 211 lóerős benzineshez szériában jár a Mercedes hétsebességes duplakuplungos automataváltója, ami a többi motorhoz is elérhető felár ellenében – azok alapból hatgangos manuális szerkezettel érkeznek. Természetesen az összes erőforrás teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normákat.

A nagy teljesítmény rajongóinak jó hír, hogy a Shooting Brake-ből is megszületett az izgalmas 45 AMG sportverzió, 360 lóerővel, 450 Nm-rel és összkerékhajtással. Az automataváltós csúcsmodell mindössze 4,7 szekundum alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintidőt, aminek köszönhetően a típus nem csak az egyik legmenőbb, de az egyik leggyorsabb puttonyos is a piacon. Továbbá nincs még egy olyan kombi, amelyik ennyire jó légellenállási együtthatóval büszkélkedhet – cw-értéke 0,26, de várható egy takarékosságra hangolt BlueEFFICIENCY Edition bejelentése is idővel, ami ennél is jobb értéket fog tudni felmutatni.

mercedes_benz_cla_shooting_brake_05_medium

Az utastér a hátsó ülések és üléstámlák kialakítását leszámítva gyakorlatilag teljes mértékben megegyezik a CLA négyajtós változatával, így belül nem találkozhatunk komolyabb újdonsággal.

Az alap- és extrafelszereltségek is megegyeznek, így a Mercedes innovatív biztonsági illetve kényelmi extrái természetesen a kombihoz is megrendelhetőek lesznek. A legnagyobb érdekesség egy limitált, „OrangeArt Edition” sorozat piacra dobása, amit bizonyos pontokon, kívül-belül különféle narancssárga díszítések tesznek még divatosabbá; szériában jár hozzá az AMG és a Night csomag, számos egyéb tétellel egyetemben.

A CLA Shooting Brake a négyajtós CLA-hoz hasonlóan nagy örömünkre szintén hazánkban, a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban fog készülni, az autó pedig az előzetes információk alapján jövő márciusban érkezik majd meg a márkakereskedésekbe.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek