Connect with us

technokrata

Toyota technikával jöhet a jövő BMW-je

bmw_i3_a (8)_medium

Garázs

Toyota technikával jöhet a jövő BMW-je

A japán vállalat technológiájával érkezhet a hidrogénhajtású BMW i5.

Az autógyártók manapság egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás autók fejlesztésére, aminek legjobb példái talán a Toyota és a Honda. Előbbi már be is mutatta első sorozatgyártású különlegességét, melynek a BMW is örülhet, hiszen az egyre szorosabbra fonódó partnerségük eredményeképpen a japánok technológiáját felhasználva hamarosan ők is bemutathatják első hidrogénes autójukat, méghozzá az i család tagjaként.

 

bmw_i3_a (8)_medium

Mint ismeretes, a két gyártó közötti kapcsolat elsőként néhány erőforrs megosztásával kezdődött, de azóta már közös sportautó platformjuk is jól halad. A következő nagy durranás pedig a Toyota által már kifejlesztett üzemanyagcellás megoldás megosztása lehet, mely a németek kifejezetten modern és alternatív hajtásláncokra kihegyezett i szériájában jelenhet meg, méghozzá az i5 néven futó típusban.

teljesen elektromos i3 és a konnektorról tölthető hibrid i8 után a hidrogénnel hajtott i5-tel teljessé teheti a palettát a német gyártó, melyen így három különböző alternatív hajtásláncot is kínálnának egyszerre. Ezzel a lépéssel egyébként a Mercedes-Benznek is visszavághatnának, hiszen a csillagosok nemrég jelentették be, hogy a B-osztály üzemanyagcellás változatát 2017-ben elkezdik forgalmazni néhány piacon.

0625_fcv_3-2

Természetesen az Audi sem szeretne kimaradni: a négykarikások várhatóan a holnap kezdőd Los Angelesi Autószalonon fognak bemutatni egy hidrogénhajtású A7-est. A Tesla elektromos luxusautójának viszonylagos sikerei ellenére tehát úgy látszik, hogy a nagyobb autógyártók mégis inkább a hidrogénből előállított villamosenergia felé fordulnak a nehézkes akkumulátoros tárolással szemben – ami nem is csoda.

Az üzemanyagcellás járműveket ugyanis pár perc alatt menetkésszé varázsolhatjuk, míg a konnektorról tölthető elektromos járgányok esetében a legextrémebb gyorstöltővel együtt is legalább fél óra egy feltöltés, arról nem is beszélve, hogy még ezek után is csak a hidrogénes hajtásláncok hatótávjának töredékét képesek felmutatni. Ezek mellett a hidrogén tárolása és szállítása jóval egyszerűbb is, mint az elektromos hálózat olyan szintre fejlesztése, hogy az hosszú távon is megoldás lehessen.

bmw_i_wallis_1

A gyorstöltő-hálózatok – különösképpen a háromfázisú ellátás – fejlesztéséhez ugyanis óriási befektetésre lenne szükség az elektromos hálózatok terén, ráadásul a töltőállomásoknak hatalmas helyre lenne szükségük, ami egy tömött nagyvárosban nehézkesen lenne megoldható. A hidrogénhajtás tehát a legtöbb tekintetben jóval hatékonyabbnak bizonyulhat, mint a jelenlegi elektromos rendszerek, persze ezen a téren is rengeteg probléma vár még megoldásra, nem is beszélve a jelenleg még rendkívül költséges technológiáról.

Mindenesetre úgy tűnik, a BMW hamarosan belevág az i széria bővítésébe, és nem lennénk meglepve, ha az i5 személyében valóban egy üzemanyagcellás járművet köszönthetnénk majd a kínálatban, hiszen a Toyotával szőtt barátság keretein belül akár egy kész megoldás is a németek kezébe hullhat.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek