Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vajon mennyire izgulnak a profi versenyzők vezetés közben?

Garázs

Vajon mennyire izgulnak a profi versenyzők vezetés közben?

A Scuderia Ferrari pilótái egy egyedülálló kísérletben vettek részt a belgiumi Malmedyben, amelynek során a vezetés közben érzett izgalom mértékét vizsgálták.

A Shell V-Power kísérletében a Forma 1-es szupersztárok Fernando Alonso és Kimi Räikkönen mellett hétköznapi autósok is részt vettek, akiket szintén különböző diagnosztikai eszközökhöz kötöttek mielőtt elindultak a speciális tesztpályán. A kísérlet során a pilótákat és a vezetőket különböző extrém vezetési helyzetnek tették ki: a Forma1-es rajtkockákról történő startolást követően váratlanul egy havas erdőn hajtottak keresztül a résztvevők, amelyet éjszakai autózás követett egy 100 méteres szenzoros alagútban, és a kockás zászló lengetése közbeni kényszermegállás zárt.

A teszt eredményeiből – bármily meglepő – az derült ki, hogy a többség pulzusa nem a Forma-1-es startkockától kezd el száguldani a legjobban. Räikkönenre az alagútban való vezetés öröme volt a legnagyobb hatással, míg a többi autóvezető 65%-a a havas úton való vezetést találta a legizgalmasabbnak.

„Annak érdekében, hogy fényt derítsünk mindezekre, a vezetők ujjait két elektródával kötöttük össze, amelyek segítségével a verejtékezés következtében kialakuló ujjak közötti feszültségváltozást vizsgáltuk. Az erőteljesebb verejtékezés, fokozottabb fiziológiai állapotnak és magasabb izgalmi szintnek felel meg” – mondta David Lewis-Hodgson, a Mindlab elnöke és kutatási igazgatója.

„A pulzusszámot egy EKG segítségével is rögzítettük, amely a szív elektromos aktivitását gyakorlatilag egy EKG görbévé alakítja. Az EKG-t három elektróda segítségével az autóvezetők törzséhez rögzítettük, hogy megtudjuk, melyik vezetési élmény gyakorolja legnagyobb hatást rájuk.”

„A vezetés a legnagyobb szenvedélyem, ezért óriási élmény volt kideríteni, hogy valójában mi az, ami a kormány mögött tényleg megdobogtatja a szívemet. Most a Shellnek köszönhetően már tudom, hogyha nem vagyok a pályán, alagutakat kell keresnemk” – mondta Kimi Räikkönen, a Ferrari Forma-1-es pilótája.

A Shell és a Ferrari Technológiai együttműködésével kapcsolatban Andres Schaefer elmondta: „A Shell hozzávetőlegesen évente 21.000 órát fordít kutatásra és feljesztésre annak érdekében, hogy a Scuderia Ferrari versenyképességét biztosítsa a Forma-1-ben.  Most ennek az együttműködésnek a keretében azon dolgozunk, hogy a fiziológiai adatmonitorozás segítségével megmutassuk, milyen izgalmas lehet a közúti autózás.”

„A Shellnél úgy gondoljuk, hogy az élményteli vezetéshez jó üzemanyag kell. A Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot a Shell a Ferrarival kötött technológiai együttműkökdés keretében fejlesztette ki, és úgy alkotta meg, hogy az megfeleljen a legmagasabb minőségi követelményeknek. Így a mi innovációs munkánk a versenypályán hozzájárul az Önök vezetési élményéhez az utakon” – tette hozzá Schaefer. További információért a Shell V-Powerrel kapcsolatban kérem, látogasson el az alábbi weboldalra: www.shell.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés