Connect with us

technokrata

Gyorstöltős buszokat akar a Volvo

Volvo+elektromos+hibrid+hatulnezet

Garázs

Gyorstöltős buszokat akar a Volvo

A globális megállapodás köti össze a Volvo elektromos és elektromos-hibridhajtású buszait az ABB gyorstöltő megoldásaival, ezzel kikövezve az utat a városi e-mobilitás gyors elterjedése előtt.

Az ABB, az energetika és az automatizálás területén piacvezető cégcsoport bejelentette, hogy partneri kapcsolatra lép a világ egyik vezető buszgyártójával, a Volvo Buses-zal. A megállapodás célja, hogy a két vállalat közösen fejlesszen és hozzon forgalomba elektromos és hibrid hajtású buszokat nyílt szabványú egyenáramú (DC) gyorstöltő rendszerekkel.

Az együttműködés keretében olyan, a város egészére kiterjedő, szabványos töltőrendszert állítanak fel az elektromos és villamos-hibridhajtású buszok számára, amely a járművek tetejére telepített automatikus csatlakozó rendszeren keresztül a buszmegállókban, avagy kábeles töltőrendszer segítségével az éjszaki üzemszünetben képes gyorsan feltölteni a járműveket.

Ennek a nemzetközi szabványokon alapuló megoldásnak a segítségével a meglévő e-mobilitási technológiákat maximálisan ki tudják használni,amely biztosítja a városi elektromos közúti közlekedés gyors kiépülését. Az első közös projektet Luxemburg tömegközlekedési rendszere jelenti majd, amit 2015-re terveznek.

A Volvo új, elektromos-hibridhajtású busza, amely a hagyományos diesel üzemű buszokhoz képest 75%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, ez év szeptemberében, Hannoverben tartandó IAA kiállításon (Hannoveri Haszongépjármű Kiállítás) mutatkozik be a nagyközönség előtt.

Volvo+elektromos+hibrid

Az ABB a villamos hálózatok, míg a Volvo az elektromos buszok (e-buszok) terén szerzett szaktudásával járul hozzá az e-buszok gyorstöltő szabványainak továbbfejlesztéséhez, ami érinti az infrastruktúra kommunikációs protokolljait, az elektromos hálózatokat és az e-buszokat is.

Az elektromos buszok töltési szabványa a nemrég elfogadott, a személyautókhoz kifejlesztett, globális DC gyorstöltő szabványokon alapul, ami garantálja a biztonságot, elősegíti a beruházások ösztönzését és a hosszú távú elkötelezettséget éppúgy, mint a tiszta közlekedés elterjedését.

“Nagy örömünkre szolgál, hogy a világ közlekedési iparának vezető cégével létesítünk partneri kapcsolatot, azzal a céggel, amelynek az e-mobilitási jövőképe megegyezik a miénkkel, s ez összhangban áll ABB azon elkötelezettségével, hogy a villamos energiával és a termelékenységgel jobb világot teremtsünk”- mondta Pekka Tiiten, az ABB Gyártásautomatizálás és Hajtások divízió vezetője. A városiasodás soha nem tapasztalt léptekkel halad előre, melynek nyomán világszerte egyre terebélyesebbé nőnek a városi infrastruktúrahálózatok. Az együttműködésünk támogatja azokat a fenntartható és költséghatékony közlekedési megoldásokat, amelyek meg tudnak birkózni az egyre növekvő elővárosi közlekedési igényekkel.”

A partnerség fő célja az e-buszok automatikus gyorstöltésének szabványosítása, ami kiterjed az infrastrukturális töltési megoldás és az e-busz közötti kommunikációs protokollra, az elektromos interfészre és a tetőre szerelt csatlakozó rendszer (ACS) specifikációira is.

“Nagyon örülünk az ABB-vel létesített partnerségnek. A két cég együtt teljes körű és versenyképes ajánlatott tud kínálni világszerte azoknak a nagyvárosoknak, amelyek fenntartható tömegközlekedésre kívánnak átállni”- mondta Håkan Agnevall, a Volvo Buses elnöke. „Az elektromos-hibridhajtású buszok és tisztán elektromos meghajtású buszok a jövő megoldását jelentik a városi tömegközlekedés számára.”

Volvo+elektromos+hibrid+hatulnezet

A Volvo buszgyártásra szakosodott leányvállalata, a Volvo Buses 2009-ben jelent meg a piacon az első hibridhajtású autóbuszával, és azóta 1600 hibridhajtású buszt szállított a világ 21 országába. A cég az első teljesen elektromos hajtású autóbuszát 2015 júniusában, a svédországi Göteborg városának „ElectriCity” elnevezésű projektje keretében állítja majd üzembe.

Az ABB 2010 óta több mint 1500 DC gyorstöltő rendszert szállított világszerte, töltőhálózatokat helyezett üzembe autógyári, közüzemi, kormányzati és kiskereskedelmi vevői számára, köztük országos hálózatokat is Hollandiában, Észtországban és Dániában.

Az első közös projekt keretében a Volvo elektromos-hibridhajtású buszokat és az ABB automatikus e-busz-töltőket állít üzembe Luxembourg tömegközlekedési rendszerében. Ennek eredményeként a Sales-Lentz társaság járatain, 2015-re 12 db Volvo Electric Hibrid busz fog üzemel.

A projekt szervesen illeszkedik Luxembourg „Mobilitási Hálózatába” („Mobility Network”), amely a nyugat-európai ország különböző közlekedési projektjeit hívatott összekötni azzal a céllal, hogy kiaknázza a szinergiákat, és közös jövőképet alakítson ki a jövő közlekedése számára.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő