Connect with us

technokrata

Meghalt a király, éljen a király!

2015-VW-Passat-B8-1

Garázs

Meghalt a király, éljen a király!

Sokat fejlődött: Itt az új Volkswagen Passat.

Leleplezte a középkategória legnépszerűbb típusának legújabb generációját  a Volkswagen. Ugyan a wolfsburgi gyártó a hivatalos premiert csak a Párizsi Autószalonon tartja, az érdeklődés felcsigázásának érdekében már most megosztottak néhány részletet az autóval kapcsolatban.

Új alapokon, ismert motorokkal

Az első és legfontosabb dolog az új Passat életében a teljesen megújított platform. Míg a 7. generációs kiadás pusztán egy erősen faceliftelt kivitele volt a 6. generációnak, az újdonság a Volkswagen moduláris, MQB platformjára építkezik.

2015-VW-Passat-B8-18

Ez azt is jelenti, hogy a sorozat legújabb tagja átlagosan 85 kilogrammal könyebb elődjénél, illetve – motortól függően – akár 20%-kal kevesebb üzemanyaggal is beéri. Motorfronton a forradalmi változások helyett pusztán az evolúcióé volt a főszerep, A benzines motorpaletta a 120 lóerős 1.4 TSI-től egészen a 280 lóerős 2.0 TSI-ig terjed.

2015-VW-Passat-B8-45

Dízelfronton sem rossz a helyzet, a belépőszintet a már ismert 120 lóerős 1.6 CR TDI jelenti, de pénztárcánktól függően akár 240 lóerős 2 literes egységet is beszerelhetik az autónkba. Lesz plug-in hibrid is, az elektromos egységgel kombinált 1.4 TSI 211 lóerőt présel ki magából.

Új kütyük tömkelege

A Volkswagen legújabb kampányában úgy reklámozza az elődre épülő CC-t, hogy az egy prémium autó, nem prémium áron. Ez most még inkább igaz az új Passatra, hiszen az újdonságban igazi technológiai arzenál foglal helyet.

2015-VW-Passat-B8-13

Azt már a 7. generációban is megtapasztalhattuk, hogyha arról van szó, a gépjármű nemcsak a sávjában marad, de intelligensen tartja a követési távolságot és akár magát is kormányozza. Ezek most is megvannak, ám a Volkswagen minden eddiginél több “gizmót” épített bele a modellbe. Ha a pénztárcánk úgy akarja, akár egy 8″-es, navigációval és beépített tárhellyel is megspékelt fejegységet is vásárolhatunk magunknak, ez utóbbi támogatja az Android Auto-t is.

2015-VW-Passat-B8-12

Az igazi nagy durranás azonban a szemünk előtt található, lévén a drágább kiadásokban teljes egészében száműzték a hagyományos mutatókat, a helyüket egy teljes, Active Info névre keresztelt képernyő veszi át. Ide bármit kiirathatunk, legyen szó akár a navigációról vagy épp az éjjellátó berendezésről.

Még várnunk kell rá

Az újdonság ugyan már a jövő héten előrendelhetővé válik, azonban az első darabok csak ősszel, a Párizsi Autószalon után kerülnek a kereskedésekbe.

2015-VW-Passat-B8-37

A hagyományos szedán kivitelért legkevesebb 25,875 eurót kell fizetnünk, míg a Variant névre hallgató kombi 25,950 eurótól vihető haza.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd