Connect with us

technokrata

Meghalt a király, éljen a király!

2015-VW-Passat-B8-1

Garázs

Meghalt a király, éljen a király!

Sokat fejlődött: Itt az új Volkswagen Passat.

Leleplezte a középkategória legnépszerűbb típusának legújabb generációját  a Volkswagen. Ugyan a wolfsburgi gyártó a hivatalos premiert csak a Párizsi Autószalonon tartja, az érdeklődés felcsigázásának érdekében már most megosztottak néhány részletet az autóval kapcsolatban.

Új alapokon, ismert motorokkal

Az első és legfontosabb dolog az új Passat életében a teljesen megújított platform. Míg a 7. generációs kiadás pusztán egy erősen faceliftelt kivitele volt a 6. generációnak, az újdonság a Volkswagen moduláris, MQB platformjára építkezik.

2015-VW-Passat-B8-18

Ez azt is jelenti, hogy a sorozat legújabb tagja átlagosan 85 kilogrammal könyebb elődjénél, illetve – motortól függően – akár 20%-kal kevesebb üzemanyaggal is beéri. Motorfronton a forradalmi változások helyett pusztán az evolúcióé volt a főszerep, A benzines motorpaletta a 120 lóerős 1.4 TSI-től egészen a 280 lóerős 2.0 TSI-ig terjed.

2015-VW-Passat-B8-45

Dízelfronton sem rossz a helyzet, a belépőszintet a már ismert 120 lóerős 1.6 CR TDI jelenti, de pénztárcánktól függően akár 240 lóerős 2 literes egységet is beszerelhetik az autónkba. Lesz plug-in hibrid is, az elektromos egységgel kombinált 1.4 TSI 211 lóerőt présel ki magából.

Új kütyük tömkelege

A Volkswagen legújabb kampányában úgy reklámozza az elődre épülő CC-t, hogy az egy prémium autó, nem prémium áron. Ez most még inkább igaz az új Passatra, hiszen az újdonságban igazi technológiai arzenál foglal helyet.

2015-VW-Passat-B8-13

Azt már a 7. generációban is megtapasztalhattuk, hogyha arról van szó, a gépjármű nemcsak a sávjában marad, de intelligensen tartja a követési távolságot és akár magát is kormányozza. Ezek most is megvannak, ám a Volkswagen minden eddiginél több “gizmót” épített bele a modellbe. Ha a pénztárcánk úgy akarja, akár egy 8″-es, navigációval és beépített tárhellyel is megspékelt fejegységet is vásárolhatunk magunknak, ez utóbbi támogatja az Android Auto-t is.

2015-VW-Passat-B8-12

Az igazi nagy durranás azonban a szemünk előtt található, lévén a drágább kiadásokban teljes egészében száműzték a hagyományos mutatókat, a helyüket egy teljes, Active Info névre keresztelt képernyő veszi át. Ide bármit kiirathatunk, legyen szó akár a navigációról vagy épp az éjjellátó berendezésről.

Még várnunk kell rá

Az újdonság ugyan már a jövő héten előrendelhetővé válik, azonban az első darabok csak ősszel, a Párizsi Autószalon után kerülnek a kereskedésekbe.

2015-VW-Passat-B8-37

A hagyományos szedán kivitelért legkevesebb 25,875 eurót kell fizetnünk, míg a Variant névre hallgató kombi 25,950 eurótól vihető haza.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek