Connect with us

technokrata

Hibrid lázban ég az Audi

audi_a3_etron_1_medium

Garázs

Hibrid lázban ég az Audi

2020-ra minden modellből lesz hibrid.

A hibrid modellek a kétezres évek elejétől kezdve a Toyota Prius úttörésének köszönhetően szép lassan beszivárogtak a köztudatba, s ma már egyre több vásárlóban merül fel, hogy benzin-elektromos modellt választ a hagyományos hajtású verzió helyett. Az Audi épp ezért kíméletlen offenzívát hirdet, 2020-ra minden típusból elérhetővé tesznek hibrid változatot is a négykarikások.

evautoi (2)

Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési részlegének vezetője már az A3 e-tron premierjén leszögezte, „az új Audi hibrid új mércét állít fel a konnektoros hibridek szegmensében”. A szakember szerint a benzin-elektromos autók az alternatív hajtásrendszerek közül a legjobbak, mivel a vásárlók igényeinek, elvárásainak ezek felelnek meg a legjobban.

Emiatt nem is meglepő, hogy hamarosan minden Audi modellből lesz hibrid verzió is, Hackenberg pedig elárulta, hogy kétféle hajtáslánc családdal teljesítik majd a 6 éves tervet. Az első a már létező rendszer: a moduláris MQB platformra épülő modellek az A3 e-tron konnektorról is tölthető hibrid hajtását kapják majd meg. Ez nem más, mint a jól ismert 1.4 TFSI és a hatfokozatú duplakuplungos váltó közé épített villanymotoros összeállítás, keresztben beépítve, természetesen elsőketékhajtással. Az összkerékhajtású MQB modellek esetében praktikus módon az első kerekeket az előbb említett benzin-elektromos hajtás forgatná, míg a hátsó tengely hajtásáról külön villanymotor gondoskodna.

0604_a8_hybrid_01_medium

A nagyobb Audi modellek esetében, amelyek az új MLB Evo padlólemezre épülnek, ugyanolyan megoldást tervez a gyártó, mint az előbbi esetben, tehát benzinmotor-villanymotor-váltó sorrendet, de itt hosszanti beépítéssel és nyilvánvalóan nagyobb teljesítménnyel kell számolnunk. Itt sem feledkezett meg Hackenberg a quattro modellekről, azonban nem árulta el, hogy külön elektromotorral oldják-e meg mindezt.

A szakember mindemellett megjegyezte, hogy a tisztán elektromos hajtású, de hatótáv-kiterjesztő benzinmotorral szerelt Audi A1 EV ötlete eredendően hibás gondolat: „ha beépítünk egy olyan motort, amely generátort hajtva termel elég áramot az akkumulátornak, akkor ugyanez a motor a hajtásra i elégséges volna” – mondta Hackenberg.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő