Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hibrid lázban ég az Audi

Garázs

Hibrid lázban ég az Audi

2020-ra minden modellből lesz hibrid.

A hibrid modellek a kétezres évek elejétől kezdve a Toyota Prius úttörésének köszönhetően szép lassan beszivárogtak a köztudatba, s ma már egyre több vásárlóban merül fel, hogy benzin-elektromos modellt választ a hagyományos hajtású verzió helyett. Az Audi épp ezért kíméletlen offenzívát hirdet, 2020-ra minden típusból elérhetővé tesznek hibrid változatot is a négykarikások.

evautoi (2)

Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési részlegének vezetője már az A3 e-tron premierjén leszögezte, „az új Audi hibrid új mércét állít fel a konnektoros hibridek szegmensében”. A szakember szerint a benzin-elektromos autók az alternatív hajtásrendszerek közül a legjobbak, mivel a vásárlók igényeinek, elvárásainak ezek felelnek meg a legjobban.

Emiatt nem is meglepő, hogy hamarosan minden Audi modellből lesz hibrid verzió is, Hackenberg pedig elárulta, hogy kétféle hajtáslánc családdal teljesítik majd a 6 éves tervet. Az első a már létező rendszer: a moduláris MQB platformra épülő modellek az A3 e-tron konnektorról is tölthető hibrid hajtását kapják majd meg. Ez nem más, mint a jól ismert 1.4 TFSI és a hatfokozatú duplakuplungos váltó közé épített villanymotoros összeállítás, keresztben beépítve, természetesen elsőketékhajtással. Az összkerékhajtású MQB modellek esetében praktikus módon az első kerekeket az előbb említett benzin-elektromos hajtás forgatná, míg a hátsó tengely hajtásáról külön villanymotor gondoskodna.

0604_a8_hybrid_01_medium

A nagyobb Audi modellek esetében, amelyek az új MLB Evo padlólemezre épülnek, ugyanolyan megoldást tervez a gyártó, mint az előbbi esetben, tehát benzinmotor-villanymotor-váltó sorrendet, de itt hosszanti beépítéssel és nyilvánvalóan nagyobb teljesítménnyel kell számolnunk. Itt sem feledkezett meg Hackenberg a quattro modellekről, azonban nem árulta el, hogy külön elektromotorral oldják-e meg mindezt.

A szakember mindemellett megjegyezte, hogy a tisztán elektromos hajtású, de hatótáv-kiterjesztő benzinmotorral szerelt Audi A1 EV ötlete eredendően hibás gondolat: „ha beépítünk egy olyan motort, amely generátort hajtva termel elég áramot az akkumulátornak, akkor ugyanez a motor a hajtásra i elégséges volna” – mondta Hackenberg.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés