Connect with us

technokrata

Csúcstechnológiájú lámpával hódít az új Audi A7

audi_a7_2014_6_medium

Garázs

Csúcstechnológiájú lámpával hódít az új Audi A7

Magyar motorokkal és mátrix LED fényszóróval érkezik az Audi újdonsága.

A ráncfelvarrott négyajtós nagykupé a nyár végére már a kereskedésekbe is megérkezik, a megújulás legnagyobb apropóját pedig a mátrix LED-es fényszórók megjelenése adta.

Kívülről enyhe, ám annál szembeötlőbb változásokat lehet felfedezni a felfrissült A7-en. A lámpatestek kaptak modernebb kialakítást, amelyet opcionálisan mátrix LED-es megvilágítással tetézhetünk. A világítótestek 25 diódája tökéletesen hivatott alkalmazkodni minden vezetési szituációhoz – természetesen teljesen automatikusan. A rendszer még a navigáció adatait is figyelembe veszi a fényelosztás lehető legjobb beállításához. Emellett a dinamikus indexfény külön showelemként fokozza a megjelenést. Az új megvilágításhoz enyhén átformált lökhárítók és kipufogóvégek csatlakoznak a frissítés jegyében.

audi_a7_2014_6_medium

Belül jelentős változást nem találunk, mindössze néhány betét és színkombináció csempész újdonságot az összképbe. A sajtóképeket nézegetve nem is érezzük szükségét jelentősebb átformálásnak: a márkára jellemző módon kiválóan összeszerelt, magas minőségű beltér az opcionális barna teljes bőrkárpitozással és matt, eredeti hatást keltő fabetéttel nem csak a szemet vonzza, hanem még monitoron keresztül is érintési vágyat kelt az emberben. Emellett a központi rendszer fejlődött, egészen pontosan gyorsult egy új Nvidia grafikus processzornak köszönhetően.

A motortérben az újonnan bemutatott V6-os dízelmotor család jelenti a legnagyobb újdonságot. A Győrben készülő V6-os TDI hengerűrtartalma maradt 2967 köbcentiméter és természetesen a 90 fokos hengerszög sem változott, azonban a gyengébb, eddig 204 lóerős változat teljesítménye 218 lóerőre, a 258 lóerős kivitelé pedig 272 lóerőre ugrott – utóbbi forgatónyomatéka eléri a 600 Nm-t. A 313 lóerős duplaturbós verzió a társakhoz hasonló módon erősödött: ezúttal már 320 lóerőt bíznak a mérnökök a nyolcsebességes bolygóműves automataváltóra. A többi verzió erőátviteléről hétsebességes duplakuplungos automata gondoskodik.

audi_a7_2014_3

Talán az erősödésnél is fontosabb, hogy tisztább lett az új erőforrás: a sajtóanyag szerint 13 százalékkal takarékosabb azonos konfigurációban, CO2-kibocsátása pedig mintegy 15 grammal csökkent km-enként, továbbá már teljesíti az Euro6-os normákat, emiatt pedig méltó módon érdemli ki az új egység a „Clean Diesel” (tiszta dízelmotor) utónevet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a 218 lóerős kiadás az A7-ben elsőkerékhajtással mindössze 4,7 literrel beéri 100 kilométeren, ami több mint nagyszerű érték. Apropó, elsőkerékhajtás: nálunk a forgalmazó valószínűleg továbbra is csak az összkerékhajtású quattro modelleket teszi elérhetővé, amelynek eredményeképpen a kínálat két legolcsóbb tagja, az egyaránt fokozatmentes váltóval szerelt 2.8 V6 FSI (204 LE) és 3.0 V6 TDI (218 LE) távol marad a hazai palettáról.

A benzines paletta újdonságát az S7 motorja adja: a négyliteres, duplaturbós V8-as az eddigi 420 lóerős teljesítményről 450 lóerőre erősödött, ami még paprikásabb menettulajdonságokról gondoskodik.

audi_a7_2014_4_medium

A friss modellek hamarosan már rendelhetőek, az első példányok kiszállítása pedig még a nyár folyamán megtörténhet. A hazai árakról egyelőre nincs információ, de a németországi helyzet alapján enyhe, hozzávetőlegesen 350 ezer forintos drágulásra számíthatunk. Ennek eredményeképpen az A7 Sportback beszállója 17,15 millióra adódik, míg az S7 esetében 27,3 millió forintos induló költségre számíthatunk extrák nélkül. Az RS7 frissítése egyelőre várat magára, de az 560 lóerős csúcsverzió ráncfelvarrott kiadására sem kell sokat várni.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek