Connect with us

technokrata

Elkelt egy egyedülálló Porsche

935_street_1_medium

Garázs

Elkelt egy egyedülálló Porsche

A várt összeg alatt talált új gazdára a különleges járgány.

A Porsche Exclusive már az 1980-as évek közepe óta épít személyre szabott járműveket, amikor is rájöttek a gyártónál, hogy néhány fanatikus multimilliomos képes eszméletlen összegeket áldozni egy-egy egyedülálló járműre. A Porschék testre szabásával foglalkozó gyári műhely első munkája egy átalakított 930 Turbo volt, amit más néven „935 Street-nek” hívnak.

Nem csak az első átalakítás volt ez, hanem a legextrémebb is egyben. A szaúd-arábiai megrendelőt, Mansour Ojjehet – aki a TAG csoport társtulajdonosa és vezérigazgatója, amely többek között a McLaren 21%-át is birtokolja – teljes mértékben lenyűgözték a Porsche 935 versenyautó sikerei, és úgy döntött, minden áron szeretne egyet magának is.

935_street_1_medium

Természetesen azzal nem elégedett volna meg az üzletember, hogyha rendelkezésére bocsájtanak egy pályaautót, hiszen ő szerette volna az utcán is hajtani a minden kényelmi extrával felszerelt 935-öst. Persze nem csupán igényeket támasztott az arab úriember, hiszen egy impozáns összeget is felajánlott a gyártónak, aki elfogadta az ajánlatot és a Porsche Exclusive segítségével egy vadonatúj 930-as átalakításába kezdett a versenyautó mintájára.

A különlegességbe egy, a 934-esből érkező 3,3 literes turbómotor került, amit 375 lóerőre hergeltek. Emellett a fékeket, a felfüggesztést és a külső elemeket egyenesen a 935-ből kölcsönözték az egyedülálló négykerekűhöz. Az egyébként rendkívül látványos Martini Racing festést sem örökölte az utcai versenyautó, helyette különleges bordó fényezést kapott, belül pedig finom, krémszínű bőrrel és a Porschénál akkor elsőként megjelenő fabetétekkel borítottak mindent.

935_street_11_medium

Azóta is ez a jármű a legrészletesebben kidolgozott, Porsche Exclusive alkotás, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 17 oldalas, 550 elemből álló számla, köztük olyan nyalánkságokkal, mint a Clarion hangrendszer, vagy a 345/35 VR15-ös gumiabroncsokon feszülő BBS felnik. Az autó ára sosem került nyilvánosságra, csak annyit lehet tudni, hogy körülbelül három 911 Turbonak felelt meg. A tulajdonos és testvére egyébként a Francia Riviérán használták a mindössze 19.312 kilométert futott utcai 935-öst.

Ahogyan minden ilyen járművet egyszer, most ezt is eladta tulajdonosa, méghozzá a tegnap tartott Bonhams’ Spa Classic Sale aukción, ahol a 90 és 120 millió forint közé jósolt árból végül „csak” 70 millió lett, ami jobban belegondolva nem is olyan nagy összeg egy ilyen egyedülálló darabért.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek