Connect with us

technokrata

A Mercedes elhozta az álomvilágot

StarExperience-8929

Garázs

A Mercedes elhozta az álomvilágot

Élménybeszámoló a Mercedes-Benz zsámbéki eseményéről.

Nem minden nap adódik lehetőség, hogy az ember a Mercedes-Benz legtöbb modelljét kipróbálja, így amikor megpillantottam a meghívót, azonnal tudtam, hogy ott a helyem Zsámbékon, a Driving Camp területén megrendezett eseményen. A rendezvény célja elsősorban az volt, hogy az újságírók megismerkedhessenek a márka kínálatával, illetve megtanulhassák mindazt az elképesztő technikai arzenált, amely egy-egy gépjárműben helyet kapott. A kedves olvasó most ne egy részletes tesztre számítson, ennyi idő alatt ugyanis gyakorlatilag lehetetlen igazán megismerni egy gépjármű sava-borsát, inkább csak afféle bemutató céljából született írásom, melyben célom megmutatni, hogy hol is tart jelenleg a legrégebbi személygépjármű márka.

IMG_3832

A 8:30-kor kezdődő Star Experience Day-re a közlekedési viszontagságok miatt éppen hogy időben érkeztem, így a stressz levezetésére különösen jó volt, hogy az én csoportom elsőként az utcai forgalomban próbálhatta ki a csillagos márka legjavát. Kezdésnek egy C220 CDI volánja mögött foglaltam helyet. A hófehér újdonság közepesen extrázott kivitel volt, ám így is kiválóan érzékeltem, hogy a gyártó mekkora energiát fektetett a modell kifejlesztésébe. A hideg dízelmotor igen csöndben járt, szerencsére rövid idő alatt bemelegedett, így utána gyakorlatilag csak a tükrök felöl érkező szélzajt lehetett hallani az utastérben. Hét fokozatú automataváltója komfort módban gyakorlatilag azonnal és szinte érzékelhetetlenül tette a dolgát.

IMG_3851Pontosan ezt vártam a Mercedes-től, így az igazi meglepetés nem is ez, hanem a belső tér minősége volt. Az új C osztály gyakorlatilag egy kategóriával a konkurensei fölött található jelenleg, a dizájn, a kidolgozási minőség és a kifinomultság alaposan feladja a leckét a versenytársaknak. Mindezek mellett az is rögtön világossá vált, hogy igenis van oka a C osztály létezésének, az CLA-hoz képest sokkal kifinomultabb és “felsőbb” érzést sugall ez a modell.

IMG_3841Az igen magas szintről sikerült még feljebb ugranunk, hiszen következett a márka zászlóshajója az S osztály. Az úton egy szintén nem full extrás példánnyal ismerkedhettem meg (na nem mintha ez nagy probléma lett volna), de így is elképesztő volt, hogy hol tart ma az autóipar. A 13 hangszórós Burmester prémium audiorendszer halkan szólt, miközben kényelmesen suhantunk az országúton. Bár a gyakorlatilag hermetikus csend miatt egy pillanat alatt megfeledkezhettünk volna a sebességről, az autó kiválóan szemmel tartotta az útszéli táblákat, így esélyünk sem volt rá, hogy esetleg rosszul válasszuk meg a tempót.

IMG_3844

A kettő darab, 30,5 cm képátlójú képernyőn figyelemmel követhetjük az autó minden rezdülését, a high-tech megoldás meglepően könnyen kezelhető menürendszeréből pedig tényleg mindent állíthatunk, legyen szó akár a belső tér világításának erejéről vagy a hifi hangzásának finomhangolásáról. Az alig 40 perces bemutató sajnos gyorsan véget ért, de nyugodtan és nem utolsó sorban kipihenve szálltam ki a volán mögül.

StarExperience-8485

Ezután az elméleti oktatás következett, ám erről a részről nem szeretnék ódákat zengeni, a januári Intelligent Drive bemutatón ugyanis ugyanezen információk hangoztak el, a különbség leginkább abban rejlett, hogy jelen esetben nem egy sötét szobában, hanem a pálya mellett felállított világos sátorban, egy C63 AMG Coupé társaságában voltunk.

StarExperience-9038A harmadik szakasz volt a vezetéstechnikai rész, itt elsőnek vészfékezéssel tarkított kikerülő manővereket gyakoroltunk. Szerintem igen hasznosan, én legalábbis meglepődtem, hogy mire képes egy mai, korszerű elektronikákkal és futóművel rendelkező gépjármű. A 3 betűs elektronikus védelmi rendszerek és a felkészült oktató segítségével olyan helyzeteket próbálhattam ki, melyek a való életben közel sem bizos, hogy ennyire jól sültek volna el.

StarExperience-8608

Pihentetés céljából egy nyugisabb, ám igen látványos programpont jött ezután. Itt most nem mi voltunk a sofőr, hanem a Mercedes hivatalos gyári tesztpilótáinak egyike ült a csodás S500 volánja mögött. Miközben helyet foglaltam az elképesztő kényelmet nyújtó hátsó fotel egyikében, közösen megegyeztünk, hogy angolul fogunk társalogni (a másik opció a német lett volna). Az S osztály olyan elképesztő fejlettségi szinten van, hogy az autó bizonyos helyzetekben teljesen önállóan irányítja magát. Ám eközben sem feledkezik meg a biztonságról, önmagán kívül figyel a gyalogosokra és nem csak az előttünk, hanem mögöttünk jövő autóra is. Megpróbáltunk elütni egy gyalogost (persze csak bábut), illetve nekimenni egy másik autónak, de egyik se sikerült, fény- és hangjelzések után automatikus vészfékezés vetett véget a kísérletnek. Ja, azt mondtam már, hogy a hátsó biztonsági övekben is van légzsák?

StarExperience-8476A végére maradt a leginkább adrenalindúsító szakasz, itt vezethettük az aktuális AMG paletta apraja-nagyját, melyekből a leggyengébb is 340 lóerős teljesítménnyel rendelkezett. A mini versenypályán természetesen komoly szórakozásra nem volt lehetőség, hiszen az összes gépjármű Comfort üzemmódra volt állítva, illetve a felvezető autó egy 122 lóerős A180 volt.

StarExperience-8975

Annyit azonban elmondanék, hogy a kiváló német instruktor így is könnyűszerrel lealázta a sort. Jómagam az SL 63 AMG-vel kezdtem, az 537 lóerős autó pedig igazi szörnyetegnek bizonyult, a 0-100-as gyorsulásra megadott 4,4 másodperc bizony nem viccel, akárcsak az ilyenkor elszabaduló hangorkán. Meglepő, hogy ez a modell mennyire máshogy viselkedett a többi AMG típushoz képest, Comfort állásban tényleg csak a gázpedál tövig nyomására lehetett kihozni a sodrából, akkor viszont nagyon.

StarExperience-8953

Ezután a kisebbik roadster, az SLK 55 AMG jött, melynek különlegessége a méretes V8-as motor. Az aggregát 5,5 literes és 415 lóerővel rendelkezik, ami már ritkaság, hiszen a szívó V8-as jelenleg egyedül van a kategóriájában, a konkurensek (és maga a Mercedes is) már turbós megoldásokat használnak. Én egy fokkal intenzívebbnek éreztem a hangélményt az SL63 AMG-hez képest, vélhetően a kisebb méret és a talán kevesebb zajszigetelés miatt (itt ez nagy előnynek bizonyult).

StarExperience-8929

A dögös roadsterből egy hasonlóan dögös, de már ötajtós, tűzpiros A45 AMG-ben foglaltam helyet, mely igazolja a mondást, hogy kicsi a bors, de erős. A négyhengeres, 2 literes, 360 lóerős vadállat gyakorlatilag minden pillanatban támadásra kész, itt nyoma sincs az SL-féle “kétszínűségnek”, az ember a gázra lép, az autó pedig felcsavarja maga alatt a betont és egy óriásit ugrik. A 7 fokozatú automata váltó kiváló szolgáltatot tett, az ember pillanatokra tényleg egy versenyautóban érezhette magát.

StarExperience-8960

Ráadásul az apró motort meghazudtolóan remek hangzást hoztak össze, a kipufogó hörög, ropog, durrog, visszakapcsoláskor gázfröccsel játszik a fülünknek. A hangzás tekintetében hasonló volt az élmény a CLA 45 AMG-nél is, ami a formát illetően az egyik legszebb Mercedes (sajnos a CLS nem volt ott). A lépcsőshátú kialakítás miatt picivel halkabban “zenélt”, de míg az A45 sínautóként fordult, itt azért volt némi alulkormányozottság.

StarExperience-9097

Igazán méltó lezárásáként az E63 AMG volt az utolsó, amivel köröztem, ez 580 lóerejével és 800 nm-es nyomatékával a csapat legerősebb tagjaként állt rendelkezésünkre. Képzeljük el az SL hátborzongató hangját, még egy kicsit több erőt, mindezt egy elképesztően precízre hangolt csomagolásban, ami mellesleg 4 embernek biztosítja az élményt. Sokat elmond a típusról, hogy álló helyzetben való gázadásra a motor megmozdítja a karosszériát, Egy igazi kőkemény, borzasztóan erős sportlimuzin, négy személyes vadászgép.

StarExperience-9178

Remekül éreztem magam a közel 4 órában, amit a Mercedes élménynapon eltöltöttem. A márka ugyan nem rest hangoztatni, hogy a “legjobbat vagy semmit” szlogenjük elve alapján fejlesztenek, ám az tisztán látszik, hogy minden egyes állításuk mögött valódi tartalom van, így ha legjobbak feltétlen nem is, de az élboly egyik meghatározó tagjai az általuk gyártott gépjárművek. Ezért most minden egyes megvásárolt autóra 4 év vagy 120 ezer km korlátlan garancia jár, azaz ezen időszak alatt bármilyen meghibásodás is éri az autónkat, a gyár díjmenetesen javítja, természetesen a kopó alkatrészek kivételével. Jó hír, hogy minden vásárló egy, a miénkhez hasonló kurzuson vehet részt, ahol megtanulhatja a modern technológiák használatát és a saját képességeinek a határát.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő