Connect with us

Belehúz az Alfa Romeo, hét újdonság jön 2018-ig

alfaromeo_159_33_medium

Garázs

Belehúz az Alfa Romeo, hét újdonság jön 2018-ig

Az Alfa Romeo az utóbbi években jóformán szundikált, azonban a márka tulajdonosa, a Fiat érzi, hogy muszáj lesz az emocionális modellekről ismert márkát felébreszteni csipkerózsika álmából. Épp ezért a következő négy évre tervet dolgoztak ki az olaszok, amelynek célja az Alfa vérének alapos felfrissítése.

Sergio Marchionne, a Fiat csoport vezetője a minap rendkívül optimistán nyilatkozott, ahogy szokott, azonban immáron a Chrysler megkaparintását követően még biztosabb háttérrel tehette mindezt. Az első és legfontosabb lépés ezúttal egy vaskos pénzmag bepumpálása lesz: az Alfa Romeo 5 milliárd eurót kap tervezésre és hét új modell kifejlesztésére, amelyek mindegyike 2018-ig megérkezik.

Mindez nagyon jól hangzik, azonban az elmúlt idők során annyi mindent hallottunk már a márka háza tájáról, hogy a megszokott ígéreteket nehéz kész tényként kezelni. Volt már szó a BMW 5-ös szériájára rápirító Alfa Romeo 169-ről, a 2010-es évek elején élesedő kompakt crossoverről, a Giulia szedánról és kombiról, amelyek 2012-ig piacra lépnek – ennek ellenére napjainkban az Alfa Romeo alig néhány modellt kínál, melyek közt egyik ígért modell sincs.

0228_alfa_qv_02

A fő attrakciót jelentő 4C mellett az öregecske MiTo és Giulietta próbálja tartani a frontot, azonban három modell nehezen tud érvényesülni azon az autópiacon, ahol más márkák szinte minden szegmensben korrekt ajánlatokkal szolgálnak.

Ellenben a Mazdával való közösködés ígéretesnek tűnik, a 2013 januárjában kötött szerződés szerint a következő generációs Mazda MX-5 alapjaira az Alfa Romeo szenvedélyes, hátsókerekes sportmodellt épít. Reméljük, hogy a japánok tényleg munkára sarkallják az olaszokat és hamarosan már láthatjuk is a két sportos újdonságot.

alfaromeo_159_33_medium

A további ígéretek között szerepel példának okáért az is, hogy az Alfa a jövőben a hátsókerékhajtásra fókuszál. 2015-ben pedig ennek jegyében érkezik majd a BMW 3-as ellenfeléül szánt Giulia, természetesen középkategóriás szedánként. A MiTo kifutásával a kisautók piacát elhagyja az Alfa Romeo, ehelyett 2016-ig a Giulia mellett két kompakt modellt, egy felsőkategóriást és két SUV-t ígérnek az olaszok, plusz egy nagyon speciális típust. Természetesen mindegyikből épül majd élménydús verzió, Quadrifoglio Verde utónévvel.

Motorok terén háromféle benzines – két négyhengeres és egy hathengeres, 500 lóerő körüli – erőforrásra támaszkodna az Alfa Romeo, valamint egy négyhengeres és egy hathengeres dízel képezné a palettát.  Mindez persze nagyon jól hangzik, de nehéz elhinni, hogy az elkövetkező három évben az az Alfa Romeo fogja megváltani a világot hét új modellel és friss motorokkal, amely az utóbbi években csupán modellfrissítésre volt képes. Persze, ha így lesz, annak mi csak örülünk, hiszen minél erősebb a piaci verseny, annál jobban járhat a fogyasztó.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő