Connect with us

Belehúz az Alfa Romeo, hét újdonság jön 2018-ig

alfaromeo_159_33_medium

Garázs

Belehúz az Alfa Romeo, hét újdonság jön 2018-ig

Az Alfa Romeo az utóbbi években jóformán szundikált, azonban a márka tulajdonosa, a Fiat érzi, hogy muszáj lesz az emocionális modellekről ismert márkát felébreszteni csipkerózsika álmából. Épp ezért a következő négy évre tervet dolgoztak ki az olaszok, amelynek célja az Alfa vérének alapos felfrissítése.

Sergio Marchionne, a Fiat csoport vezetője a minap rendkívül optimistán nyilatkozott, ahogy szokott, azonban immáron a Chrysler megkaparintását követően még biztosabb háttérrel tehette mindezt. Az első és legfontosabb lépés ezúttal egy vaskos pénzmag bepumpálása lesz: az Alfa Romeo 5 milliárd eurót kap tervezésre és hét új modell kifejlesztésére, amelyek mindegyike 2018-ig megérkezik.

Mindez nagyon jól hangzik, azonban az elmúlt idők során annyi mindent hallottunk már a márka háza tájáról, hogy a megszokott ígéreteket nehéz kész tényként kezelni. Volt már szó a BMW 5-ös szériájára rápirító Alfa Romeo 169-ről, a 2010-es évek elején élesedő kompakt crossoverről, a Giulia szedánról és kombiról, amelyek 2012-ig piacra lépnek – ennek ellenére napjainkban az Alfa Romeo alig néhány modellt kínál, melyek közt egyik ígért modell sincs.

0228_alfa_qv_02

A fő attrakciót jelentő 4C mellett az öregecske MiTo és Giulietta próbálja tartani a frontot, azonban három modell nehezen tud érvényesülni azon az autópiacon, ahol más márkák szinte minden szegmensben korrekt ajánlatokkal szolgálnak.

Ellenben a Mazdával való közösködés ígéretesnek tűnik, a 2013 januárjában kötött szerződés szerint a következő generációs Mazda MX-5 alapjaira az Alfa Romeo szenvedélyes, hátsókerekes sportmodellt épít. Reméljük, hogy a japánok tényleg munkára sarkallják az olaszokat és hamarosan már láthatjuk is a két sportos újdonságot.

alfaromeo_159_33_medium

A további ígéretek között szerepel példának okáért az is, hogy az Alfa a jövőben a hátsókerékhajtásra fókuszál. 2015-ben pedig ennek jegyében érkezik majd a BMW 3-as ellenfeléül szánt Giulia, természetesen középkategóriás szedánként. A MiTo kifutásával a kisautók piacát elhagyja az Alfa Romeo, ehelyett 2016-ig a Giulia mellett két kompakt modellt, egy felsőkategóriást és két SUV-t ígérnek az olaszok, plusz egy nagyon speciális típust. Természetesen mindegyikből épül majd élménydús verzió, Quadrifoglio Verde utónévvel.

Motorok terén háromféle benzines – két négyhengeres és egy hathengeres, 500 lóerő körüli – erőforrásra támaszkodna az Alfa Romeo, valamint egy négyhengeres és egy hathengeres dízel képezné a palettát.  Mindez persze nagyon jól hangzik, de nehéz elhinni, hogy az elkövetkező három évben az az Alfa Romeo fogja megváltani a világot hét új modellel és friss motorokkal, amely az utóbbi években csupán modellfrissítésre volt képes. Persze, ha így lesz, annak mi csak örülünk, hiszen minél erősebb a piaci verseny, annál jobban járhat a fogyasztó.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda