Connect with us

technokrata

Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal

tmwxdncgfu

Garázs

Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal

A Carrefour France megbízásából a STEF logisztikai vállalat 18 hónapon át tesztelt egy 16 tonnás, 100 százalékig elektromos kísérleti járművet.

A Midlum alapjaira épített teherautót a Renault Trucks az IFP Énergies nouvelles et PVI vállalattal közösen fejlesztette ki az ADEME (francia energia- és környezetgazdálkodási ügynökség) által finanszírozott projekt keretében. A felhasználók teljes mértékben elégedettek az eddig 16.000 kilométert futott járművel, amellyel eddig 600 tonna árut szállítottak, írja a holvezessek.hu.

2012. június 1. óta Lyonban gyakran megfordult a világ legnagyobb 100 százalékig elektromos járműve, amelyet a Midlum padlólemezére építve a Renault Trucks a PVI et IFP Énergies nouvelles vállalattal együttműködve fejlesztett ki. A 16 tonnás jármű sem szén-dioxidot, sem zajt nem bocsát ki menet közben. A teherautót a STEF logisztikai vállalat tesztelte 2013. december végéig valós körülmények között ügyfele, a Carrefour France megbízásából. A járművel friss és mélyhűtött árut szállítottak 18 hónapon át, ennek során 16 ezer km-t tettek meg vele; mindenki nagyon elégedett a jármű műszaki és környezetbarát teljesítményével.

Az elektromos járműnek 86 százalékkal kevesebb a primer energiaforrástól a kerékig számított CO2-kibocsátása, mint egy ugyanolyan termikus teherautóé.

Renault Trucks Midlum”Ha ezt az értéket a szállított rakomány tömegéhez viszonyítjuk, a CO2-kibocsátás tonnánként mindössze 2,3 kg! Ez hétszer kevesebb mint egy ugyanolyan típusú, dízelmotorral felszerelt jármű esetén” – hangsúlyozza Christophe Vacquier, a Renault Trucks projektfelelőse. Majd így folytatja: «Valós üzemeltetésben ez a jármű kilométerenként mindössze 0,96 kilowattórát használt fel. Ez igazán kevés és annál is inkább nagyszerű teljesítmény, mert ebben a számban nem csupán a jármű hajtásához szükséges energia van benne, hanem a segédberendezések működéséhez szükséges is, ezek közé tartozik például a raktér hűtése vagy a fülke fűtése.”

tmwxdncgfu

A másik óriási előny, hogy a jármű képes a tehetetlenségből származó energiát újból hasznosítani: „Lassítási szakaszban a hajtómotor elektromos generátorrá alakul át, amely feltölti az akkumulátorokat; a jármű által használt energia 25 százaléka ebből a generátorból jön” – magyarázza Christophe Vacquier. „Ez az érték rendkívül magas és meglehetősen szokatlan egy elektromos jármű esetén. Ez egy rendkívül energiatakarékos jármű, amely azt is lehetővé tette, hogy a sofőr megtalálta az optimális vezetési stílust.”

A jármű a megbízhatóság terén is kimagaslik: „Kizárólag olyan műszaki problémák merültek fel, amelyek a beállításokból vagy kontakthibákból adódtak, ezeket pedig gyorsan orvosoltuk” – összegzi a projektvezető.

Nadège Doubinsky, a STEF járműveinek műszaki állapotáért felelős igazgatónő szintén rendkívül pozitív tapasztalatokról számol be. „A STEF nagyon odafigyel a hatékony és környezetbarát csúcstechnikás megoldásokra. Mivel ez a jármű teljesen csendes, az éjszakai szállítást is lehetővé teszi (hajnali öt órától reggel hét óráig), nem zavarja a lakókat. Az ügyfelek és a lakók tetszését is elnyerte. Az egyetlen javítandó pont a jármű hatótávja. A jelenleg rendelkezésre álló száz kilométer még túlságosan alulméretezett a belvárosi fordulókhoz.”

Nem utolsó szempont az sem, hogy a sofőr rendkívül elégedett a teherautóval. „Remekül lehet vezetni, ugyanúgy, mint bármelyik más járművet. Nem tartott tovább a fuvar, mint azelőtt. Nagyon bevált az automatikus váltó és a csendes működés. Szerintem ez az ideális jármű a városi fuvarozáshoz!”

A 16 tonnás elektromos járművel szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a Renault Trucks, valamint a PVI et IFP Énergies nouvelles tovább gazdagíthatták ismereteiket az alternatív energiával működő járművekkel kapcsolatban. A valós felhasználási körülmények között szerzett tapasztalat nélkülözhetetlen ahhoz, hogy idővel hatékony és gazdaságilag életképes alternatív szállítási megoldásokat fejlesszenek ki az egyre tisztább és energiatakarékosabb közúti áruszállítás érdekében.

Forrás: Tiszta Jövő



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek