Connect with us

Hirdetés

technokrata

Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal

Garázs

Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal

A Carrefour France megbízásából a STEF logisztikai vállalat 18 hónapon át tesztelt egy 16 tonnás, 100 százalékig elektromos kísérleti járművet.

A Midlum alapjaira épített teherautót a Renault Trucks az IFP Énergies nouvelles et PVI vállalattal közösen fejlesztette ki az ADEME (francia energia- és környezetgazdálkodási ügynökség) által finanszírozott projekt keretében. A felhasználók teljes mértékben elégedettek az eddig 16.000 kilométert futott járművel, amellyel eddig 600 tonna árut szállítottak, írja a holvezessek.hu.

2012. június 1. óta Lyonban gyakran megfordult a világ legnagyobb 100 százalékig elektromos járműve, amelyet a Midlum padlólemezére építve a Renault Trucks a PVI et IFP Énergies nouvelles vállalattal együttműködve fejlesztett ki. A 16 tonnás jármű sem szén-dioxidot, sem zajt nem bocsát ki menet közben. A teherautót a STEF logisztikai vállalat tesztelte 2013. december végéig valós körülmények között ügyfele, a Carrefour France megbízásából. A járművel friss és mélyhűtött árut szállítottak 18 hónapon át, ennek során 16 ezer km-t tettek meg vele; mindenki nagyon elégedett a jármű műszaki és környezetbarát teljesítményével.

Az elektromos járműnek 86 százalékkal kevesebb a primer energiaforrástól a kerékig számított CO2-kibocsátása, mint egy ugyanolyan termikus teherautóé.

Renault Trucks Midlum”Ha ezt az értéket a szállított rakomány tömegéhez viszonyítjuk, a CO2-kibocsátás tonnánként mindössze 2,3 kg! Ez hétszer kevesebb mint egy ugyanolyan típusú, dízelmotorral felszerelt jármű esetén” – hangsúlyozza Christophe Vacquier, a Renault Trucks projektfelelőse. Majd így folytatja: «Valós üzemeltetésben ez a jármű kilométerenként mindössze 0,96 kilowattórát használt fel. Ez igazán kevés és annál is inkább nagyszerű teljesítmény, mert ebben a számban nem csupán a jármű hajtásához szükséges energia van benne, hanem a segédberendezések működéséhez szükséges is, ezek közé tartozik például a raktér hűtése vagy a fülke fűtése.”

tmwxdncgfu

A másik óriási előny, hogy a jármű képes a tehetetlenségből származó energiát újból hasznosítani: „Lassítási szakaszban a hajtómotor elektromos generátorrá alakul át, amely feltölti az akkumulátorokat; a jármű által használt energia 25 százaléka ebből a generátorból jön” – magyarázza Christophe Vacquier. „Ez az érték rendkívül magas és meglehetősen szokatlan egy elektromos jármű esetén. Ez egy rendkívül energiatakarékos jármű, amely azt is lehetővé tette, hogy a sofőr megtalálta az optimális vezetési stílust.”

A jármű a megbízhatóság terén is kimagaslik: „Kizárólag olyan műszaki problémák merültek fel, amelyek a beállításokból vagy kontakthibákból adódtak, ezeket pedig gyorsan orvosoltuk” – összegzi a projektvezető.

Nadège Doubinsky, a STEF járműveinek műszaki állapotáért felelős igazgatónő szintén rendkívül pozitív tapasztalatokról számol be. „A STEF nagyon odafigyel a hatékony és környezetbarát csúcstechnikás megoldásokra. Mivel ez a jármű teljesen csendes, az éjszakai szállítást is lehetővé teszi (hajnali öt órától reggel hét óráig), nem zavarja a lakókat. Az ügyfelek és a lakók tetszését is elnyerte. Az egyetlen javítandó pont a jármű hatótávja. A jelenleg rendelkezésre álló száz kilométer még túlságosan alulméretezett a belvárosi fordulókhoz.”

Nem utolsó szempont az sem, hogy a sofőr rendkívül elégedett a teherautóval. „Remekül lehet vezetni, ugyanúgy, mint bármelyik más járművet. Nem tartott tovább a fuvar, mint azelőtt. Nagyon bevált az automatikus váltó és a csendes működés. Szerintem ez az ideális jármű a városi fuvarozáshoz!”

A 16 tonnás elektromos járművel szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a Renault Trucks, valamint a PVI et IFP Énergies nouvelles tovább gazdagíthatták ismereteiket az alternatív energiával működő járművekkel kapcsolatban. A valós felhasználási körülmények között szerzett tapasztalat nélkülözhetetlen ahhoz, hogy idővel hatékony és gazdaságilag életképes alternatív szállítási megoldásokat fejlesszenek ki az egyre tisztább és energiatakarékosabb közúti áruszállítás érdekében.

Forrás: Tiszta Jövő



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés