Connect with us

technokrata

Mennydörgés a vihar után – az új BMW M4 kabrió bemutatkozik

bmw_m4_convertible_1_medium

Garázs

Mennydörgés a vihar után – az új BMW M4 kabrió bemutatkozik

Ahogy azt már sejtettük, zárt testvéreinek érkezését követően sokat nem kellett várni a BMW M4 nyitott verziójának bemutatkozására sem. A keménytetős kabrió megérkezett, még sokoldalúbb és talán még élvezetesebb csomagot kínálva az autózás szerelmeseinek.

Az M4 Cabrio a szerényebb nyitott tetős testvérek elegáns vonalait agresszióval tölti meg. A szélesebb nyomtáv, a kidomborodó motorháztető, a mélyebbre húzott, légbeömlőkkel teletűzdelt lökhárítók, a hangsúlyos kipufogóvégek és a 18 és 19 colos kerekek, valamint a mögöttük húzódó hatalmas féktárcsák jórészt a funkciót szolgálják, mégis végül a megjelenést is magasabb szintre emelik, amelyet remekül hangsúlyoz a sajtófotókon szereplő autó színárnyalata.

A lemezek alatt szinte minden változatlan, ám ez nem jelenti azt, hogy érdektelen lenne. A háromliteres motorral a sorhatos kialakításhoz visszakanyarodó széria szükséges erejéről turbófeltöltés gondoskodik. Ennek köszönhetően az erőforrás 431 lóerőt és 550 Nm nyomatékot tud felmutatni, ami nem csak kisebb-nagyobb mértékben rákontráz a korábbi négyliteres, szívó V8-as adataira, ám a csúcsszámok mögé nézve megtudhatjuk, hogy sokkal szélesebb tartományon teszi ezt. Összességében tehát még jobb erőben van a modellcsalád, mint amint azt a számok sejtetik, még ha bizonyosan lesz olyan, aki az egekig pörgő V8-as búcsúja miatt elmorzsol egy könnycseppet.

bmw_m4_convertible_1_medium

De hát új idők új szelei járnak, és vélhetően a hangulat és a reakciók megőrzésén is sokat fáradoztak a mérnökök. Az adottságok jók egy kedélyes vagy éppen izzasztóan gyors autózáshoz: 4,6 másodperces 0-100-as sprint (az opcionális hétgangos duplakuplungos automatával 4,4) és 250 km/h-s leszabályozott végsebesség. Valamint kedvező fogyasztás, hogy tankolás miatt minél ritkábban kelljen megszakítani az utazást: váltótól függően 9,1 és 8,7 l/100 km közötti gyári átlaggal számolhatunk (ez egyébként 3-4 deciliterrel magasabb a kupé értékénél).

A merevítések és a tetőmozgató mechanika plusz kilókkal nehezíti a nyitott M4 dolgát, ám, hogy még így se kelljen nehézsúlyú bombázónak nevezni a típust, az alumínium, valamint a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) széleskörű használata erre a verzióra is kiterjed. A szénszál-erősítésű műanyagból készült, egyrészes kialakítású féltengely nem csupán jelentős statikus tömeg-megtakarítást eredményez, hanem a forgó tömegek nagyságát is csökkenti. A motortér szintén CFRP első toronymerevítője mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető. Menetkészen, ám üresen 1,75 tonnát nyom a mérlegen az M4 kabrió, amely fajtájához mérten nem számít túlzott tömegnek (igaz, különösebben alacsonynak se) – az automataváltó ezt önmagában 40 kg-mal toldja meg.

bmw_m4_convertible_13_medium

A szellős M4-es háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi az elődhöz képest.

Az új BMW M4 Cabrio igen széles körű szériafelszereltségén túlmenően vonzó extrák sokaságát kínálja, amelyekkel még esztétikusabbá, dinamikusabbá és kényelmesebbé tehető. Az egyéni ízlés és a személyes kívánságok szerinti kialakítás mellett nyújtják a BMW Individual különböző felszerelései az autózás egyedülálló élményét. Az egyedi színek és anyagok teljes mértékben az ügyfelek kívánságai szerint állíthatók össze.

bmw_m4_convertible_17_medium

A végső árak még váratnak magukra, de e tekintetben nem nehéz a jövőbe látni. A 21,8 milliótól elérhető kupéra várhatóan mintegy kétmillió forinttal kínál rá a nyitott modell, igaz az alapfelszereltség sem hagy nagy kívánnivalót maga után. Természetesen elsősorban a színekkel, felnikkel és kárpitokkal, valamint betétekkel lehet variálni, de az extralistán is szerepelnek tételek szép számmal.

A navigáció majd’ 900 ezret kóstál, de kérhető továbbá prémium hifi, illetve biztonsági segédek, asszisztensek sora is a középkategóriás pároshoz. Az adaptív M futómű 0,6 millióért pipálható ki, s persze a head-up display sem hiányozhat a lajstromból.
A duplakuplungos M automataváltóért viszont már húzósabb összeget, 1,3 millió forintot kell hozzáadni a vételárhoz, míg az igazi finomságként említhető M karbon-kerámia fékrendszer további 2,5 millióval dobhatja meg a végösszeget, így belátható, hogy a kb. 24 milliós vételárat könnyedén feltornászhatjuk akár 30 millió fölé is, azonban a józan extraválogatással minden bizonnyal 26 millió forint alatt maradhatunk a kabrió esetében. Az óriási élmény pedig minden kivitelhez, így hozzá is szériában jár.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek