Connect with us

technokrata

Akár felesleges, akár nem, kasszasiker lesz – itt a BMW X4

Garázs

Akár felesleges, akár nem, kasszasiker lesz – itt a BMW X4

Miután a BMW köztudottan jó ideje teszteli a BMW X4-et, vagyis az X3 alapjaira épülő, és az X6 kistestvéreként aposztrofálható kupé-terepest, már csak idő kérdése volt, hogy a típusról mikor rántják le a leplet a bajorok.

Mi csendben azt reméltük, hogy a Genfi Autószalonon meglep minket a BMW, de nem így tett: közvetlenül a sajtónapok után, ma hajnalban leplezte le büszkeségét, ami remek húzás volt, hisz így még épp meg tudja lovagolni a Genfi sztárparádé ’farhullámait’, ugyanakkor kicsit később egy másik autószalonon debütálhat, újabb visszhangot keltve.

A valósághoz azonban hozzátartozik, hogy az új X4-nek talán nincs is szüksége olyan óriási propagálásra: azon persze továbbra is lehet vitatkozni, hogy esetleg mennyire felesleges, vagy sem a kupéterepes, ám annyi bizonyos, hogy az épeszű gondolkodásmód alapján szintén feleslegesnek titulált X6 óriási sikere után vélhetően mindenki meglépte volna a BMW helyében az X4-et. Nem kérdés hát, hogy az eladások tekintetében nem lesz oka a félelemre az autónak, amely idén nyártól már rendelhető lesz.

0306_x4_08_medium

Összességében semmilyen meglepetést nem hozott az autó: elölnézetből egyértelműen felismerhető az X3-rokonság, amit a testvérmodellel mm-re megegyező első túlnyúlás és a hasonló formavilág is kihangsúlyoz. Persze itt-ott eltérő vonalakkal, motorháztetővel, lökhárítókkal operál az újdonság, azonban nem kérdés, hogy elsősorban az oldal- és hátulnézet az, ahol az X4 elválik a gyökereitől. Az X6-hoz hasonlóan a tetővonal a vezető feje felett a legmagasabb, majd innen kupésan lejteni kezd, és az autó végéig épp összeolvad az emelkedő övvonallal, harmonikus megjelenést nyújtva. Persze a dögösebb megjelenésnek azért ára van: a hátsó üléssorban a fejtér közel 5 cm-rel alacsonyabb, mint az X3-ban (akkora, mint az X6-ban), vagyis a 180 centinél magasabb utasok feje vélhetően közvetlen kapcsolatot létesít majd a tetőkárpittal. Hátrafelé és hátrafelé-átlósan a kilátás is korlátozottabb, a csomagtartó pedig 500-1400 liter között mozog, míg az X3 értéke 550-1600 liter. A beltér szélessége viszont elöl-hátul megegyezik, és hiába alacsonyabb 5 centivel az autó (1675 helyett 1624 mm), a 20 mm-rel alacsonyabbra helyezett első ülések miatt elöl nem mérséklődik a fejtér.

A 2810 mm-es tengelytávolság, az első-hátsó nyomtáv és a szélesség természetesen változatlan, s a teljes hossz is alig 2 centivel, 4,67 méterre növekedett. Nem meglepő továbbá, hogy az X3 és az X4 tömegadatai megegyező hajtáslánc esetén kilóra megegyeznek. Minden fontosabb technikai alapot az X3-tól örökölt az újdonság, ám az élvezetesebb, sportosabb vezethetőség érdekében a mérnökök kicsit áthangolták a felfüggesztéseket, és az X4 szériában megkapja az X3-hoz feláras, változó áttételű paraméter kormányművet. A hajtásláncok megegyeznek, azt leszámítva, hogy az X4-hez minden esetben szériában jár az intelligens xDrive összkerékhajtás, a leggyengébb, 150 lóerős 18d dízelmotor nem került át a palettára, valamint az átdolgozott 20d alapdízel kivételével (ez a ráncfelvarrott X3-ban debütált), amihez hatsebességes manuális váltó jár, minden X4-hez szériában jár a nyolcfokozatú automata.

0306_x4_04_medium

Az Euro 6 előírásoknak megfelelő motorok minden esetben 2- vagy 3-literesek 4 illetve 6 hengerrel, és kivétel nélkül turbófeltöltésesek. Az értékesítési volumen szempontjából természetesen az új 20d a legfontosabb. Az alumínium konstrukciójú, kétliteres dízelmotor legújabb generációja mágnes szelepes injektorokkal működő common rail közvetlen befecskendezéssel készül, s megnövelt, 2.000 bar befecskendezési nyomással dolgozik. Az új 20d teljesítménye így 184-ről 190 lóerőre ugrik, míg 380 Nm maximális forgatónyomatéka 400 Nm-re nő. Mindezek eredményeképp a modell álló helyzetből mindössze 8 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/h-s tempóra, és vegyes fogyasztása alig több 5 l/100 km-nél, sőt, a mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok negyedik generációjával ez még 2 decivel csökkenthető. A végsebesség 212 km/h (X3-nál 210).

A kínálat innen felfelé nyílik: az X4 xDrive30d 258 lóerőt és 560 Nm nyomatékot tud felmutatni, miközben fogyasztása akár mindössze 5,7 liter is lehet. A sorozat csúcsmodellje, a 313 lóerős, 630 Nm maximális forgatónyomatékot produkáló X4 xDrive35d szintén takarékosabbá vált: vegyes használatban 6 l/100 km-t tud felmutatni. A benzines kínálatot a megszokott motorok adják. A kétliteres erőforrást hazavihetjük 184 és 245 lóerővel is (20i és 28i). Előbbi 8,1, míg utóbbi 6,4 másodperces 0-100-as sprintet tud felmutatni, miközben vegyes fogyasztásuk megállhat akár 7 literben. A benzines csúcsot izgalmas hangjával, erejével és finomságával továbbra is nagy vágyat ébresztő 35i adja: 306 lóerő, már 1 200-tól elérhető 400 Nm nyomaték, 5,5 szekundumos 0-100-as sprint és 8,3 literes fogyasztás a típus sarokszámai.

0306_x4_16_medium

Az extralistán természetesen minden elérhető, ami az új X3-hoz, így a LED-es fényszórókon kívül olyan finomságok is kérhetőek, mint a kulcs nélküli rendszerhez tartozó, ’alárúgással’ nyitható csomagtérajtó, az állítható futómű, a különféle asszisztens- és multimédiás rendszerek, továbbá a listáról nem fog hiányozni a gyönyörű megjelenítésű, okos és gyors navigációs rendszer, a vetített kijelző (Head-Up Display), de az internetes integráció sem. A karosszériát sok-sok színnel, 17-20 col közötti alukerekek garmadájával és akár M-sportcsomaggal lehet egyénre szabni, az utastérben pedig számos kárpitozás és díszítőelem közül válogathatnak a leendő vásárlók. Az áraktól csak nyáron fogunk tudni beszámolni, ám az X4 felára az X3-hoz képest azonos konfigurációban számításaink szerint 5-10 százalék között lesz.

Forrás: Autó Pult

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés
Hirdetés

Kütyük

Dotkom