Connect with us

technokrata

Magyar mérnökökkel készül az eBike 2.0

Garázs

Magyar mérnökökkel készül az eBike 2.0

Az enyhe télnek köszönhetően valószínűleg az utóbbi hónapokban is sokan kerékpároztak, de nemsokára itt a tavasz és a napsütés, indul az igazi bringás szezon. Egyre többen „nyergelnek át” autóról vagy tömegközlekedésről biciklire, a kerékpárok között pedig – egyelőre főként Nyugat-Európában – egyre többen választják az elektromos kerékpárt. 2013-ban Nyugat-Európában egymillió elektromos kerékpárt adtak el.

A Bosch évente 80 millió darabot gyárt olyan precíz, kompakt és rendkívül hatékony elektromotorokból, melyek az eBike hajtásban is megtalálhatók. Az elektromos kerékpárok meghajtás-rendszereinek sorozatgyártása 2011 óta a miskolci Robert Bosch Energy and Body System Kft.-nél történik, amelybe a hatvani Bosch gyár által készített motorvezérlések kerülnek. A Magyarországon gyártott eBike alkatrészeket világszerte már 55 kerékpármárkába építik be.

Egy, a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készített felmérés szerint a bicikliző magyarok 47 százaléka használta kerékpárját közlekedési és/vagy túrázási célra 2013 szeptemberében. Budapesten valódi biciklis „boom”-ról tanúskodnak az adatok: a fővárosban a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, egyharmada kerékpározott, és minden negyedik budapesti használta biciklijét közlekedésre. Országosan a megkérdezettek 10 százaléka túrázott kerékpárjával, ugyanez az arány Budapesten 24 százalék volt, ami szintén a valaha mért legmagasabb arány.

2_sm

A Bosch által fejlesztett, és a Miskolcon, illetve Hatvanban gyártott hajtással épített elektromos bringákat 2011 óta itthon is számos fórumon bemutatták, tavaly pedig a Hajtás Pajtásnál, Magyarország legrégebbi biciklis futárszolgálatánál tesztelték, és az extra igénybevétel során sikerrel vették az akadályokat.

Idén a Bosch szeretné továbbfejleszteni az eBike-ot: a második generációs fejlesztés a második negyedévben indul. Az úgynevezett előfejlesztési szakasz már hónapok óta zajlik, melynek aktív részese a Budapesti Fejlesztési Központ 5 fős mérnökcsapata is. A fiatal fejlesztők fő feladata az eBike motor gyártási költségének csökkentése, hiszen ez által növelhető majd a termék versenyképessége. A Bosch az új fejlesztéseknek köszönhetően most azokat a potenciális vevőket szeretné megcélozni, akik kevesebb pénzt szánnak eBike vásárlásra.

Forrás: Tiszta Jövő



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés
Hirdetés

Kütyük

Dotkom