Connect with us

Hirdetés

technokrata

Bök, de nem szúr – a Citroën C4 Cactus megérkezett

Garázs

Bök, de nem szúr – a Citroën C4 Cactus megérkezett

A Citroën bátor volt: a közvéleményt és az olykor túlságosan is konzervatív autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactus szériaváltozatát, ami nevével ellentétben valójában meglehetősen barátságos négykerekű. A márkának nem kisebb célja van az újdonsággal, mint megreformálni az autóipart.

A Citroën bátor volt: a közvéleményt és az olykor túlságosan is konzervatív autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactus szériaváltozatát, ami nevével ellentétben valójában meglehetősen barátságos négykerekű. A márkának nem kisebb célja van az újdonsággal, mint megreformálni az autóipart.

A gyártó sajtóközleménye szerinti új fogyasztói szükségletekre reagáló modell formatervéről nehéz nyilatkozni, még sem lehet elmenni mellett. A tradicionális szépség fogalma keveseknek fog eszébe jutni a Cactus-ról, ám tény, hogy különleges, emiatt pedig vonzó és érdekes a Citroën újdonsága – mintha csak egy tanulmányt tettek volna útra. S talán a sikeres Nissan Juke a legjobb szószólója annak, hogy ez nem egy rossz taktika.

citroen_c4_cactus_1_medium

A formák koronája a márka Airbump névre hallgató „betétje”, amely az autó oldalán és lökhárítóin köszön vissza, struktúrát adva a C4 Cactus egyébként letisztult vonalainak és felületeinek. A négy színben elérhető betét (fekete, szürke, bézs és barna) tízféle külső színnel és háromféle belső hangulattal kombinálható, széleskörű személyre szabhatóságot biztosítva az ügyfeleknek.

C4-es alapok révén a Cactus örökölte a 2,6 méteres tengelytávot, amelyhez a rövid túlnyúlások révén meglehetősen kompakt külső méret társul: mindössze 4,16 méter hosszú a különlegesség. Az 1,73 méteres szélességhez 1,48 méteres magasság társul. Ennek ellenére a dobozforma révén remek térkihasználást ígér a márka. Ebben közrejátszik a műszerfal hátra tolt kialakítása is. Hogy ezt megoldhassák, az utasoldali légzsákot a szélvédő fölé, a tetőbe építették a mérnökök. A letisztult kialakítást a C4 Picassónál megszokott módon a gombok száműzésével fokozták: a 7 colos központi kijelzőn a jármű összes funkciója elérhető. Az első ülések széles, fotelszerű kialakítást kaptak, amely az utastárshoz való könnyebb közeledés lehetősége mellett nagyvonalúbb kényelmet ígér. A csomagtartóról sem feledkeztek meg: 358 literes mérete a külső dimenziókhoz képest jó értéknek számít.

citroen_c4_cactus_7_medium

A márka aktuális extrái mellett egyéb finomságok is kerültek a beltérbe. Az ajtók behúzója például egy elegáns bőrszíj, az opcionális panorámatető pedig a piac legjobb UV- és hővédelmét kapta. A fény-, hő- és akusztikai védelmének színvonala a gyáriak szerint feleslegessé teszi az árnyékoló használatát – így azt ki is hagyták, 6 kilogrammot spórolva a tömegen. Továbbá a Mercedes-nél látott (feláras) módszerhez hasonlóan az ablaktörlők képesek magukból fecskendezni tisztítófolyadékot a szélvédőre, hatékonyabb tisztítást biztosítva.

A C4 Cactus különlegessége, hogy a mobilszolgáltatókhoz hasonlóan a Citroën országtól függően havidíj vagy kilométerdíj formájában is áruba bocsátja a modellt, vagyis a hagyományos autóvásárlás mellett lehetőség van fix havidíj ellenében a négykerekű üzemanyag-fogyasztásán kívüli összes költségét egy csomagban a gyártónak fizetni, így nem érhet senkit sem váratlan meglepetés, ha a vételárat nagy nehezen összegyűjtve, az autó kulcsát átvéve a fenntartási költségek terhével szembesül.

citroen_c4_cactus_5_medium

Egyelőre arról nincs információnk, hogy hazánkban is bemutatkozik-e majd a gyártó új finanszírozási módja, ám az biztos, hogy az üzemanyag költségekkel senkinek sem lesz komoly problémája. Ennek csökkentésében ugyanis hatalmas előrelépést jelent a C4 Cactus mindössze 965 kilogrammos alaptömege, amely egy hasonló felszereltségű és motorizáltságú C4-nél kerek két mázsával könnyebb. A motortérben kizárólag Euro 6-os erőforrásokat találunk majd, amelyek közül a legtakarékosabb dízel beérheti 3,1 literrel 100 kilométeren.

Ennél többet egyelőre nem árultak a gyáriak a nagy újdonságról, amely a nagyközönség előtt a március elején kezdődő Genfi Autószalonon mutatkozik be. Mi is ott leszünk a helyszínen és első kézből érkezik a legfrissebb információkkal a felettébb érdekes C4 Cactus-szal kapcsolatban is.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés